سخنگوی باشگاه استقلال گفت: انتظار داریم سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و همه افراد، همه تیم‌های لیگ را به یک چشم نگاه کنند.

سخنگوی باشگاه استقلال گفت: انتظار داریم سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و همه افراد، همه تیم‌های لیگ را به یک چشم نگاه کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت نظری در نشست خبری امروز (دوشنبه) مجازی خود در صفحه رسمی باشگاه استقلال گفت: روزهای اخیر خیلی سخت به باشگاه گذشت و می‌دانید چه اتفاقاتی رخ داد تا شرایط را قدری به آرامش نزدیک‌تر کنیم. در انتهای نیم‌فصل بر خلاف تصور ما، شرایط وفق مراد و مطابق پیش‌بینی ما پیش نرفت، اما در ادامه به این جمع‌بندی رسیدیم و موضوع را به این شکل مدیریت کردیم که با جدایی کادر فنی پیشین - که خیلی سخت انجام شد و این عزیزان سرمایه باشگاه استقلال بودند - فضا را برای حضور کادر فنی جدید - که آنها هم سرمایه باشگاه استقلال هستند - آماده کنیم.

وی با تشکر از مربیان پیشین استقلال و آرزوی موفقیت برای آنها گفت: امیدوارم مجیدی و کادرش با زحمات فراوان و تلاش بی‌وقفه خود، باشگاه بزرگ استقلال را خیلی زود به جایگاه واقعی خود برساند و به دغدغه‌ها و انتظارات هواداران عزیز ما، جامه عمل بپوشاند. امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم و کنار هم باشیم تا این شرایط را برای باشگاه عزیزمان استقلال فراهم کنیم.

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا تمرکز این باشگاه در نقل و انتقالات، تنها معطوف به جذب امین قاسمی‌نژاد خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: با چند عزیز صحبت کردیم و باشگاه مذاکراتی داشت که بر اساس نظر کادر فنی و مذاکرات انجام شده، عملاً تنها این امکان را داریم که از ظرفیت قاسمی‌نژاد استفاده کنیم. امکان استفاده از دیگر بازیکنانی که با آنها رایزنی و مذاکره شد، به هر دلیلی وجود ندارد.

نظری افزود: رایزنی خود را با شهر خودرو و قاسمی‌نژاد انجام دادیم و مددی در این باره زحمات زیادی کشیده است. او در کنار سایر همکاران و با همراهی عبدیان، تلاش می‌کنند این انتقال را خیلی زود نهایی کنند. امیدوارم در مسیر این انتقال، باشگاه شهر خودرو همراهی بیشتری با ما داشته باشد تا از این انتقال، هر دو طرف به نفع برسند.

وی در مورد پنجره بسته نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال تصریح کرد: مستحضر هستید چند ماه پیش با دشواری زیاد، توانستیم پنجره استقلال را باز کنیم که نه فقط از لحاظ مالی، بلکه از لحاظ وقتی که گذاشته شد و تلاشی که صورت گرفت، کار بسیار دشواری انجام شد. این زحمات اما خیلی راحت به هدر رفت و پنجره استقلال مجدداً بسته شده است.

عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال با اشاره به نشست امروز اعضا خاطرنشان کرد: امروز جلسه هیئت‌مدیره داشتیم که مدیرعامل از وضعیت باشگاه و اقدامات انجام شده، گزارشی ارائه کرد. جمع‌بندی مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بر این شد که تمام اقدامات انجام شده برای باز شدن پنجره، با سرعت بیشتری دنبال شود و تلاش می‌کنیم منابع ارزی لازم را از طریق بانک مرکزی و نیز منابع ریالی، با سرعت بیشتری تأمین کنیم. همه عزیزان در این باره اطمینان دادند و در موعد مقرر، پنجره ما باز می‌شود.

سخنگوی استقلال درخصوص بدهی ۵۰ هزار دلاری به بودوروف و شاکیان داخلی این باشگاه اظهار داشت: برای ما مهم است که نظرات همه ذی‌نفعان را تأمین کنیم. همه کسانی که از استقلال طلب دارند، مُحِق هستند و نمی‌خواهیم حقی از کسی ضایع شود. تلاش می‌کنیم شرایط باشگاه و طلبکاران داخلی و خارجی را لحاظ کرده و مطالبات آنها را تا جایی که برای باشگاه مقدور است، پرداخت کنیم تا مشکلی برای گشودن پنجره نباشد. مبلغ لازم برای گشوده شدن پنجره نقل و انتقالاتی در حال تأمین است و از این بابت، جای نگرانی نیست. تلاش می‌کنیم این کار را زودتر و در موعد مقرر به سرانجام برسانیم.

وی درخصوص عدم پرداخت ۵۰ هزار دلار هروویه میلیچ تصریح کرد: برای بازگرداندن میلیچ به حدود ۵۰ هزار دلار نیاز داریم. در مقطعی تلاش شد که این مبلغ تأمین شود. در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا برای پرداخت به برخی بازیکنان، مدیرعامل وقت در حال انتقال مبلغی به قطر بود که در فرودگاه از آنها ضبط شد. تلاش کردیم این مبلغ را دریافت کرده تا قسط اول مطالبات میلیچ را پرداخت کنیم. این اتفاق به هر دلیلی نیفتاد و رایزنی‌های مجددی با او شد. از طریق مددی، دیگر واسطه‌ها از جمله در باشگاه و نیز وکیل میلیچ تلاش کردیم او را قانع کنیم که این فرصت را به باشگاه بدهد تا ظرف روزهای آینده، به تعهدات خود عمل کنیم.

سخنگوی باشگاه استقلال با بیان اینکه مدیران باشگاه در بازگرداندن میلیچ تلاش کردند، گفت: مشکلاتی که به‌خاطر مسائل مالی از جمله بسته بودن پنجره ایجاد شد، ما را با مشکل مواجه کرده و برای اینکه تعهدات خود را به‌صورت کامل انجام دهیم، دچار قصور بودیم. امیدوارم هواداران محترم استقلال، این قصور را ببخشند و قول می‌دهیم تلاش مضاعفی کنیم تا میلیچ برگردد. اراده مجیدی بر این است که میلیچ زودتر به اردوی استقلال ملحق شود و حتماً این اراده تأثیر جدی‌تری خواهد داشت.

نظری درباره شروط باشگاه استقلال برای بازگرداندن فرهاد مجیدی خاطرنشان کرد: در این بخش طبیعتاً مواردی را بر اساس قراردادهای متداول مطرح می‌کنیم، اما شرطی برای مجیدی در نظر گرفته نشده است. موارد متداول همه قراردادها در قرارداد مجیدی وجود دارد و شرط ویژه‌ای برای اینکه او سرمربیگری استقلال را بپذیرد، در نظر گرفته نشد. در این موضوع اطمینان می‌دهم و تلاش می‌کنیم مجیدی و کادرش، کار خود را با آرامش دنبال کنند. به دنبال این نبوده و نیستیم که با طرح شروط و بحث‌های خاص، ذهن کادر فنی را مشوش کنیم تا این اتفاق، مانعی بر سر راه این عزیزان برای موفقیت باشد. مطمئن باشید از هر کاری که ممکن است تنشی ایجاد کند، پرهیز می‌کنیم و هر روز تلاش می‌کنیم تا آرامش را بیش از پیش به استقلال بازگردانیم.

وی درخصوص حضور ساکت الهامی در باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: هیئت‌مدیره باشگاه، گزینه‌هایی برای تصدی سرمربیگری به مدیرعامل محترم ارائه کرد و مسئولیت را بر عهده ایشان گذاشت تا با گزینه‌ها، رایزنی و مذاکره کند. مددی با این عزیزان صحبت و گزارشی در جلسه هیئت‌مدیره مطرح کرد تا بر اساس آن، به تصمیم نهایی برسیم. با برخی عزیزان در محلی دیگر یا به‌صورت تلفنی مذاکره شد و برخی عزیزان هم برای مذاکره به باشگاه آمدند. الهامی هم یک گزینه سرمربیگری بود که توسط مددی با او مذاکره شد. سایر گزینه‌ها هم عزیز، دوست‌داشتنی و شریف هستند و توانایی‌هایی داشتند که برای این مهم، مد نظر باشگاه بوده‌اند. در نهایت باشگاه استقلال به این نتیجه رسید که این فصل را با مجیدی دنبال کند.

سخنگوی باشگاه استقلال در این مورد که جمشید نورشرق گفته پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه در صورت پرداخت مطالبات بودوروف هم بسته می‌ماند، اظهار داشت: انتظار از نورشرق و عزیزان دیگر که در این بخش مسئولیت دارند، این است که پیش از رسیدگی به موضوع، رأی صادر نکنند. نورشرق به تنهایی نمی‌تواند در این باره تصمیم‌گیری کند و نیاز به رسیدگی بیشتر دارد. ما حتماً به فکر همه طلبکاران داخلی و خارجی هستیم و خدای نکرده نمی‌خواهیم حقی از کسی ضایع شود. همه تلاش خود را می‌کنیم مطالبات عزیزانی که از ما طلب دارند، به‌خصوص هموطنان خود را پرداخت کنیم.

نظری تصریح کرد: در باز شدن یا نشدن پنجره استقلال پس از پرداخت مطالبات بودوروف، انتظار داریم سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و همه عزیزان، همه تیم‌های لیگ را به یک چشم نگاه کنند و انتظار می‌رود نگاهی که به رقیب ما می‌شود، نسبت به استقلال و تمام تیم‌های لیگ یکسان باشد. همینطور که مشکل دیگر تیم‌ها حل می‌شود، مشکل استقلال هم با همان راهکار حل خواهد شد.

وی درخصوص هزینه بالای فسخ قرارداد با محمود فکری و عقد قرارداد با مجیدی خاطرنشان کرد: اجازه بدهید درباره قرارداد این عزیزان صحبت نکنم. مجموع ارقامی که باشگاه استقلال در این بخش پرداخت می‌کند، شاید از قرارداد یکی از سرمربیان حاضر در لیگ برتر هم کمتر باشد. نکته خیلی مهم این است که در همه تصمیمات تلاش می‌کنیم منافع باشگاه استقلال و دغدغه هواداران را لحاظ کنیم. هیچ مدیری پیدا نمی‌کنید که با انتخاب و انجام کاری، نخواهد موفق باشد. زمانی که تصمیم گرفتیم فکری کارش را به‌عنوان سرمربی آغاز کند، انتخاب ما به‌خاطر تلاش برای موفقیت در لیگ بود و با استقبال هواداران هم مواجه شد.

سخنگوی باشگاه استقلال با بیان اینکه خیلی‌ها فکر می‌کردند فکری بتواند به استقلال کمک کند اما فوتبال روی خوبش را نشان نداد، گفت: فکری به دلایل مختلف نتوانست مسیر را ادامه دهد. او خودش به این نتیجه رسید که نیاز دارد از استقلال جدا شود، شرایط را به گونه دیگری دنبال کند و روزی دیگر با قدرت بیشتری به خانه خودش بازگردد. زمانی که مجیدی را انتخاب کردیم، تلاش کردیم منافع باشگاه را دنبال و شرایط را به گونه‌ای پیش‌بینی کنیم که بهترین نتایج برای استقلال حاصل شود. مجیدی، فکری یا هر عزیز دیگری در استقلال برای موفقیت زحمت می‌کشد و کار، فردی نیست. موفقیت با همه مدیران و کسانی که در باشگاه زحمت می‌کشند، تقسیم می‌شود و شکست نیز همینگونه است.

نظری ادامه داد: نمی‌توان گفت یک نفر یا تعدادی از همه اعضا زحمت می‌کشند و همه ما در پیروزی یا شکست شریک هستیم. تلاش کردیم، می‌کنیم و خواهیم کرد تا بر اساس منافع باشگاه، بهترین تصمیم را بگیریم. میزانی که با این جابجایی از کیسه باشگاه استقلال خارج شده، عددی نیست که جای نگرانی برای هواداران داشته باشد. مطمئن باشید در سال جاری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بدهی بر جای مانده مدیریت‌های پیشین را پرداخت کردیم. به همان نسبت تلاش می‌کنیم از خودمان بدهی برجای نگذاریم و منافع باشگاه استقلال را بیش از پیش تأمین کنیم.

وی درخصوص مالکیت ورزشگاه امام رضا (ع) و اظهارات رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران درخصوص واگذاری دو ورزشگاه گفت: مطابق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، هر گونه واگذاری اموال و املاک هر شهر بر عهده شورای آن شهر است که اجازه واگذاری صادر کند. معمولاً تفویض‌هایی به شهرداران صورت می‌گیرد که چون سقف دارد، عدد مربوط به ارزش این ورزشگاه‌ها بیشتر از سقف مربوطه است. پس شورای اسلامی شهر باید در این باره تصمیم بگیرد. من دیدم سازمان ورزش شهرداری تهران، مطلب منتسب به محسنی را تکذیب کرد و گفت محسنی درباره واگذاری ورزشگاه‌ها با ذکر نام صحبت نکرده است.

سخنگوی باشگاه استقلال افزود: اگر این موضوع صحت داشته باشد که مقرون به صحت است، حرفی درست بوده و محسنی بدون اینکه از ورزشگاهی نام ببرد، فرآیندی را توضیح داده است. با این حال اگر او از ورزشگاهی نام برده، نمی‌تواند در این بخش صحبت کند و تصمیم‌گیری بر عهده شورای اسلامی شهر است. با وجود اینکه شخصاً چهار ماه پیش با شهردار تهران صحبت کردم و گفتم لایحه‌ای درباره تعیین تکلیف ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا (ع) ارسال کند، شهرداری قدمی برای موضوع برنداشته و انتظار داریم لایحه زودتر به شورای شهر ارائه شود تا شورا زودتر تعیین تکلیف کند.

نظری در مورد وقفی بودن ورزشگاه امام رضا (ع) و نیز احتمال واگذاری ورزشگاه شهید باکری به استقلال بیان کرد: ورزشگاه امام رضا (ع) وقفی نیست و سند مالکیت آن به نام شهرداری است. ورزشگاه شهید باکری قرار نیست داده شود و این صحبت هم مطرح نشده است. ورزشگاه‌های امام رضا (ع) در اختیار استقلال و شهید کاظمی در اختیار پرسپولیس است. اینکه در ادامه چه اتفاقی می‌افتد، منوط به ارائه لایحه شهرداری تهران و تصمیم‌گیری شورای شهر است که تا این لحظه، اتفاق جدیدی نیفتاده است.

وی درخصوص عدم پرداخت قابل ملاحظه حقوق بازیکنان، مربیان و کادر اجرایی استقلال گفت: مددی تلاش می‌کند منابع مالی را برای امور جاری تأمین کند و از زحمات مددی تشکر می‌کنم. او در جلسه امروز هیئت‌مدیره، گزارشی ارائه کرد که مطابق اعلام مددی، با پرداختی‌های هفته جاری به متوسط ۳۵ درصد پرداختی می‌رسیم. این پرداختی از ۱۷ تا ۷۰ درصد به بازیکنان انجام شده است. متأسفانه در پرداختی به کادر فنی و عوامل اجرایی تیم، قدری از تعهدات خود عقب‌تر هستیم و تلاش می‌کنیم این کاستی را در روزهای آینده جبران کنیم. خوشحالیم این فرآیند سرعت گرفته و امیدوارم پیش از شروع لیگ قهرمانان آسیا، میزبان بیشتری از قرارداد بازیکنان،‌ مربیان و عوامل اجرایی را پرداخت کنیم.

سخنگوی باشگاه استقلال در مورد کمک‌های کارگزار باشگاه تصریح کرد: کارگزار خوب ما از پرداخت تعهدات خود جلوتر است. درباره باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی، صحبت‌هایی با عزیزان شد که نتوانستیم تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل کنیم. در تلاش هستیم از منابعی غیر از کارگزار، پول مربوط به منابع ارزی را تأمین کنیم. تلاش می‌کنیم این کار را زودتر به سرانجام برسانیم و امیدوارم هر عزیزی که می‌تواند، در این زمینه به ما کمک کند تا در این تلاش با ما سهیم شود. آنها به ما کمک کنند که پنجره نقل و انتقالاتی را زودتر باز کنیم تا هواداران زودتر از نگرانی خارج شوند.

نظری در مورد انتخاب سرپرست جدید استقلال گفت: در شرایط فعلی مهران کاظمی در کنار مدیریت امور رسانه تیم، سرپرستی تیم را بر عهده گرفته و زحمت می‌کشد. بنا بر این است که باشگاه ظرف روزهای آینده در این باره تصمیم بگیرد. با برخی عزیزان صحبت شده و نظر سرمربی محترم هم اخذ شده است. امیدوارم در روزهای آینده شاهد باشیم باشگاه برای انتخاب سرپرست تیم هم تعیین تکلیف کند و زودتر به جمع‌بندی برسد. زمان زیادی در این خصوص طی نمی‌شود و در همین ماه اسفند، تکلیف سرپرست تیم استقلال مشخص خواهد شد.

«پیشکسوتان پرسپولیس می‌گویند استقلال چند عضو هیئت‌مدیره متمول دارند، اما پرسپولیس با مشکل مالی مواجه است. آیا مدیران استقلال برای نشان دادن واکنش مناسب از سوی نهادهای مربوط تحت فشار هستند؟»، وی در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: برای واکنش نشان دادن تحت هیچ فشاری نیستیم و ترجیح‌مان این بود که کار خودمان را انجام دهیم. به دوستان رقیب در همه تیم‌ها توصیه می‌کنیم سرشان به کار خودشان باشد و کار خود را درست انجام دهند.

سخنگوی باشگاه استقلال افزود: فکر نکردیم که در امور تیم‌های دیگر دخالت کنیم و تلاش ما بر این است که امور مربوط به استقلال را مدیریت کنیم. وارد این موضوعات نمی‌شویم و کسی که به دنبال حاشیه است، تلاش می‌کند بازی را به جایی غیر از زمین فوتبال ببرد. ما دنبال این نبوده و نیستیم.

نظری با بیان اینکه بسیاری از اعضای هیئت‌مدیره کمک‌های مالی و غیر مالی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: خیلی مواقع درباره اینکه چه کسی چه کمکی کرده، صحبتی نشده و الان هم صحبتی نمی‌کنم. به وقتش می‌گوییم کدام عضو هیئت‌مدیره و کدام یک از ارکان باشگاه، چه کمک‌هایی کرده‌اند و این موضوعات را در آرامش می‌توان دنبال کرد. معتقدیم باید کمک کنیم اوضاع استقلال هر روز بهتر شود و باید تلاش کنیم از منابع مختلف استفاده کنیم تا شرایط تیم را از هر نظر به آرامش برسانیم.

سخنگوی باشگاه استقلال در ادامه اظهار داشت: هستند کسانی که خارج از مجموعه باشگاه‌ها به‌عنوان هوادار، چه صاحب کسوت یا بدون کسوت به پرسپولیس کمک‌های جدی‌تری می‌کنند، اما این دست کمک‌ها معمولاً به باشگاه استقلال نمی‌رسد. همیشه تلاش بر این بوده کسانی که دل در گروی استقلال دارند فعال شوند، به میدان بیایند و به کمک استقلال بشتابند تا شرایط را بهتر از گذشته کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مربی جدیدی به کادر فنی استقلال اضافه می‌شود یا خیر، بیان کرد: مجیدی تاکنون درخواستی نداشته و مسیر را با همین افراد ادامه می‌دهیم. هر زمان که مجیدی تشخیص بدهد که مربی جدید به کادر فنی اضافه شود، باشگاه با کادر فنی همراهی می‌کند.

نظری در مورد زمان معرفی پنجمین عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال و اینکه گفته می‌شود علی نامداری پنجمین عضو است، تصریح کرد: اینکه چه عزیزی در چه زمانی به هیئت‌مدیره اضافه می‌شود، در اختیار مجمع باشگاه است و من به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره یا ارکان دیگر، مسئولیتی در این باره نداریم. ممکن است در این باره مطلع هم نباشیم. به نظر می‌رسد مجمع باشگاه در حال تعیین تکلیف این موضوع است، اما اجازه دهید صحبتی نکنم که چه کسی اضافه شود. فکر می‌کنم ظرف روزهای آینده، نفر پنجم را در هیئت‌مدیره باشگاه پُرافتخار استقلال خواهیم داشت.

وی در خصوص شرکت قایدی و مظاهری در مسابقات مختلف با وجود احضار به کمیته انضباطی باشگاه استقلال گفت: در دوره کادر فنی پیشین، مواردی وجود داشت که بر آن اساس، کادر فنی استقلال این عزیزان را برای حضور در کمیته انضباطی معرفی کرد. حتماً کادر فنی فعلی درباره همه بازیکنان خوب ما تصمیم نهایی را خواهد گرفت، اما بی‌تردید تلاش می‌کنیم اولویت همه کسانی که به‌عنوان بازیکن، کادر فنی، عوامل اجرایی، کارکنان باشگاه و مدیران در هر سطح فعالیت می‌کنند، نظم و انضباط باشند.

سخنگوی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه چه کادری روی کار است، انضباط تیمی و رعایت آن توسط بازیکنان برای ما خیلی مهم است. جلسه کمیته انضباطی برای این دو عزیز تشکیل نشده، اما به نظر می‌رسد موضوع در حال تعیین تکلیف است. امیدواریم موضوع خیلی زود ختم شود و بازیکنی بحث انضباطی نداشته باشد تا باشگاه از اهرم انضباطی برای انضباط تیمی استفاده کند.

نظری با بیان اینکه سابقه ندارد که رأی صادر شده توسط باشگاه منتشر شود، اظهار داشت: این جزو سیاست‌های باشگاه نیست که رأی انضباطی را صادر کنیم. اگر گاهی موضوعی از کمیته انضباطی خارج شده،‌ توسط خود آن عزیزان یا کسانی بوده که با آنها در ارتباط بوده‌اند. سیاست باشگاه بر این مهم نبوده که خدای نکرده، احکام انضباطی منتشر شود.

وی با اشاره به اشتباه مرتکب شده خود در نشست خبری گفت: من گفتم ۳۵۰ هزار دلار برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی نیاز داریم که عدد مورد نظر خیلی کمتر از این است. به این میزان منابع ارزی برای انجام امور جاری نیاز داریم، اما مبلغ مورد نیاز برای باز شدن پنجره، کمتر از نصف این عدد است. با این حال در کنار منابع ریالی، منابع ارزی هم برای امور جاری می‌خواهیم. دو بازیکن خارجی داریم و برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا، باید به منابع ارزی فکر کنیم. این عدد را کلی گفتم.

سخنگوی باشگاه استقلال در پایان گفت: از بازیکنان، کادر فنی فعلی، قبلی، همه کسانی که استقلال را دوست دارند و امیدوارند که پس از چند فصل به قهرمانی برسیم، خواهش می‌کنم متحد باشیم و کمک کنیم. ۱۱ نفر در زمین می‌دوند تا بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند، بازی زیبایی ارائه کنند و این بازی زیبا را با پیروزی خود تکمیل کنند. امیدوارم با همه این آرزوهای خوب، به سمت قهرمانی پیش برویم و خیلی زود استقلال را در جایگاه واقعی و اوج ببینیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )