اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای (فیف‌پرو) به تهدید شدن بازیکنان ۱۲ باشگاه بزرگی اروپایی که قرار است در سوپرلیگ اروپا شرکت کنند واکنش نشان داد.

اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای (فیف‌پرو) به تهدید شدن بازیکنان ۱۲ باشگاه بزرگی اروپایی که قرار است در سوپرلیگ اروپا شرکت کنند واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از آنکه اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) و رئیس آن الکساندر چفریناعلام کردند بازیکنان ۱۲ تیمی که در سوپرلیگ اروپا شرکت خواهند کرد را از شرکت در همه تورنمنت‌های دیگر در سطح باشگاهی و ملی محروم خواهد کرد، اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای (فیف‌پرو) در برابر این تهدید موضع گرفت.

در بیانیه فیف‌پرو آمده است: تصمیمات اتخاذ شده برای بازیکنان و اتحادیه‌های متبوع آنها دغدغه‌های فراوانی به وجود آورده است و ذهن آنها را درگیر تأثیر این تصمیمات نه تنها روی ماهیت فرهنگی و ورزشی فوتبال بلکه به طور خاص نگران حرفه‌شان می‌کند. فوتبال برپایه میراث بی‌نظیر اجتماعی و فرهنگی‌اش بنا شده است که نه تنها رابطه‌ای بی‌‌همتا با هوادارانش به وجود می‌آورد بلکه قلپ تپنده‌ای دارد که آن را متفاوت از هر ورزشی دیگری آنها را در اقضی نقاط دنیا پراکنده کرده است. به همین دلیل برای حفظ این میراث، یک همکاری سالم و منسجم میان رقابت‌های داخلی و بین‌المللی حیاتی است. ظهور یک تورنمنت بدون توجه به این اصل، ممکن است ضربات غیرقابل جبرانی در پی داشته باشد. اینکه فوتبال اروپا به این مقطع دارای پتانسیل هرج و مرج رسیده است، بازتابی از یک مدیریت است که در آن برخی از بهره‌مندی از قدرت‌های نامتناسب لذت برده‌اند و اکثر طرف‌های دیگر از جمله آنهایی که در قلب این ورزش هستند یعنی بازیکنان و هواداران به میزان زیادی نادیده گرفته شده‌اند. تهدید‌های صورت گرفت برای شکل گیری یک تورنمنت مجزا و امتیازات متعاقب آن برای اصلاح رقابت‌های فوتبال در اروپا، سال‌هاست که روی تصمیم‌‌گیری تأثیرگذار بوده است.

در ادامه بیانیه فیف‌پرو می‌خوانید: این تهدید‌ها جای مباحثات شفاف و فراگیر در خصوص فرصت‌های ایجاد اصلاحات در رقابت‌ها برای همه بازیکنان، هواداران، باشگاه‌ها، لیگ‌ها و فدراسیون‌ها را گرفته است. از بازیکنان هنوز هم به عنوان ابراز و اهرم فشار در این مذاکرات استفاده می‌شود که این وضعیت برای فیف‌پرو، ۶۴ اتحادیه ملی زیر مجموعه آن و ۶۰ هزار فوتبالیستی که ما نماینده آنها هستیم غیرقابل قبول است. از این ما قویاً با هر نوع اقدام و تصمیم از سوی هر یک از طرفین که حقوق بازیکنان را پایمال کند، همچون محروم کردن آنها از بازی درتیم‌های ملی‌شان مقابله می‌کنیم. به صلاح بازیکنان و کل صنعت فوتبال است که ما به تعهد خود برای کار با تمام سهامداران در راستای اتخاذ تصمیماتی که از فوتبال در همه سطح حمایت کند و برطرف کننده نقص‌های قوانین فعلی این رشته ورزشی باشد، استواریم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )