یک روزنامه اماراتی با اشاره به اینکه شرایط تیم العین برای بازی با فولاد خوزستان پیچیده است، بر مسلح بودن نماینده امارات به تجربه، نام و تاریخچه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال فولاد ایران و العین امارات از ساعت ۲۰:۲۰ امروز شنبه در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا با هم دیدار می‌کنند. برنده این مسابقه راهی گروهی چهارم لیگ قهرمانان می‌شود و کارش را در مرحله گروهی آغاز خواهد کرد.

روزنامه «البیان» امارات امروز در گزارشی به آخرین شرایط تیم العین برای این مسابقه اشاره کرد. این روزنامه نوشت: «العین مسلح به تجربه، نام و تاریخچه، در حال حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کند جایی که با باشگاه فولاد خوزستان ایران در ورزشگاه امیر فیصل بن فهد عربستان سعودی دیدار خواهد کرد. این چهارمین بار است که العین در مرحله پلی آف شرکت می‌کند پس از پیروزی برابر نماینده اندونزی در سال ۲۰۱۱ با نتیجه ۴ بر صفر، پیروزی ۲ بر صفر مقابل الملکیه بحرین در سال ۲۰۱۸ و شکست دادن بنیادکار ازبکستان با یک گل در سال ۲۰۲۰.»

در ادامه این گزارش آمده است: «باوجود شرایط پیچیده‌ای که العین در آن قرار دارد و باعث شد دستش از تمام جام‌های داخلی کوتاه بماند و باوجود خروج از مرحله نخست مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته، هواداران فوتبال امارات امید زیادی به این تیم دارند؛ در مقایسه با تجربیات قبلی و تجربه عالی خود در رقابت‌های قاره‌ای. همانطور که العین قبلاً شرایط مشابهی را پشت سر گذاشته بود و در سال ۲۰۱۶ بعد از باخت در دو مسابقه نخست، موفق شد پیروزی‌های پی در پی کسب کند و به فینال برسد و نایب قهرمان شود.»

روزنامه البیان سپس به ادامه مسیر برنده بازی فولاد و العین پرداخت و نوشت: «در صورتی که العین از بازی پلی آف مقابل فولاد بگذرد به گروه چهارم می‌رود، جایی که النصر عربستان، الوحدات اردن و السد قطر در آن حضور دارند. این گروه نسبت به سایر گروه‌ها کمی ساده‌تر به نظر می‌رسد در صورتی که العین در شرایط طبیعی خود قرار داشته باشد.»

روزنامه اماراتی سپس به پرگل‌ترین بازی‌های العین در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد: «العین وقتی تیم شنژن چین را در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۶ شکست داد، بزرگترین پیروزی تیم‌های اماراتی را بر رقبایشان در این رقابت‌ها به دست آورد. همچنین العین در بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی رسید.»

به نوشته البیان، تیم العین امارات در ۳۰ مسابقه‌ای که با تیم‌های ایرانی انجام داده، صاحب ۹ برد، ۱۴ تساوی و ۷ شکست شده است؛ ۴۶ گل به ثمر رسانده و ۳۷ گل دریافت کرده است. بزرگترین پیروزی العین مقابل تیم‌های ایرانی در سال ۲۰۱۷ و در دیدار مرحله یک هشتم نهایی بود که با نتیجه ۶ بر یک تیم استقلال را شکست داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.