تیم فوتبال سپاهان با وجود تساوی خانگی عملکرد خوبی مقابل سایپا از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته شاگردان محرم نویدکیا در چهارمین دیدار لیگ برتری خود مقابل سایپا متوقف شدند تا با هفت امتیاز در رده ششم جدول قرار بگیرند. سپاهانی‌ها از چهار دیدار گذشته خود دو برد، یک تساوی و یک شکست را کسب کرده‌اند.

از دست دادن امتیازات ممکن است در آخر فصل سپاهانی‌ها را با مشکل مواجه کند اما عملکرد آن‌ها در طول بازی مقابل سایپا نشان از تغییرات زیاد این تیم می‌دهد. شیوه بازی‌ متفاوت و استفاده نکردن از برخی بازیکنان نسبت به فصل گذشته نشان می‌دهند نویدکیا و کادر مربی‌گری‌اش به دنبال تغییرات بزرگ در این تیم هستند.

خروج محمد طیبی از تیم، نشستن جورج ولسیانی و عزت الله پورقاز روی نیمکت و همچنین حضور محمدرضا مهدی زاده و محمد نژادمهدی در قلب خط دفاعی این مساله را به وضوح نشان می‌دهند. خط دفاعی سپاهان عملکرد بدی از خود به جای نگذاشته است. اگر بازی هفته اول سپاهانی‌ها مقابل گل گهر را جدا کنیم، آن‌ها در سه بازی گذشته خود تنها یک گل دریافت کرده‌اند که عملکرد قابل قبولی است.

اما بزرگترین نقطه ضعف سپاهانی‌ها در خط حمله است چرا که شاگردان نویدکیا موقعیت‌های بسیاری روی دروازه حریفان‌شان ایجاد اما بسیار سخت گلزنی می‌کنند. البته نویدکیا مهاجم گلزنی به نام کیروش استنلی روی نیمکت خود دارد که البته هنوز فرصت چندانی به او نداده است.

سپاهان تنها در نیمه اول دیدار این تیم مقابل سایپا شش موقعیت گل ایجاد کرد که این مساله نقطه قوت سپاهانی‌ها در خط هافبک را نشان می‌دهد. خط هافبکی با حضور سروش رفیعی، جلال الدین علی محمدی و محمد کریمی که می‌تواند در هر بازی برای حریفان این تیم مشکل ساز شود. سروش رفیعی با دو پاس گل اکنون بهترین پاسور لیگ تا این هفته از رقابت‌ها است.

نویدکیا همچنین بازیکنانی همچون مهدی کیانی، دانیال اسماعیلی فر، کیروش استنلی، شایان مصلح و رضا میرزایی را روی نیمکت نیز دارد و دستش برای انتخاب بازیکنان تیمش باز است. به نظر می‌رسد باتوجه به عملکرد قابل قبول سپاهانی‌ها می‌توان آن‌ها را در هفته‌های پیش رو درخشان تر دید. ضعف در خط حمله مساله‌ای است که نویدکیا می‌تواند با رفع آن سپاهانی مدعی را در ادامه فصل پیش رو روانه میدان کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.