کارشناس فوتسال ایران گفت: کارشناسان جهان، ما را مدعی قهرمانی می‌دانند اما برای آرامش تیم ملی، نباید فشار قهرمانی را به تیم وارد کرد.

کارشناس فوتسال ایران گفت: کارشناسان جهان، ما را مدعی قهرمانی می‌دانند اما برای آرامش تیم ملی، نباید فشار قهرمانی را به تیم وارد کرد. محمود خوراکچی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پیروزی ۳ بر ۲ تیم ملی فوتسال ایران مقابل صربستان اظهار داشت: تیم‌های قاره‌های مختلف در جام جهانی، اختلاف چشمگیری با یکدیگر دارند و دیدیم روسیه، مصر را ۹ بر صفر شکست داد. اگر فکر می‌کردیم می‌توانیم مانند روسیه پیروز شویم، توقع‌مان خیلی بالا بود. صربستان در مقدماتی جام جهانی نشان داد که کاملاً تاکتیکی و فیزیکی است و با اینکه تیم درجه دوم فوتسال اروپا محسوب می‌شود، دست و پا بسته نیست. مقابل این تیم دچار چالش و نگرانی شدیم.

وی با تمجید از شاگردان میودراگ آکسنتیویچ گفت: صربستان مالکیت و موقعیت‌های بیشتر و استراتژی خوبی داشت. پس از زدن دو گل فکر می‌کردیم حریف دست و پا بسته است، اما صربستان تیمی پُرنوسان است که مقابل ایران، بهترین بازی خود را ارائه کرد. این تیم مقابل برزیل به تساوی یک-یک و شکست ۴ بر ۳ رسیده بود و برزیل با تمام قوا وارد این بازی‌ها شده بود. به ناظم‌الشریعه پیشنهاد کردم وقتی تیم نتیجه خوبی گرفت، به آب و آتش نزند تا بازیکنان مصدوم یا اخراج نشوند. او همین تفکر را داشت و بازیکنان هر چهار دقیقه تعویض می‌شدند.

کارشناس فوتسال کشورمان با اشاره به انگیزه بالای صرب‌ها تصریح کرد: انگیزه صربستان بیشتر از ایران بود و همان انگیزه‌ای که ما در جام جهانی ۲۰۰۸ مقابل برزیل داشتیم، صربستان برابر ما داشت. بازیکنان این تیم خیلی بیشتر از ما تلاش کردند و شوت‌های زیادی زدند. اسماعیل‌پور درصد شوت ما را افزایش داد و با این شرایط عملکرد بسیار خوبی داریم. علیرضا صمیمی هم به‌ویژه زمانی که سه نفره شدیم، روز خیلی خوبی داشت. نقش دروازه‌بان در زمان اخراج اهمیت زیادی دارد و صمیمی، جای بازیکن اخراج شده را پُر کرد.

خوراکچی با تمجید از سنگربان تیم ملی فوتسال به تسنیم گفت: دفاع نسبتاً خوب ما و عملکرد عالی صمیمی باعث شد در آن دقایق گلی نخوریم. بازیکنان تدافعی ما انرژی زیادی گذاشتند و صربستان هم ۴۰ دقیقه پرس می‌کرد. آنها دوبرابر ما هنگام پرس می‌دویدند و می‌دانستند اگر در زمین خودشان بازی کنند، بازیکنان ایران در کمترین فضا موقعیت می‌سازد. ایران از یک‌سوم دفاعی خودش دفاع می‌کرد و به صربستان اجازه می‌داد وارد زمین ما شود. خدا را شکر که این سه امتیاز گرفتیم.

«درست نیست بگوییم شانس آوردیم و در غیبت صمیمی می‌باختیم.» وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: از بازیکنان و مربیان تیم ملی تشکر می‌کنم که در روزی که صربستان خیلی خوب بود و ما بدشانس بودیم، پیروز شدند. به این بازیکنان امیدواریم و آنها نماینده ۸۵ میلیون ایرانی هستند. کشورهای دیگر باید میلیون‌ها دلار برای داشتن یکی از این بازیکنان هزینه کنند و آنها بهترین نتایج را با کمترین هزینه می‌گیرند. از زمان حضور عزیزی خادم در فوتبال، میزبانی تیم ملی را گرفتیم و در فوتبال امتیازی از دست نداده‌ایم. این بُرد را به مدیران فدراسیون تبریک می‌گویم.

مربی فوتسال کشورمان درخصوص اینکه آیا ایران را می‌توان مدعی قهرمانی جهان دانست یا خیر، عنوان کرد: کارشناسان جهان، ما را مدعی قهرمانی می‌دانند. با این حال از همه می‌خواهم برای آرامش تیم ملی، فشار قهرمانی را به تیم وارد نکنند. ایران را تیم باکیفیتی می‌دانم و این موضوع در تورنمنت تایلند و دیدار با بلاروس مشهود بود. اسماعیل‌پور، جاوید و طیبی را به ترتیب در تایلند، بلاروس و دیدار با صربستان نداشتیم و هر یک از آنها برای یک تیم کافی هستند. اگر بدشانس نباشیم، به تیم ملی تا مراحل پایانی جام امیدوار هستم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.