فهرستی که از سوی سرمربی تیم ملی برای مرحله جدید اردوی تیم ملی اعلام شده است شامل بازیکنانی از شش تیم لیگ برتری است که سه تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان بیشترین سهمیه را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی فوتبال ایران از عصر امروز با حضور بازیکنان داخلی آغاز می‌شود تا کادر فنی این تیم شناخت کامل‌تری نسبت به آنها پیدا کند.

محصولات لیگ برتر بیستم در حالی از امروز به مرکز ملی فوتبال رفته و برای حضور در اردوی نهایی جهت بازی با عراق و سوریه رقابت می‌کنند که دراگان اسکوچیچ سرمربی این تیم به همراه وحید هاشمیان دستیار او به دلیل کسالت حضور نخواهند داشت تا کریم باقری عملکرد آنها را زیر نظر بگیرد.

رقابت بین ملی‌پوشان در حالی آغاز می‌شود که بازیکنان داخلی تنها چهار روز فرصت خودنمایی دارند تا بتوانند حضور خود را از هشتم شهریورماه در کنار لژیونرها تضمین کنند.

اسکوچیچ در حالی اردوی تیم ملی را با بازیکنان داخلی آغاز کرده که در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی که به طور متمرکز در کشور بحرین برگزار شد لژیونرها بیشترین سهم را داشتند. با این حال او ترجیح داده است کار را با داخلی‌ها آغاز کند تا آنها بتوانند در کنار بازیکنان شاغل در لیگ‌های مختلف فوتبالی بهترین عملکرد را داشته باشند.

در لیست اولیه تیم ملی ایران پرسپولیس با وجود کسب پنجمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر تعداد ملی پوش کمترین نسبت به استقلال تهران دارد. سرخ‌ها ۵ بازیکن در تمرینات تیم ملی خواهند داشت که تمام این بازیکنان در فصل گذشته نیز با پیراهن سرخ پایتخت جام را بالای سر بردند.

استقلال تهران در حالی هفت نماینده در جمع ملی‌پوشان خواهد داشت که دو نفر از آنها به تازگی با آبی‌های پایتخت قرارداد امضا کرده‌اند. عارف آقاسی و زبیر نیک نفس دو بازیکن فصل گذشته فولاد خوزستان به دلیل جدایی از جمع اهوازی‌ها به عنوان سهمیه استقلال در تیم ملی خواهند بود.

محمدرضا اخباری کاپیتان تراکتور تبریز نیز تنها نماینده این تیم در بین شاگردان اسکوچیچ خواهد بود.

سپاهان اصفهان نایب قهرمان لیگ برتر بیستم نیز چهار نماینده در تیم ملی ایران خواهد داشت. البته هنوز تکلیف انتقال شهریار مغانلو مهاجم فصل گذشته پرسپولیس به سپاهان مشخص نشده است. در صورت تأیید این خبر زردپوشان اصفهانی پس از مدت‌ها تعداد ملی پوش قابل توجهی در تیم ملی ایران خواهند داشت. در بین این بازیکنان فرشاد احمدزاده نیز به تازگی از فولاد راهی سپاهان شده است.

فولاد خوزستان قهرمان جام حذفی فوتبال کشور نیز با جدایی بازیکنان کلیدی خود تنها یک نماینده دارد. تیمی که با جواد نکونام توانست عملکردی درخشان داشته باشد در صورت حفظ بازیکنانش می‌توانست در کنار اسم صالح حردانی، سه بازیکن دیگر را نیز به عنوان نماینده این باشگاه داشته باشد.

با این حال گل گهر سیرجان با خریدهای خود توانست سه بازیکن را به عنوان نماینده راهی اردوی نخست تیم ملی ایران برای بازی ای مرحله انتخابی نهایی جام جهانی قطر کند.

در بین بازیکنان دعوت شده، تکلیف تمام آنها برای فصل آینده مشخص شده است اما شهریار مغانلو مهاجم سانتاکلارا پرتغال که در زمستان فصل گذشته برای ۶ ماه به طور قرضی به پرسپولیس آمد هنوز نامشخص است. مغانلو در آستانه پیوستن به سپاهان اصفهان قرار دارد اما هنوز عکسی از او با پیراهن سپاهان و امضای قرارداد منتشر نشده است.

اسامی بازیکنان تیم ملی ایران به تفکیک باشگاه‌های فصل آینده آنها به شرح زیر است:

استقلال: سید حسین حسینی، عارف آقاسی، محمدحسین مرادمند، فرشید اسماعیلی، امیرارسلان مطهری، زبیر نیک‌نفس و سیاوش یزدانی

تراکتور: محمدرضا اخباری

فولاد خوزستان: صالح حردانی

گل گهر سیرجان: مهدی تیکدری، آرمین سهرابیان، احمدرضا زنده روح.

سپاهان اصفهان: امید نورافکن، یاسین سلمانی، فرشاد احمدزاده و محمد کریمی

پرسپولیس: سعید آقایی، وحید امیری، مهدی ترابی، مهدی عبدی، و میلاد سرلک.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران ۱۱ شهریورماه مقابل سوریه در تهران و ۱۶ شهریور مقابل عراق در قطر بازی می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.