مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران از واگذاری ۲ ورزشگاه شهید کاظمی و شهید باکری در مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران به سرخ آبی ها در آینده نزدیک بر اساس مذاکرات انجام شده میان شهرداری و وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر محسنی در نشست خبری امروز دوشنبه در تشریح اقدامات سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: این سازمان با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ فضای ورزشی مخاطبی حدود سه میلیونی از شهروندان تهرانی رابه عنوان بزرگترین زنجیره ورزشی کشور داراست.

وی افزود: سازمان ورزش شهرداری تهران با اختیار قرار دادن بیش از ۲۰ میلیون سانس ورزشی به شهروندان تهرانی به دنبال ایجاد شادابی و سلامت شهروندان است.

محسنی در خصوص سوله های مدیریت بحران و تحویل آنها به مدیریت بحران نیز گفت: اصولا مراکزی که تحت عنوان الزهرا(س) در اختیار بانوان برای موضوع ورزش است به طور موقت مورد استفاده قرار می گیرد و اختیار آنها با مدیریت بحران است. قطعا ما تا زمانی از این مراکز استفاده می کنیم که بحران وجود نداشته باشد و کلیدهای این مراکز در اختیار مدیریت بحران است.

وی با اشاره به جلسات مشترک سازمان مدیریت بحران و سازمان ورزش گفت: تعمیرات این مراکز به صورت مستمر انجام می شود و به محض این که خبری از زلزله و بحران وجود داشته باشد در اختیار مدیریت بحران قرار می گیرد و شهروندان سرویس های هنگام بحران را دریافت می کنند. در حال حاضر ۵۳ مرکز در اختیار ما است.

به گفته وی، ایستگاههای ورزش شهروندی در پارکهای تهران حدود ۱۲۰۰ ایستگاه است که در جهت ترویج ورزش همگانی همه روزه از آغازین ساعات صبح تا قبل از آغاز فعالیت های روزانه به شهروندان خدمات ارائه می کند که ۷۰ درصد مخاطبان این ایستگاهها بانوان هستند. در حقیقت بخش عمده مخاطبان ما در مراکز ورزشی بانوان هستند که جامعه هدف ما در حوزه کم تحرکی هستند که به طور جد این موضوع را دنبال می کنیم.

وی افزود: فعالیت های سازمان ورزش شهرداری تهران در پهنه مناطق ۲۲ گانه به صورت غیر متمرکز توسط مناطق نواحی شهرداری پیگیری می شود و با داشتن این زنجیره بزرگ قطعا این سازمان در سلامت و شادابی جامعه بسیار موثر است.

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به موضوع شیوع کرونا ویروس گفت: قطعا تزریق نشاط و شادابی و ارائه راهبردهای جدید در حوزه ورزش دراین شرایط در دستور کار قرار دارد. در همین راستا به صورت روزانه از طریق ۲۰۰ کلیپ ورزشی در ایام کرونا به شهروندان از طریق فضای مجازی این پیام را رساندیم که دراین شرایط نیز امکان انجام ورزش به ویژه در منزل وجود دارد. یک هزا رو ۶۰۰ کلیپ تخصصی ورزشی در فضای مجازی منتشرشد، اماباید به این نکته توجه داشت که با شیوع کرونا ما ۳ میلیون مخاطب خود را از دست دادیم وباید آنها را به این فضا برمی گرداندیم.

وی تاکید کرد: با برگزاری چالش هایی همچون چالش پدر و پسر و فرزندان با خانواده توانستیم ۸۰۰ هزار نفر شهروند تهرانی را به فضای ورزشی برگردانیم. بی تردید کرونا آسیب های زیادی برای جامعه جهانی همراه داشته، اما سازمان ورزش از این تهدید چند فرصت خلق کرده است به شکلی که به سمت انجام برنامه های خانواده محور حرکت کردیم و متوجه شدیم ما پدران خوبی هستیم ولی برای ساعات ۸ شب که به منزل می آییم و برای حدود ۴ ساعت لذا درجهت ارتقاء مهارتهای همراهی خانواده گام برداشتیم.

محسنی با اشاره به فعالیت دهکده های ورزش گفت: خانواده ها برای ورود به این دهکده ها هیچ وسیله الکترونیکی با خود به همراه ندارند و موظف هستند دراین فضا که خانواده محور است به فرزندان خود بپردازند.

سازمان ورزش شهرداری پایین ترین نرخ ها را در کشور برای خدمات ورزشی داراست

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح اقدامات این سازمان برای نوروز ۱۴۰۰ گفت: ما به طور کلی دو دسته برنامه تعریف کرده ایم نخست دسته ای که به صورت همیشگی حضوری است و در شرایط زرد و آبی امکان انجام آنها وجود خواهد داشت و دسته دیگر که در شرایط کرونایی انجام خواهد شد که شامل برگزاری لیگ نوروزی بازیهای رایانه ای است دوره پنجم لیگ بازیهای رایانه ای با جوایزی معادل ۲۰۰ میلیون تومان است که توسط بخش خصوصی تامین شده و برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسابقه دارت دیپلمات ها و اجرای برنامه خیابان ورزش با حضور دیپلماتهای حاضر در کشور نیز برگزار خواهد شد.

همچنین لیگ نوروزی بازیهای فکری و نخستین دوره جشنواره عکس ورزش شهروندی برگزار خواهد شد تا خانواده ها عکسهای ورزشی خود راارسال و پس از داوری به بهترین آنها جوایزی تعلق گیرد.

به گفته وی، از سوی دیگر برگزاری مسابقات مهارتهای ورزشی ویژه کودکان با همکاری یکی از شبکه های تلویزیونی با حضور یکی از افراد مشهور ورزشی همراه یکی از فرزندان خود تا ۱۵ فروردین برگزار خواهد شد و از تلویزیون پخش خواهد شد.

محسنی به برگزاری کمپین هایی برای مسافران نوروزی در سالهای گذشته اشاره کرد وافزود: ما این آمادگی را داریم که اگر شرایط کرونایی اجازه دهد این کمپین ها را برگزار کنیم. پویش هر ورزشکار یک درخت نیز در حال حاضر آغاز شده است و قطعا در آستانه سال ۱۴۰۰ و تغییر قرن می رویم که تجربه جدیدی داشته باشیم و باید تمام خواسته های شهروندان برای قرن جدید در نظر گرفته شود و این مهم در تهران ۱۴۰۰ اتفاق خواهد افتاد.

محسنی در پاسخ به سوالی در خصوص احداث ۲۲ خانه ورزش کودک گفت: نکته بسیار مهم و نگران کننده این است که فرزندان ما در ۲۰۰۰ روز اول زندگی خود باید مورد حمایت قرار گیرند و ۱۴ درصد کودکان ما در این دوره در تهران دچار چاقی هستند و متاسفانه در بررسی خروجی فرزندان ما در پایان دوران دبیرستان مشخص شده است که ۲۴ درصد آنان همچنان دچار چاقی هستند، لذا برای اولین بار شهرداری تهران در شورای عالی ورزش همگانی کشور مسئولیت ۲۰۰۰ روز اول زندگی فرزندان را بر عهده گرفته که در همین راستا به سمت ایجاد مراکز کودک محور رفته ایم. بنابراین ۲۲ مرکز در ۲۲ منطقه در ۴ سطح با فضای ۳۰۰ تا ۴۰۰ متری در نظر گرفته شده که دارای طراحی های حساسی هستند. در همین راستا با پژوهشگاه تربیت بدنی همکاری هایی را داریم که مطالعات آن به اتمام رسیده و در مرحله فراخوان بخش خصوصی هستیم تا این ۲۲ مرکز احداث و در مرحله بعد به سمت توسعه این مراکز برای داشتن ۲۰۰ مرکز حرکت کنیم.

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واگذاری دو ورزشگاه به سرخ آبی ها گفت: از گذشته دو مجموعه ورزشی تهران در اختیار قرمز و آبی ها بوده و در حال حاضر نیز مذاکره با وزارت ورزش و جوانان و شهرداری و شورای شهر برای تحویل این دو ورزشگاه ادامه دارد. ما زمین ماعوضی برای خط ۷ متروی تهران از وزارت ورزش تقاضاکرده ایم و پیش بینی می کنیم که این امر به زودی محقق شود و این دو مجموعه تحویل وزارت ورزش و جوانان شود. شهردار تهران آخرین مطالب این موضوع را دنبال می کند و به طور کلی شرایط مثبت و رو به جلو است.

وی در خصوص اخذ اجاره بها از مجموعه های ورزشی شهرداری تهران در دوران کرونا گفت: ما اولین سازمانی بودیم که به محض اعلام تعطیلی مراکز ورزشی اعلام کردیم که عدم وصول اجاره بهای مراکز و ورزشگاهها به صورت صد در صدی انجام می شود و برای این امر مجوز شورا و شهرداری را نیز گرفتیم، به این ترتیب به هیچ عنوان ریالی اجاره بها در ایام کرونا دریافت نکردیم. ما دو دسته هزینه برای بخش خصوصی داریم که یکی اجاره بها است و دیگری هزینه پرسنل خود مجموعه ها است. لذا اعلام کردیم بخش خصوصی که امکان ادامه فعالیت را ندارد ما آمادگی تحویل مجموعه ها را داریم . با توجه به این که استقبال از مجموعه های ورزشی پس از بازگشایی کم بوده حدود ۳۳ مورد از بخش خصوصی مجموعه ها را به ما برگرداندند.

وی در خصوص برنامه های این سازمان در ایام نوروز نیز گفت: ما در حدود ۸۰ رشته ورزشی فعال هستیم و فعالیت ها در دو بخش برنامه های آموزشی و تفریحی دنبال می شود. برای ایام نوروز و برگزاری فعالیت های حضوری منتظر دستورستاد ملی کرونا هستیم و بی تردید نگرانی هایی در خصوص شیوع پیک چهارم وجود دارد و اگر به ابلاغیه ها توجه جدی نداشته باشیم ممکن است اپیدمی دیگری اتفاق بیافتد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.