بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس بر این اعتقاد است که نتیجه‌ای عادلانه در دیدار سپاهان و پرسپولیس رقم خورده است

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس بر این اعتقاد است که نتیجه‌ای عادلانه در دیدار سپاهان و پرسپولیس رقم خورده است فرزاد آشوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی یک - یک پرسپولیس و سپاهان دربازی حساس هفته بیست و دوم لیگ برتر، اظهار داشت: نتیجه‌ عادلانه‌ای رقم خورد. دو تیم برتری خاص و محسوسی نسبت به هم نداشتند. با روندی که بعد از گل پرسپولیس در بازی ایجاد شد، این احتمال می‌رفت که سپاهان نتیجه را عوض کند،‌ چون پرسپولیس خیلی عقب رفت و در کار دفاعی منظم و قوی عمل نکرد.

وی اضافه کرد: سپاهان بعد از دریافت گل رو به جلو کار می‌کرد و پرسپولیس می‌توانست روی ضدحملات به گل دوم هم برسد ولی در این زمینه هم دقت و هماهنگی لازم وجود نداشت.

بازیکن پیشین پرسپولیس درباره اینکه عده‌ای معتقد بودند برنده این بازی قهرمان لیگ را مشخص می‌کند ولی با نتیجه تساوی همچنان معادله قهرمانی پیچیده خواهد بود، عنوان کرد: در حالی که ۸ هفته تا پایان مسابقات باقی مانده، پیش‌بینی قهرمان خیلی سخت و هنوز زود است که از این موضوع صحبت کنیم. روند مسابقات تا الان نشان می‌دهد که مدعیان اصلی پرسپولیس و سپاهان هستند و البته پرسپولیس با ساختار ویژه‌ای که در این چند سال ایجاد کرده، شانس اصلی قهرمانی است.

آشوبی راجع به عملکرد خط حمله پرسپولیس گفت: مصدومیت امید عالیشاه و تعویض اجباری این بازیکن بخشی از قدرت جابه‌جایی پرسپولیس را کم کرد. عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو خصوصیات تقریباً مشابه‌ای دارند و در این حالت حضور بازیکنی که مکمل آنها باشد می‌تواند، اثربخش‌تر باشد. با این حال در این باره باید صبور باشیم، ممکن است این دو بازیکن به درک متقابلی از بازی در کنار یکدیگر برسند و بتوانند در کنار هم کیفیت مطلوبی پیدا کنند.

وی درباره اینکه پرسپولیس باید روز جمعه بعد در دربی پایتخت با استقلال مصاف کند، یادآور شد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و نمی‌توانیم تنها با بازی امروز مقابل سپاهان درباره بازی بعدی پرسپولیس صحبت کنیم. با این وجود در مسابقات آسیایی هم دیده شد که پرسپولیس در دفاع تیمی نیازمند نظم بیشتری است. اینکه پرسپولیس در زمین سپاهان مقابل این تیم موقعیت ایجاد می‌کند خیلی مهم و خوب است ولی بحث دفاعی هم در فوتبال مهم است.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید عقب بازی کنید باید راهکار مشخصی داشته باشید و حمایت‌ها و پوشش‌ها از سوی همه بازیکنان رعایت شود. بحث من دفاع تیمی است و باید در این زمینه قوی‌تر عمل شود، چون این گل‌ها بعضی‌ وقت‌ها شرایط را به سمتی می‌برد که ممکن است جای جبران نداشته باشید. شرایط را باید به سمتی ببریم که تیم با سختی کمتری در زمین عمل کند. تغییر فاز از دفاع به حمله خیلی مهم است و می‌تواند به تنهایی در برخی از بازی‌ها سرنوشت را تعیین کند. پرسپولیس در این دو بخش یعنی دفاع تیمی و تغییر فاز از دفاع به حمله باید رشد کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.