با فروپاشی پروژه سوپرلیگ اروپا گمانه‌زنی‌هایی درباره سرنوشت تیم‌های بنیان‌گذار این تورنمنت جنجال‌آفرین صورت گرفته است.

با فروپاشی پروژه سوپرلیگ اروپا گمانه‌زنی‌هایی درباره سرنوشت تیم‌های بنیان‌گذار این تورنمنت جنجال‌آفرین صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، با انصراف ۱۰ تیم از ۱۲ تیمی که برای شرکت در سوپرلیگ اروپا اعلام آمادگی کرده بودند (همه تیم‌ها به جز رئال مادرید و بارسلونا)، پروژه تشکیل یک تورنمنت انحصاری و اختصاصی برای ابرقدرت‌های فوتبال باشگاهی قاره سبز عملاً شکست خورد.

بلافاصله پس از شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا، اتحادیه فوتبال اروپا تیم‌های شرکت‌کننده و بازیکنان آنها را به محرومیت از حضور در تمامی تورنمنت‌های باشگاهی و ملی تهدید کرد هرچند عمر سوپرلیگ تنها ۴۸ ساعت بود و یوفا خیلی زود به خواسته‌اش برای جلوگیری از به وجود آمدن یک رقیب جدی برای لیگ قهرمانان رسید.

اکنون اما مشخص نیست که یوفا چگونه به حساب تیم‌هایی که قصد داشتند خودشان را از سایر تیم‌های اروپایی جدا کنند، رسیدگی خواهد کرد.

قرار است فردا (پنجشنبه) اعضای کمیته اجرایی یوفا بار دیگر تشکیل جلسه دهند و احتمالاً در آن جلسه هم درباره اینکه برای بنیان‌گذاران سوپرلیگ چه تصمیماتی اتخاذ شود رایزنی‌هایی صورت خواهد گرفت. البته با توجه به واکنشی که الکساندر چفرین رئیس یوفا به کناره‌گیری تیم‌‌های انگلیسی از سوپرلیگ نشان داد، بعید به نظر می‌رسد که مجازاتی برای تیم‌های انصراف‌دهنده در نظر گرفته شود. این همان موضوعی است که رسانه‌های اروپایی نیز در گزارش‌های امروز و روز گذشته خود به آن اشاره داشته‌اند.

با این حال اقدام برخی از این تیم‌ها برای تشکیل سوپرلیگ، ممکن است برای آنها در سطح داخلی مشکلاتی به همراه آورد. به‌عنوان مثال در ایتالیا رئیس باشگاه تورینو به دشمنی جدی برای رؤسای باشگاه‌های میلان و اینتر تبدیل شده و خواهان برکناری آنها از مسئولیت‌های‌شان در فدراسیون فوتبال ایتالیا شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.