هاجر دباغی در واکنش به بی‌توجهی مسوولان نسبت به خروج فوتبال زنان از رنکینگ فیفا گفت: برای تیم ملی سختی زیادی کشیدیم اما بی‌توجهی مسوولان تمام زحمات ما را به باد داد.

به گزارش ایسنا، یک ماه از حذف تیم ملی فوتبال زنان ایران از رنکینگ فیفا گذشته و هنوز مسوولان فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند. مهین فرهادی‌زاد به عنوان معاون زنان وزیر ورزش پاسخگویی به خبرنگاران را به مسئولان فدراسیون فوتبال مربوط می‌داند و مدیران فوتبالی هم سکوت کرده‌اند. گویا اتفاقی نیفتاده و همه چیز به روال طبیعی خود دنبال می‌شود اما در این میان بازیکنان و مربیان ناراحت هستند و خواهان تعیین تکلیف وضعیت تیم ملی شده‌اند.

هاجر دباغی، بازیکن تیم ملی در واکنش به خروج فوتبال زنان از رنکینگ فیفا به ایسنا گفت: وقتی خبر را خواندم فقط تاسف خوردم چون برای دور دوم انتخابی المپیک از اواخر اسفند ۹۷ در اردو بودیم و لحظه تحویل سال هم در اردو حضور داشتیم. تمام آن لحظات و سختی‌هایی که کشیدیم جلوی چشم من آمد. ما همه آن سختی‌ها را به جان خریدیم اما توجه نکردن مسوولان برای برگزاری اردو و مسابقات باعث شد، تمام زحماتمان بر باد برود و جز تاسف خوردن کاری از دستمان برنمی‌آید. او در واکنش به سکوت مسوولان فدراسیون فوتبال در مورد خروج از رنکینگ فیفا بیان کرد: به نظرم توجیهی هم ندارند. در این مورد چه بگویند؟ یکی از دلایلی که لژیونر ما نسبت به کشورهایی که لیگ درست و حسابی هم ندارند، کمتر است به همین موضوع ربط پیدا می‌کند که در هیچ کشوری دیده نمی‌شویم.

دباغی در مورد جام ملت‌های فوتبال آسیا ۲۰۲۲ گفت: امیدوارم مثل قبل اردوها مقطعی و کوتاه نباشد و این بار با برنامه ریزی درستی پا به مسابقات بگذاریم یعنی با توجه به اینکه زمان داریم، اردو و بازی های تدارکاتی منظم برایمان در نظر گرفته شود تا در حد و اندازه تیم ملی ایران ظاهر شویم.

او در مورد وجود نگاه‌های جنسیتی در فوتبال زنان گفت: الان کمتر شده است اما قبلا هر جا می‌رفتیم می‌گفتند مگر دختران هم فوتبال بازی می‌کنند؟ این موضوع به عدم توجه مسئولان برمی‌گردد چون ما سال‌هاست که خواستار پخش مسابقاتمان حتی به صورت سانسورشده هستیم چون به جذب اسپانسر کمک می‌کند، مردم بیشتر ما را می شناسند و ما هم بیشتر تلاش می‌کنیم چون دیده می‌شویم.

دباغی در پاسخ به این سوال که آیا حس می‌کنید مسوولان‌مان هم این نگاه جنسیتی را دارند؟ گفت: بله، در این زمینه می‌توانم از تیم‌های لیگ برتری مثال بزنم؛ از ۱۶ تیم لیگ برتری فقط سپاهان و ذوب‌آهن در بخش زنان تیم داری می‌کنند و تیم‌هایی مثل تراکتور، پدیده و ... با اینکه خصوصی هستند اما به بخش زنان ورود نمی‌شوند که این نشاندهنده عدم توجه مسئولان است و باید تاسف خورد.

بازیکن تیم ملی فوتبال زنان به انتخابات فدراسیون فوتبال در دهم اسفند ۹۹ اشاره و بیان کرد: امیدوارم انتخابات به بهترین شکل انجام شود و فردی که بتواند بیشترین کمک را به فوتبال کند، روی کار بیاید. از رئیس آینده انتظار توجه به فوتبال زنان را دارم و می‌خواهم امکاناتی که به مردان اختصاص می‌دهند را برای ما هم در نظر بگیرند.

ملی‌پوش سپاهان اصفهان در مورد عملکرد تیم خود در لیگ برتر بیان کرد: شروع مقتدرانه‌ای داشتیم و هر دو بازی حساس اول فصل را برنده شدیم که این به تمرینات پیش فصلمان برمی‌گردد. امسال همه عهد بسته بودیم که نتایج خوبی بگیریم و از ابتدا محکم گام برداریم. در اولین دیدار نیم فصل دوم با ذوب‌آهن بدشانسی آوردیم و من و خانم اردستانی به عنوان دو مهاجم تیم به مسابقه نرسیدیم. بازیکنان تیم از نظر تجربه کم آوردند اما باز هم دو بر دو به تساوی رسیدیم. برای ادامه کار امتیازات لازم را جمع کرده‌ایم و قطعا یکی از تیم‌های صعود کننده به مرحله دوم هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.