تیم ملی برای دیدار با رقبای خود در انتخابی جام جهانی که در فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، به اردوی دو هفته‌ای خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، بعد از گذشت یک سال و به عقب افتادن چند باره مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، این نگرانی برای کشورهایی مانند ایران به وجود آمده که مسابقات در دور برگشت به صورت متمرکز برگزار شود و نتوانند از حق میزبانی خود بهره‌مند شوند. با این حال در آخرین برنامه‌ریزی انجام شده از سوی AFC و FIFA، قرار است مسابقات طبق روال معمول خود برگزار شود و شرایط رفت و برگشتی رعایت خواهد شد.

در نتیجه تیم ملی ایران در دو نبرد نخست خود که با رقبای نه چندان قدرتمندی است، در نخستین‌ روزهای فروردین در ورزشگاه آزادی از هنگ کنگ پذیرایی می‌کند و به فاصله پنج روز عازم کامبوج خواهد شد تا با این تیم روبه‌رو شود.

البته این برنامه‌ریزی در شرایطی است که دبیرکل AFC به کشورهای آسیا گوشزد کرده در صورت برگزار نشدن این مسابقات به علت اپیدمی کرونا، مجددا درباره برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز یا رفت و برگشت تصمیم‌گیری می‌کنند.

* فرصت دو ماهه کادر فنی برای دعوت از بازیکنان

با توجه به برنامه‌ریزی جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، سرمربی تیم ملی و دستیارانش که برای جشن سال نو میلادی راهی کشورهای محل سکونت خود شده بودند، در تدارک بازگشت به ایران و بررسی‌ بازی‌های لیگ برتر در دو ماه آینده هستند.

طبق رایزنی‌های انجام شده میان سرمربی تیم ملی و دبیرکل فدراسیون فوتبال، اردوی ایران از ۲۷ اسفند ۹۹ شروع می‌شود و تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

در این اردوی دو هفته‌ای، بازیکنان در کمپ‌ تیم‌های ملی اردوی خود را برگزار خواهند کرد و اسکوچیچ برای نخستین بازی رسمی خود به عنوان سرمربی تیم ملی‌ ایران آماده می‌شود.

او تاکنون با ترکیب‌های متفاوتی در دیدارهای تدارکاتی به میدان رفته که انتقادهایی را هم درباره دعوت نشدن برخی از بازیکنان و همینطور حضور برخی بازیکنان به دنبال داشته است ولی عده‌ای بر این باورند که او در حال آماده شدن برای بازی‌های رسمی است.

مهم‌ترین بازی های تیم ملی با بحرین و عراق در اواسط خرداد است که می‌تواند حکم صعود به مرحله سوم انتخابی را امضا کند یا تیم ملی را در همین مرحله حذف کند. به همین دلیل دو بازی با هنگ کنگ و کامبوج می‌تواند درک بهتری به سرمربی تیم ملی برای مصاف با این دو تیم عربی دهد.

* هواداران به بازی تیم ملی می‌رسند؟

هنوز هواداران و علاقه‌مندان فوتبال فرصت بازگشت به ورزشگاه را به دست نیاورده‌اند اما فدراسیون فوتبال علاقه‌مند است از فرصت میزبانی خود برای کسب هر ۱۲ امتیاز ممکن در چهار بازی آینده بهره لازم را ببرد.

بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها با بهبود وضعیت در ایران، می‌تواند شرایط لازم برای حضور آن‌ها در دیدار با بحرین و عراق را در خرداد ۱۴۰۰ فراهم کند؛ دو دیداری که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حضور تماشاگران حتی به صورت حداقلی، به نفع تیم ملی ایران خواهد بود.

با این وجود فعلا مشخص نیست تا آن زمان برنامه‌ای برای بازگشت هواداران تدوین شود یا خیر ولی از رویکرد مسئولان فدراسیون مشخص است که سعی در رایزنی با مقامات دولتی برای فراهم کردن شرایط آن مسابقه دارند.

برنامه‌ بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی:

* پنجشنبه پنجم فروردین ۱۴۰۰

ایران – هنگ کنگ - ساعت ۲۰ / ورزشگاه آزادی

* سه شنبه دهم فروردین ۱۴۰۰

کامبوج – ایران – ساعت ۱۵:۳۰ / ورزشگاه پنوم پن

* پنج شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۰

ایران – بحرین/ ساعت و مکان نامشخص

* سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

ایران عراق / ساعت و مکان نامشخص

اگر مشکلی در ماه‌های آینده پیش نیاید و تیم ملی بتواند بازی با هنگ کنگ و کامبوج را به موقع برگزار کند، احتمالا در برابر بحرین و عراق هم در تهران میزبانی خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.