محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس تأکید کرد که این نهاد با حدود اختیارات خود نمی‌تواند به تأیید صلاحیت‌های نامزدهای فدراسیون فوتبال ورود کند.

محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس تأکید کرد که این نهاد با حدود اختیارات خود نمی‌تواند به تأیید صلاحیت‌های نامزدهای فدراسیون فوتبال ورود کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با برنامه «ورزش بدون ویرایش» رادیو گفت‌وگو درباره فرآیند تأیید صلاحیت کاندیداها در انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: نمایندگان مجلس براساس رسالت و حدود اختیارات خود نمی‌توانند در موضوع تأیید صلاحیت‌های کاندیداهای فدراسیون ورود پیدا کنند.

وی با یادآوری اینکه مجلس نقش نظارتی بر فوتبال دارد، گفت: تنها خواسته ما این است که نهایت دقت درباره تأیید صلاحیت‌ها صورت بگیرد تا افرادی که شایستگی و صلاحیت تصدی پست‌های مختلف فدراسیون را ندارند از گردونه انتخابات حذف شوند و به آنها اجازه فعالیت داده نشود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس تأکید کرد: برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مشکلی با شخص خاصی وجود ندارد و مطمئناً مجلس از هر قضاوتی که بر اساس شاخص‌های مدنظر دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی است تبعیت خواهد کرد.

فروردین با اشاره به گذشته ورزشی خود، بیان کرد: باید اجازه دهیم افراد صاحب‌نظر، آشنا و دخیل در ورزش کشور برای این مجموعه تصمیم‌گیری کنند و درست نیست دستگاه‌های حاکمیتی با هر عنوان در فرآیندهای آن دخالت کنند.

وی خاطر نشان کرد: از یک سو جامعه ورزش در صورت نظارت نمایندگان نباید آن را دخالت تلقی کنند و از سوی دیگر نمایندگان نباید از روی زیاده‌خواهی با عنوان نظارت در مسائل انتخابات که به آنها ارتباط ندارد وارد شوند. در واقع مجلس با قانون‌گذاری شیوه عملکرد را مشخص کرده است و نهادهای دیگر از جمله فدراسیون باید از مقررات پیروی کنند.

به بیان دیگر، فروردین معتقد است هر آنچه که مربوط به خط و مشی انتخابات و چگونگی برگزاری آن باید رعایت شود در قانون آمده است و نیازی به دخالت و بررسی از سوی نمایندگان نمی‌باشد. گفتنی است، این عضو فراکسیون ورزش مجلس، پیش‌تر گفته بود با توجه به تشکیل پرونده در مراجع قضایی، به ویژه دادسرای فرهنگ و رسانه و نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کشور بابت موضوع مارک ویلموتس و غرامتی که در صورت تأیید دادگاه عالی ورزش باید پرداخت شود، ۸ عضو فعلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نمی‌توانند در انتخابات آتی شرکت کنند و کاندیدا شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.