اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در حالی که باید در انتخابات سرنوشت‌ساز فدراسیون فوتبال شرکت کنند، نباید از انتخاب اعضای هیئت رئیسه غافل شوند.

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در حالی که باید در انتخابات سرنوشت‌ساز فدراسیون فوتبال شرکت کنند، نباید از انتخاب اعضای هیئت رئیسه غافل شوند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بالاخره انتظارها در حال به اتمام رسیدن است و انتخابات فدراسیون فوتبال روز یکشنبه، ۱۰ اسفند ماه برگزار می‌شود. انتخاباتی که تکلیف فدراسیون فوتبال را مشخص خواهد کرد تا پس از ۱۴ ماه فدراسیون صاحب رئیس شده و از بلاتکلیفی فعلی خارج شود.

بیشتر مباحث مربوط به انتخابات فدراسیون فوتبال روی انتخاب رئیس این فدراسیون است، رئیسی که از میان چهار نامزد یعنی مصطفی آجورلو، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، علی کریمی و کیومرث هاشمی انتخاب خواهد شد تا برای چهار سال ریاست فدراسیون را بر عهده داشته باشد. با این حال صحبت زیادی روی انتخاب سایر اعضای هیئت رئیسه وجود ندارد و این مسئله مغفول مانده است. در حالی که انتخاب اعضای هیئت رئیسه نیز به همان اندازه مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

اعضای هیئت رئیسه شامل ۱۱ نفر می‌شوند که متشکل از یک رئیس، سه نایب رئیس، سه نفر کارشناس، دو نفر نماینده هیئت‌های فوتبال و دو نفر نماینده مدیران عامل باشگاه‌هاست. در این بین ترکیب اعضای هیئت رئیسه به گونه‌ای است که افراد با تخصص‌های مختلف بتوانند وارد هیئت رئیسه شوند، اما آیا اعضای مجمع به این نکته توجهی دارند؟

انتخاب اعضای هیئت رئیسه از این جهت حائز اهمیت است که فدراسیون فوتبال در بخش‌های مختلف صاحب تخصص شود و بتواند مسائل را به صورت تخصصی پیش ببرد نه اینکه اعضای هیئت رئیسه بله قربان‌گو و مجری دستورات رئیس باشند. بلکه باید وقتی بحث‌ها تخصصی می‌شود، گریزی به آن داشته باشند و بتوانند به رئیس فدراسیون برای گرفتن تصمیم درست کمک کنند.

با این حال چندی پیش بحث‌های مطرح شده بود که برخی از اعضای فعلی هیئت رئیسه فعلی فدراسیون در حال مهندسی انتخابات هستند. به این شکل که به افرادی که از سوی هیئت‌های فوتبال قصد نامزدی در انتخابات را داشتند، اعلام کرده بودند برای نامزدی در این پست ثبت‌نام نکرده و برای پست کارشناسی ثبت‌نام کنند. در این بین اگر اعضای مجمع دقت لازم را نداشته باشند، ممکن است افرادی را بدون تخصص راهی هیئت رئیسه کنند که نتیجه آن ضعف هیئت رئیسه و به تبع آن فوتبال ایران خواهد شد.

اعضای مجمع باید این هشدار را جدی گرفته و مقابل مهندسی انتخاب اعضای هیئت رئیسه را بگیرند. افرادی که حضورشان در فدراسیون نقش مهمی دارد و نباید از میان افرادی منفعل انتخاب شوند. اتفاقی که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم و هیئت رئیسه منفعل فدراسیون فوتبال به گفته اعضای آن، هشت روز پس از امضای قرارداد مارک ویلموتس، متوجه نهایی شدن حضور او در تیم ملی شدند. انتخابی که هنوز گریبان فوتبال ایران را رها نکرده است و ضربات جبران‌ناپذیری را به پیکره فوتبال ایران وارد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.