لیگ بیستم با یک تاکتیک خاص برای پیکانی‌ها همراه شده است و حریفان را عاصی کرده است.

به گزارش ایسنا، اواخر لیگ نوزدهم فوتبال یک پدیده در فوتبال ایران معرفی شد و نگاه‌ها را به سمت خود کشاند؛ بازیکنی جوان که با پرتاب‌های اوت خود کار را برای حریفان سخت می‌کرد. نادر محمدی، مدافع پیکان به شکل خاصی این پرتاب‌ها را روی دروازه ارسال و هم‌تیمی‌هایش را صاحب موقعیت می‌کند.

این پرتاب‌ها تبدیل به تاکتیک پیکانی‌ها برای فصل جدید شده و آن‌ها با حضور نادر محمدی حتی از وسط زمین و در نیمه خود هم اقدام به پرتاب و ارسال روی دروازه حریف می‌کنند. این در حالی است که پرتاب‌های این مدافع در بازی گذشته این تیم مقابل سپاهان به ۵۰ متر هم رسید. او چند موقعیت خطرناک را روی دروازه حریف ایجاد کرد و پیکانی‌ها را در آستانه گلزنی هم قرار داد.

شکل پرتاب‌های نادر محمدی کار را برای حریفان دشوار کرده و کاری از دست لیگ برتری‌ها برای مقابله با آن بر نمی‌آید. در تمام دنیا برخی بازیکنان هستند که در پرتاب‌های اوت بلند مهارت دارند اما ایرانی‌ها در این کار بسیار ماهر عمل می‌کنند و شیوه خاصی برای سانتر از جناحین و برخی کارهای تاکتیکی ارائه می‌دهند.

محمدی در این رابطه می‌گوید برخی مواقع در تمرینات روی جایگیری مهاجمان برای پرتاب اوت کار می‌کنیم. او می‌گوید ابتدا ژیمناستیک کار می‌کرد و ۱۰ سال در این رشته فعالیت داشت. محمدی معتقد است پشتک زدن پیش از پرتاب اوت باعث می‌شود سرعت و مسافت توپ بیشتر شود.

در دهه‌های اخیر بازیکنان ایرانی زیادی از این پرتاب‌ها استفاده و به تیم‌های خود کمک می‌کردند. در میان بازیکنانی که در پرتاب اوت دست‌های بلند نامی برای خود دست و پا کرده بودند، باید از اکبر میثاقیان نام برد. او خود از مسیح مسیح‌نیا بازیکن وقت ابومسلم این پرتاب‌ها را آموخت اما میثاقیان از این مهارت آنقدر خوب استفاده کرد تا به او لقب "اکبر اوتی" هم دادند. میثاقیان در سال‌های فوتبالی‌اش بسیار کمک حال تیم‌هایش بود.

۱۵ سال بعد از اکبر میثاقیان بازیکنی به فوتبال معرفی شد که با پرتاب‌های بلندش همه را انگشت به دهان کرده بود. علی علیزاده، مهاجمی که در مس کرمان و فجر سپاسی شیراز مطرح شد و سپس در تیم‌های مختلفی از جمله پرسپولیس و استقلال بازی کرد. طول پرتاب‌های این بازیکن کم از پرتاب‌های اکبر میثاقیان و نادر محمدی نداشت و در مواقع مختلف تاکتیک راهگشای تیم‌هایش بود. از دیگر بازیکنانی که در این کار ماهر هستند می‌توان از حسین ماهینی و وحید امیری نام برد.

اکنون در لیگ بیستم شاهد ماجراجویی بازیکنی هستیم که تفاوت‌ها را در زمین فوتبال رقم زده است و با پرتاب‌هایش، پیکانی‌ها خیال آسوده‌ای از خلق موقعیت دارند. این بازیکن جوان فرصت زیادی برای پیشرفت و بیشتر دیده شدن دارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )