هفته نخست از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی دو نماینده انگلیس، باخت تیم‌های ایتالیایی‌ و جشنواره گل آژاکس در لیسبون به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در دومین و آخرین شب از هفته اول لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) شش بازی جذاب و پرگل در گروه‌های A تا D برگزار شد که در پایان مهمترین آنها تیم‌های لیورپول، منچسترسیتی، رئال مادرید و آژاکس پیروز شدند و سایر تیم‌ها امتیاز از دست دادند.

در گروه A پاری‌سن‌ژرمن در اولین حضور لیونل مسی در ترکیب این تیم در رقابت‌های اروپایی، در خانه تیم کلوب بروژ بلژیک به تساوی یک - یک رضایت داد. در این بازی که مسی از ابتدا تا انتها در ترکیب اصلی PSG حضور داشت، آندر هررا در دقیقه ۱۵ گل نخست را برای میهمان فرانسوی به ثمر رساند، اما تنها ۱۲ دقیقه بعد واناکن گل تساوی وارد دروازه پاریسی‌ها کرد.

دیگر بازی این گروه اما بسیار پرگل‌تر و جذاب‌تر بود چرا که منچسترسیتی در خانه خود موفق شد لایپزیگ آلمان را با نتیجه ۶ بر ۳ شکست دهد.

در این بازی که لایپزیگ از دقیقه ۷۹ با اخراج آنجلینیو ۱۰ نفره شده بود، ناتان آکه در دقیقه ۱۶، موکیله در دقیقه ۲۸ (گل به خودی)، محرز ۲+۴۵ (پنالتی)، گریلیش ۵۶، ژوائو کانسلو ۷۵ و گابریل ژسوس در دقیقه ۸۵ برای سیتی گلزنی کردند و هر سه گل میهمان آلمانی توسط انکونکو در دقایق ۴۲، ۵۱ و ۷۳ به ثمر رسیدند.

همچنین در گروه D و در مهمترین بازی این گروه مصاف تیم‌های اینتر و رئال مادرید در ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان در حالی که تا دقیقه ۸۹ بدون گل مساوی و اینتر بر بازی مسلط‌تر بود با گل دقیقه ۸۹ رودریگو به سود رئالی‌ها خاتمه یافت.

یکی دیگر از بازی‌های پرگل هفته اول چهارشنبه شب در گروه C رقم خورد، جایی که تیم آژاکس هلندی میزبان پرتغالی‌اش تیم اسپورتینگ لیسبون را با نتیجه ۵ بر یک تحقیر کرد. سباستین هالر مهاجم نوک آژاکس در این بازی چهار گل زد و به اصطلاح پوکر کرد. او در دقایق ۲، ۹، ۵۱ و ۶۳ گل‌های خود را به ثمر رساند. برگویس هم در دقیقه ۳۹ دیگر گل میهمان هلندی را زد. تنها گل اسپورتینگ لیسبون را هم پائولینیو در دقیقه ۳۳ به ثمر رساند.

و اما در یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های چهارشنبه شب در گروه B مصاف تیم‌های لیورپول و میلان در ورزشگاه آنفیلد با پیروزی ۳ بر ۲ میزبان انگلیسی خاتمه یافت. فیکایو توموری با گل به خودی‌اش در دقیقه ۹ لیورپولی‌ها را پیش انداخت، اما این میلان بود که با گلزنی آنته ربیچ در دقیقه ۴۲ و براهیم دیاز در دقیقه ۴۴ برنده به رختکن رفت. در نیمه دوم اما لیورپول با گل دقیقه ۴۹ محمد صلاح به بازی برگشت و با گل دقیقه ۶۹ جردن هندرسون سه امتیاز را از آن خود کرد.

در همین گروه مصاف پورتو و اتلتیکومادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانوی شهر مادرید با تساوی بدون گل تمام شد. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو از ابتدا تا انتهای این بازی در میدان حضور داشت و یک گل به ثمر رساند اما داور با VAR آن را رد کرد. شانسل امبمبه مدافع پورتو هم در دقیقه ۵+۹۰ از زمین اخراج شد.

بیشتر بخوانید: لبخند نیمار کنار یار قدیمی/عکس

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )