کارشناس فوتسال ایران اعتقاد دارد پتانسیل سرشار این رشته در کشورمان باعث شده است فدراسیون فوتبال، این توانایی را جبرانی برای عدم آماده‌سازی مناسب ببیند.

کارشناس فوتسال ایران اعتقاد دارد پتانسیل سرشار این رشته در کشورمان باعث شده است فدراسیون فوتبال، این توانایی را جبرانی برای عدم آماده‌سازی مناسب ببیند. محمود خوراکچی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتسال ایران با وجود اردوهای متعدد رقبای آسیایی اظهار داشت: فوتسال ایران پتانسیل بالایی دارد و همین باعث شده است که فوتسال را به حال خود رها کنند. ما این توانایی را جبرانی برای تمرین نکردن، اردو نرفتن و برنامه‌ریزی بلندمدت می‌بینیم و همه این مسائل مهم را نادیده می‌گیریم.

«این اتفاقات باعث شده است به فوتسال ایران که اقتداری زبانزد جهانیان دارد، بی‌توجهی شود و ما به‌عنوان عضوی از خانواده فوتسال نگرانیم.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: فدراسیون فوتبال در لحظات سخت با فوتسال پُز داده است و ستاره‌های فدراسیون به خاطر موفقیت‌های فوتسال رقم خورد. تعویق طولانی‌مدت مسابقات، بی‌انگیزگی بازیکنان و بی‌توجهی به فوتسال باعث می‌شود حتی بازیکنانی که در سال‌های آینده می‌خواهند به فوتسال رو بیاورند، دیگر به سمت این رشته نیایند.

پیشکسوت فوتسال کشورمان در مورد در خطر بودن سرنوشت تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا که انتخابی جام جهانی است، خاطرنشان کرد: ما با توانایی بازیکنان خود حتماً به جام جهانی می‌رسیم، اما مهم این است که در جام جهانی از اقتدار فوتسال ایران دفاع کنیم. کل جهان حسرت فوتسالیست‌های ایرانی را می‌خورند و قرار نیست در جام جهانی زنگ تفریح سایر تیم‌ها شویم. در جام جهانی قبلی به مقام سوم مسابقات رسیدیم و جهان از ایران انتظار دارد که نسبت به دوره گذشته پیشرفت کنیم.

خوراکچی با تمجید از شاگردان ناظم‌الشریعه بیان کرد: بازیکنای بزرگ و تکرارنشدنی داریم و پشتوانه‌سازی خیلی مهم است. همه تیم‌های جهان در حال تلاش هستند و بازی‌های دوستانه خود را با وجود کرونا برگزار می‌کنند. پیشرفت سایر تیم‌ها از نتایج آنها مشخص است، اما ما در همان نقطه‌ای که بودیم ایستاده‌ایم و جلوتر و عقب‌تر نرفته‌ایم. با این روند، صعود از گروه‌مان در جام جهانی هم در شبهه است، اما اگر از الان اقدام کنیم و برنامه سرمربی تیم ملی را اجرا کنیم، می‌توانیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه ناظم‌الشریعه بیشتر از همه نگران بازیکنان تیم ملی است و برنامه‌های او اجرا نمی‌شوند، به تسنیم گفت: در فوتسال جهان همان سیستم‌های قبلی اجرا می‌شود، اما با سرعت و قدرت بیشتر. گرفتن فضاها در فوتسال جهان حرف اول را می‌زند و بازیکنان صاحب توپ تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند. ما با این موضوع بیگانه هستیم و اگر با تیم‌های درجه یک جهان بازی کنیم، حتماً به مشکل می‌خوریم.

کارشناس فوتسال ایران در پایان اظهار داشت: تغییر سیستم در فوتسال دنیا در لحظه اتفاق می‌افتد که ما نسبت به این موضوع خیلی عقب افتادیم. با این حال برای فوتسال کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنم. خانواده فوتسال زیاده‌خواه نیستند و همیشه مظلوم بوده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.