فدراسیون پزشکی ورزشی به آن دسته از تیم‌ها یا افرادی که در رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده تخلف می‌کنند، هشدار برخورد داد.

به گزارش ایسنا، چهل و سومین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش، درحالی برگزار شده است که در این جلسه فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرده نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی با جدیت ادامه خواهد داشت. این درحالی است که در هفته گذشته شاهد عدم رعایت پروتکل سلامت لیگ فوتبال از سوی برخی تیم های لیگ برتری بودیم و در حالی که ورود تماشاگران به محل تمرین تیم ها ممنوع است اما تیم های فوتبال استقلال و آلومینیوم اراک هواداران خود را به محل تمرین راه داده بودند تا از روی سکو نظاره گر تمرینات باشند و به تشویق بپردازند.

باید خاطرنشان کرد که طبق توافقی دو طرفه از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون فوتبال، اجرای پروتکل سلامت لیگ های فوتبال ایران در فصل بیستم و نوزدهم بر عهده فدراسیون فوتبال قرار گرفت و در این رابطه ستاد مقابله با کرونا در فوتبال، همانند ستاد مقابله با کرونا در ورزش تشکیل شد تا مسئولیت نظارت و اجرای دقیق دستورالعمل های تدوین شده را بر عهده گیرد.

در عین حال تاکید شد که اگر اجرای پروتکل سلامت بر عهده فدراسیونی گذاشته شود، همکاری و نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی در عین حال وجود دارد و فوتبال نیز از این قضیه مستثنی نیست. بنابراین یکی از محورهای اصلی آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش، برخورد با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بود.

همچنین با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت های المپیک توکیو در سال آینده، دیگر مسئله مورد بحث در این جلسه موضوع پایش سلامت ورزشکاران کاندیدای شرکت کننده در بازی های المپیک بود که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام شد این مسئله با دقت در حال انجام است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.