باشگاه بارسلونا تصمیم به یک خانه‌‌تکانی بزرگ در فصل نقل و انتقالات گرفته و به همین دلیل نام ۱۸ بازیکنش را در فهرست فروش خود قرار داده است.

باشگاه بارسلونا تصمیم به یک خانه‌‌تکانی بزرگ در فصل نقل و انتقالات گرفته و به همین دلیل نام ۱۸ بازیکنش را در فهرست فروش خود قرار داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه میرر، باشگاه بارسلونا تصمیم گرفته در پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال ۱۸ بازیکنش را به فروش برساند تا از این طریق از بدهی‌های کلان باشگاه بکاهد.

هزینه‌های باشگاه بارسلونا در فصل گذشته به بیش از ۸۶۲ میلیون پوند رسید و با ورود بازیکنان جدید به این تیم رقم پرداختی از سوی باشگاه به عنوان حقوق بازیکنانش بالاتر هم رفت. این در حالی بود که منابع مالی باشگاه به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا کاهش یافت.

به همین دلیل خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا از طریق فروش و قطع همکاری با تعدادی از بازیکنان بعضاً طراز اول تیم، از هزینه‌های موجود کم کند. فیلیپه کوتینیو یکی از کاندیداهای اصلی فروش در پنجره نقل و انتقالات است. به نظر می‌رسد که باشگاه بارسلونا دیگر تمایل به فرصت دادن به این هافبک برزیلی ندارد. با این حال باشگاه همچنان قیمت این بازیکن را ۵۰ میلیون پوند می‌داند. در همین حال آنتوان گریزمان هم بازیکنی است که بارسلونا از فروش او می‌تواند بیشترین درآمد را کسب کند.

لاپورتا بازیکنان پردرآمد باشگاه که بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند را هم برای فهرست فروش در نظر گرفته است که یکی از آنها سرخیو بوسکتس است. به گزارش سایت گل، لاپورتا با بوسکتس مذاکراتی برای کاهش حقوق داشته است. جوردی آلبا، کلمن لنگله و سرخی روبرتو هم جز همین دسته هستند. البته سرخی روبرتو از منچسترسیتی پیشنهاد دارد و ممکن است فصل آینده در نوکمپ نماند.

علت این تصمیم لاپورتا اضافه شدن دو بازیکن جدید، سرخیو آگوئرو و اریک گارسیا به ترکیب بارسلونا و بالا رفتن رقم حقوق پرداختی از سوی باشگاه است. ضمن اینکه انتظار می‌رود به زودی ممفیس دپای، بال هلندی تیم لیون هم به بارسلونا اضافه شود، کسی که جزو پردرآمدترین بازیکنان تیم فرانسوی بود.

ساموئل اومتیتی، جونیور فیرپو، مارتین برایت‌ویت و ماتئوس فرناندس هم همگی به نظر لاپورتا بازیکنانی هستند که رفتن‌شان بیش از ماندن‌شان به سود باشگاه است. تکلیف میرالم پیانیچ هافبک بوسنیایی تیم هم که مشخص است و او جایی در برنامه‌های تاکتیکی رونالد کومان ندارد. فروش او می‌تواند کمک مالی قابل توجهی به بارسلونا کند اما قیمت بالای او مانعی سخت برای انتقالش به تیم‌های دیگر است.

لاپورتا اما حتی نسبت به فروش بازیکنانی مانند عثمان دمبله - کسی که هنوز برای تمدید قراردادش با باشگاه به توافق نرسیده است - سرجینو دست، جرارد پیکه، ریکی پوج، ترینکائو و امرسون هم بی‌میل نیست هرچند این بازیکنان را تنها در صورت دریافت پیشنهادی قابل توجه خواهد فروخت. در این بین اگر دمبله به امتناع از تمدید قرارداد ادامه دهد، بارسلونا ممکن است پیش از آنکه دیر شود و ستاره ۱۳۵ میلیون پوندی‌اش را به عنوان بازیکن آزاد از دست بدهد، با قبول ضرری قابل توجه او را در تابستان امسال بفروشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.