در حال‌ حاضر دست‌ کم سه مربی در سطح رسانه‌ای و به‌ طور علنی از سوی مدیران باشگاه‌ها اولتیماتوم دریافت کرده‌اند. این اتفاق بدیعی است که مدیران باشگاه‌ها خیلی واضح و علنی مربیان را تهدید می‌کنند. سخت است که بتوان مشابه این رفتار را در سطح اول فوتبال جهان پیدا کرد، اما خب اینجا هیچ چیز غیر ممکن نیست!

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «تقریبا یک ثلث از لیگ بیستم فوتبال پشت سر گذاشته شده و تاکنون تنها دو باشگاه اقدام به تعویض سرمربی خود کرده‌اند. مسئولان دو تیم تبریزی تراکتور و ماشین‌سازی عذر علیرضا منصوریان و وحید بیاتلو را خواستند و فعلا با مربیان دیگری به‌ کار ادامه می‌دهند. تغییر تنها دو مربی در ۱۰ یا ۱۱ هفته برای فوتبال عجول و بی‌حوصله ما خوب و امیدوارکننده است اما به‌ نظر می‌رسد به زودی به این آمار افزوده خواهد شد. در حال‌ حاضر دست‌ کم سه مربی در سطح رسانه‌ای و به‌ طور علنی از سوی مدیران باشگاه‌ها اولتیماتوم دریافت کرده‌اند. این اتفاق بدیعی است که مدیران باشگاه‌ها خیلی واضح و علنی مربیان را تهدید می‌کنند. سخت است که بتوان مشابه این رفتار را در سطح اول فوتبال جهان پیدا کرد، اما خب اینجا هیچ چیز غیرممکن نیست!

شرایط عجیب رحمان رضایی

در بین خط و نشان کشیدن مدیران، شاید عجیب‌ترین ضرب‌الاجل را باشگاه ذوب‌ آهن به رحمان رضایی داده باشد. آنها تصمیم‌گیری در مورد سرمربی جوان تیم‌شان را به پایان نیم‌فصل اول واگذار کردند. با این حال در یک بیانیه رسمی و علنی مدعی شده‌اند اگر ذوب‌ آهن از پنج بازی باقی‌مانده کمتر از ۱۱ امتیاز بگیرد، رضایی برکنار خواهد شد. روشن نیست فلسفه چنین اولتیماتومی چیست؛ چرا که مربیان در همه مسابقات برای کسب حداکثر امتیازات تلاش می‌کنند و چنین کارهایی فقط فشار روانی را روی آنها و بازیکنان افزایش می‌دهد. به علاوه اگر بازیکنی مثلا با کادر فنی مشکل داشته باشد، ممکن است در چنین فضایی راغب شود که کار را شل بگیرد و مربی رفتنی شود. در هر صورت ذوب‌ آهن رحمان رضایی که اصلا هم بد بازی نکرده و فقط کمی بدشانس بوده، دیروز اولین بازی از این پنج مسابقه سرنوشت‌ساز را برابر سایپا برگزار کرد. جالب‌تر این که مدیران ذوب در همین اطلاعیه اضافه کرده‌اند در صورت کسب ۱۵ امتیاز از این پنج مسابقه به رحمان رضایی پاداش می‌دهند. خسته نباشید! کسی که بتواند پنج بازی پیاپی را ببرد شانس اول قهرمانی است. دیگر پاداش شما را می‌خواهد چه کار؟

وحید فاضلی و فقط دو فرصت

مدیران باشگاه نساجی بعد از جدایی محمود فکری به‌ دستیار او یعنی وحید فاضلی اعتماد کردند. تیم اوایل فصل بد بازی نمی‌کرد و صرفا در نتیجه‌گیری مشکل داشت اما به‌تدریج کیفیت نمایش‌های نساجی هم افت کرد تا کار به جایی برسد که مدیران باشگاه برای تغییر وضعیت دو بازی به فاضلی فرصت بدهند. نساجی هم دیروز اولین مسابقه بعد از ضرب‌الاجل را برابر ماشین‌سازی، دیگر تیم بحران‌زده لیگ بیستم برگزار کرد. فاضلی در کنار بیاتلو و محمد ربیعی سه مربی نوگرا و تئوریسین لیگ بیستم محسوب می‌شدند که از این جمع ظاهرا فقط ربیعی در مس رفسنجان حاشیه امنیت دارد.

نارضایتی از مهدی رحمتی

در تصمیمی شتاب‌زده اواخر فصل گذشته به دوران بازی‌اش پایان داد و هدایت شهرخودرو را بر عهده گرفت اما تا اینجا نتایج او اصلا خوب نبوده است. تیم مشهدی فعلا از ۱۱ بازی فقط ۱۲ امتیاز کسب کرده است. رحمتی سه سال با شهرخودرو قرارداد دارد و هنوز برای نتیجه‌گیری او سقف زمانی مشخص نشده، اما مدیران میانی باشگاه هفته گذشته نارضایتی‌شان را رسما ابراز کردند. بازی بعدی شهرخودرو چهارشنبه برابر نساجی است؛ تیمی که سرمربی آن هم روی لبه تیغ است و شاید این دیدار یک قربانی بگیرد.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.