مربی گل‌گهر سیرجان می‌گوید تیمش به اهداف کوتاه مدت تعیین شده رسیده است.

سعید الهویی مربی گل‌گهر سیرجان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد شاگردان امیرقلعه‌نویی در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: شما اگر یک ارزیابی از یک تیم داشته باشید، باید ببینید اولویت‌هایش از نیم‌فصل چه بوده است چون برنامه‌ریزی و تمرینات و انتخاب بازیکنانش بر اساس آن اهداف شکل گرفته است. گل‌گهر تیم خوبی است که امکانات ورزشی خوبی دارد و یک مجموعه مدیریتی و یک مالک خوب دارد و اهداف بزرگی دارد. وقتی ما به گل‌گهر آمدیم، فهمیدیم که این تیم چه چشم اندازی بزرگی دارد.

او ادامه داد: آقای قلعه‌نویی می‌دانست که رسیدن به اهداف مد نظر گل‌گهر زمان‌بر خواهد بود و یک سری اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید مد نظر باشگاه باشد تا برنامه‌های تعیین شده، اجرایی شود. با اهداف کوتاه‌مدت واقعا نمی‌شد به اهداف بزرگ رسید. تا اینجای کار ارتقا عملکرد تیم، تغییرسبک بازی تیم و ایجاد ثبات برای مجموعه باشگاه از اهداف کوتاه مدت تیم بوده است.

مربی‌ گل‌گهر افزود: وقتی شما این اهداف کوتاه مدت را مد نظر قرار می‌دهید، می‌بینید که گل‌گهر سیرجان به اهداف مد نظر خود رسیده است. شما در بازی تیم ما برابر پرسپولیس دیدید که در نیمه اول سبک بازی ما بر بهترین تیم فوتبال ایران غلبه می‌کند. تیم ما در حال حاضر در بحث مالکیت جزو سه تیم برتر لیگ است. تیم ما بهترین تیم لیگ در ایجاد موقعیت‌های ایجاد شده است. سبک بازی قلعه‌نویی باعث شده در تیم پیشرفت بزرگی ایجاد شود. تیم به یک ثبات مشخصی رسیده است تا همه به گل‌گهر احترام بگذارند.

او در ادامه اضافه کرد: نباید فراموش کنیم موفقیت خریدنی نیست. البته باید این را در نظر گرفت باشگاه گل‌گهر از نظر مالی پرداختی‌های به موقعی دارد اما از نظر هزینه، باشگاه‌هایی در فوتبال ایران بودند که هزینه‌های بیشتری نسبت به گل‌گهر داشته‌اند. باید پله پله باید جلو رفت چون اگر در یک سال، یک اتفاقی بیفتد، خیلی ساده آن دستاورد بزرگی که در کوتاه مدت به دست آمده بود، از دست می‌رود. ما اهداف کوتاه مدت خود را جلو بردیم. در نیم‌فصل دوم می‌خواهیم اهداف میان‌مدت را پیش ببریم تا بتوانیم به اهداف بلندمدت خود برسیم.

الهویی در پاسخ به این سوال که گل‌گهر در نیم‌فصل دوم برای جایگاه خاصی در جدول لیگ تلاش خواهد کرد، گفت: اصلا نمی‌خواهم درباره این صحبت کنم که تیم به دنبال کسب سهمیه یا قهرمانی باشد. ما خود را درگیر این موضوع نمی‌کنیم چون اگر به سراغ نتیجه‌گرایی برویم، عملکردگرایی تیم از دست می‌رود و ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد. ما می‌خواهیم یک چرخه تولید در تیم طراحی شود که در آن سبک و کیفیت تیم طراحی شود و بازیکنان باکیفیت در تیم پرورش پیدا کنند. آقای قلعه‌نویی قطعا در هر بازی برد می‌خواهد اما اجازه نمی‌دهند نتیجه‌گرایی بر عملکردگرایی غلبه پیدا کند.

او در خصوص برنامه گل‌گهر سیرجان برای نقل و انتقالات و همچنین حضور علی دشتی در این تیم گفت: آقای قلعه‌نویی بعد از بررسی‌هایی که انجام دادند، برای جذب شدن و جدا شدن چند بازیکن برنامه‌های خود را اعلام کردند. مدیریت باشگاه در چند روز اخیر پیگیر این مساله بوده است. آقای دشتی جزو اولویت‌های ما بوده و کارهایش دارد انجام می‌شود.

مربی گل‌گهر سیرجان درباره امکانات این تیم و در پاسخ به این سوال که چرا تیمش در سیرجان تمرین نمی‌کند، خاطرنشان کرد: گل‌گهر امکانات ورزشی خوبی دارد اما امکانات کلی برای زندگی ندارد. آقای قلعه‌نویی بهتر از هر کسی می‌داند که تیم باید در سیرجان باشد. وقتی در طول روز کلا ۲ پرواز در سیرجان است که باید از چند روز قبل رزرو کنیم و دو هتل سه ستاره خیلی قدیمی داریم، باعث می‌شود تا این شرایط به وجود بیاید.

او در پایان گفت: وقتی شما یک خودرویی را می‌خرید که ۱۰۰ ملیلون قیمت دارد، باید روغن و بیمه متناسب برای این ماشین بگیرید. باشگاه گل‌گهر به بازیکنان تیم‌شان به چشم یک دارایی نگاه می‌کند، پس باید سعی شود امکانات برای این بازیکنان ایجاد شود که عملکرد بهتری کسب شود. با همین رویکرد تیم ترجیح می‌دهد که در تهران تمرینات خود را پیگیری کند. آقای قلعه‌نویی پیگیرتر از هر کسی است که تیم ساکن شهر سیرجان شود همچنین ایشان سعی می‌کنند مشکلات پروازی را برطرف کنند. با این وجود ما در نصف هفته به خاطر بازی‌ها در سیرجان هستیم اما ما منتظر هستیم امکانات فراهم شود تا در سیرجان حضور پیدا کنیم و عملکرد بهتری داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.