بر اساس پروتکل سلامت مسابقات تیم ملی فوتسال به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، در صورت ابتلای ۲۵ درصد از ارکان تیم، فعالیت‌های تمامی اعضا لغو و تا منفی شدن تست مجدد، پس از ۱۴ روز قرنطینه، امکان فعالیت مجدد تیم میسر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، راهنمای گام دوم مبارزه با کووید- ۱۹ (ویروس کرونا) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در مسابقات تیم ملی فوتسال ابلاغ شد و بر اساس آن حضور تماشاگران در طول تمرینات و مسابقات ممنوع و استفاده از ماسک برای کادر تیم در حین تمرین الزامی است.

بر اساس این دستورالعمل، انجام تست PCR پیش از شروع تمرینات و مسابقات از همه ارکان تیم شامل مربیان و سرپرست، ورزشکاران، تدارکات و کادر درمانی، پنج نفر به عنوان هیات همراه تیم میزبان، همچنین پنج نفر به عنوان هیات همراه تیم مهمان داوران بازی، ناظر داوری، ناظر انضباطی، نماینده حراست فدراسیون فوتسال، سه نفر از عوامل اداره کل ورزش و جوانان استان، سه نفر از عوامل هیات فوتبال استان میزبان، سه نفر به عنوان ناظرین بهداشتی هیات پزشکی ورزشی استان میزبان، ۲ نفر به عنوان کادر بیماربر به همراه پزشک سالن ورزشی، عوامل آمبولانس، ۳ نفر از عوامل اجرایی سالن ورزشی محل برگزاری مسابقه، پنج نفر به عنوان عوامل نیروی انتظامی و امنیتی، هشت نفر به عنوان خبرنگاران و عکاسان ورزشی دارای کارت صادره از مبادی ذی‌ربط و تعداد ۲ نفر از عوامل ضبط تصویری مسابقات باید انجام شود.

همچنین باید بازیکنان، مربیان، پزشک، فیزوتراپیست، تدارکات و تمامی کسانی که ضروری است در هنگام تمرین و مسابقات حضور داشته باشند، حداقل به مدت شش روز در قرنطینه قرار گیرند.

پس از انجام تمرین و یا برگزاری مسابقه و طی شدن قرنطینه شش روزه در صورت ضرورت مراجعه به منزل برای انجام تمرینات یا برگزاری مسابقه بعدی انجام تست PCR ارائه نتیجه منفی الزامی است و در صورت مثبت شدن تست یکی از ارکان تیم، فرد بیمار به مدت دو هفته در قرنطینه قرار خواهد گرفت و پس از منفی شدن تست، امکان حضور در تمرینات را خواهد داشت.

علاوه بر این در صورت مثبت شدن تست ۲۵ درصد از ارکان تیم، فعالیت های تمامی اعضای تیم لغو و تا منفی شدن تست مجدد، پس از ۱۴ روز قرنطینه، امکان فعالیت مجدد تیم میسر خواهد شد.

حداکثر نفراتی که می توانند در طول یک جلسه تمرین حضور یابند، شامل بازیکنان، مربیان، یک پزشک یا یک فیزوتراپیست و یک نفر تدارکات هستند و گندزدایی توپ ها و تمامی وسایل مورد استفاده قبل از هر نوبت تمرین الزامی است، همچنین افراد مجاز برای نشستن روی نیمکت تیم شامل مربی و دو کمک مربی با رعایت فاصله و نیز پزشک و فیزیوتراپیست در منطقه کنترل و خارج از منطقه بازی است.

بر اساس این دستورالعمل بهداشتی، نظارت بر اجرای پروتکل مربوطه بر عهده فدراسیون فوتبال است و نظارت عالی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

برای مشاهده متن کامل راهنمای گام دوم مبارزه با کووید- ۱۹، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در مسابقات تیم ملی فوتسال که در اختیار ایسنا قرار گرفته است، اینجا کلیک کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.