داوران دیدار سوپرجام بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور تبریز به شکل جالبی از طریق ایرپاد و هندزفری با یکدیگر ارتباط داشتند.

داوران دیدار سوپرجام بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور تبریز به شکل جالبی از طریق ایرپاد و هندزفری با یکدیگر ارتباط داشتند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دیدار سوپرجام فصل گذشته فوتبال ایران بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور تبریز در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که داوران به شیوه جالبی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند.

برخی از داوران در فصل جاری با توجه به خراب بودن سیستم‌های رادیویی، با هدست‌های خاموش و نمایشی در زمین حاضر می‌شدند و عملاً ارتباطی با یکدیگر نداشتند. داوران دیدار پرسپولیس و تراکتور این بار وقتی متوجه شدند که خبری از سیستم‌های رادیویی نیست، تصمیم دیگری گرفتند. آنها تصمیم گرفتند که از طریق تلفن همراه، ایرپاد و هندزفری در جریان بازی با یکدیگر در ارتباط باشند تا در قضاوت‌شان مشکلی پیش نیاید.

علی صفایی، داور وسط از ایرپاد استفاده کرد و کمک‌ داوران از هندزفری. داوران این دیدار گوشی‌های خود را به روش‌های مختلف پنهان و محکم کرده بودند تا در جریان بازی روی زمین نیفتد. داوران در ۹۰ دقیقه بازی از یک بسته مکالمه‌ استفاده کردند تا هزینه کمتری برای‌شان داشته باشد.

داوران دیدار پرسپولیس و تراکتور برای اینکه اشتباهاتشان را در این دیدار حساس به حداقل برسانند چنین کاری را انجام دادند. در اینجا مشکل اصلی متوجه فدراسیون فوتبال است که چرا فکری برای تهیه سیستم رادیویی نمی‌کند؟ در فوتبال روز دنیا، استفاده از سیستم ویدئویی VAR جا افتاده، اما در ایران داوران از کمترین امکانات مثل داشتن سیستم رادیویی برخوردار نیستند. انتظار این است که فدراسیون حداقل‌ها را برای داوران فراهم کند تا آنها بدون دغدغه به قضاوت بپردازند.

به گزارش تسنیم دیدار سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد و شاگردان گل‌محمدی با برتری یک بر صفر عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.