یوونتوس و میلان تبدیل به نهمین و دهمین باشگاهی شدند که از شرکت در مسابقات سوپرلیگ اروپا کنار کشیدند.

یوونتوس و میلان تبدیل به نهمین و دهمین باشگاهی شدند که از شرکت در مسابقات سوپرلیگ اروپا کنار کشیدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از ۶ باشگاه لیگ برتری منچسترسیتی، منچستریونایتد، چلسی، لیورپول، آرسنال و تاتنهام و دو باشگاه اینتر و اتلتیکومادرید، باشگاه‌های میلان و یوونتوس نیز به طور رسمی از حضور در مسابقات سوپرلیگ اروپا انصراف دادند و قید شرکت در این پروژه جاه‌طلبانه و جنجالی را زدند.

در بیانیه باشگاه میلان آمده است: «ما دعوت برای شرکت در پروژه سوپرلیگ را با هدف واقعی پذیرش بهترین رقابت اروپایی برای هواداران فوتبال در سراسر جهان و به نفع باشگاه و هواداران خود پذیرفتیم. تغییر همیشه آسان نیست، اما تکامل برای پیشرفت ضروری است و ساختارهای فوتبال اروپا طی دهه‌ها تکامل یافته و تغییر کرده‌ است.

با این حال، صداها و نگرانی‌های طرفداران در سراسر جهان به وضوح در مورد سوپرلیگ بیان شده است و باشگاه میلان باید نسبت به صدای کسانی که این ورزش فوق‌العاده را دوست دارند، حساس باشد. ما به سختی کار خواهیم کرد تا یک الگوی پایدار برای فوتبال ارائه دهیم».

پروژه‌ سوپرلیگ اروپا تنها پس از گذشت ۴۸ ساعت از اعلام رسمی‌ آغاز به کارش، با فشارهای فیفا و یوفا و به خاطر کناره‌گیری ۶ باشگاه لیگ برتری به حالت تعلیق درآمد. در ادامه سه باشگاه اینتر، اتلتیکومادرید، یوونتوس و میلان هم قید حضور در این تورنمنت را زدند. حالا تنها دو باشگاه بارسلونا، رئال مادرید باقی مانده‌اند که هنوز اعلام کناره‌گیری از سوپرلیگ نکرده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.