معاون ورزشی استادیوم آزادی در خصوص وضعیت چمن این ورزشگاه و انتقاداتی که به آن وارد می‌شود توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، وضعیت چمن استادیوم آزادی این روزها مورد انتقادی برخی مربیان قرار گرفته است و گفته شده چمن این استادیوم به خاطر شرایط بارندگی از کیفیت لازم برخوردار نیست. محمود فکری در آخرین اظهارات در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل ماشین‌سازی در این رابطه گفت: در بازی قبلی ما این اتفاق افتاد و چمن بازی بلند بود. امیدوارم در بازی پیش رو چمن کوتاه‌تر شود و شکل خودش را داشته باشد چون چمن بلند، بازی را کند می‌کند و باعث می‌شود مسابقه حالت زیبای خودش را نداشته باشد. امیدوارم چمن بازی از کیفیت خوبی برخودار باشد.

رضا موسوی معاون ورزشی ورزشگاه آزادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت چمن استادیوم آزادی و بلند بودن این چمن پیش از بازی استقلال و ماشین‌سازی اظهار کرد: به هیچ عنوان چمن استادیوم آزادی بلند نیست. دستگاه چمن‌زن یک سایز مشخصی برای کوتاه کردن دارد و برای تمام بازی‌ها از آن استفاده می‌شود. این نیست که ما یک بازی را کوتاه نگه داریم و در بازی بعدی بخواهیم چمن را بلند کنیم. در بازی قبلی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، به خاطر شرایط بارندگی، توپ مسابقه سنگین شد و آب در زمین بیشتر بود و سرعت بازی را کاهش داد و این مساله باعث شد تا این احتمال داده شود که این وضعیت به خاطر چمن استادیوم بوده است.

او ادامه داد: معمولا تیم‌هایی که شکست می‌خورند این انتقادات را به وضعیت چمن وارد می‌کنند اما الان تیم‌هایی که در این استادیوم پیروز شدند این اظهارات را نمی‌کنند. با احترام به نظر مربیان و بازیکنان، ما بر اساس داور و ناظر مسابقه عمل می‌کنیم و این مساله به هیچ عنوان به ما اعلام نشده است. ملاک تصمیم‌گیری با ناظر و داور مسابقه است و آن‌ها به ما اعلام می‌کنند که چمن کوتاه یا بلند است.

معاون ورزشی ورزشگاه آزادی افزود: ما سالیان سال است که با همان سایز مشخص، چمن استادیوم را کوتاه می‌کنیم. واقعا بی‌انصافی است وقتی در شرایط بارندگی چمنی برای بازی پیدا نمی‌شود و استادیوم آزادی شرایط برگزاری مسابقه را دارد، بخواهیم این صحبت‌ها را مطرح کنیم. چمن ورزشگاه‌های معمولا عمری ۵ تا ۷ ساله دارند اما چمن استادیوم آزادی بعد از ۱۸ سال هنوز سبز نگه داشته شده است و با کیفیتی عالی قابل استفاده است. دوستان اگر نظری در رابطه با چمن استادیوم دارند با ناظر و داور مسابقه صحبت کنند.

موسوی در پایان گفت: صحبت‌هایی در خصوص پرداخت اجاره استادیوم مطرح شده است و این را بگویم که ظرف یک سال گذشته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این رابطه پولی پرداخت نکردند. اجاره هر باشگاه ۱۳۰ میلیون بوده و اینکه آقای گل‌محمدی گفتند ۲۵۰ میلیون بوده است، برای من جای سوال دارد که چگونه این رقم و مبلغ را به ایشان اطلاع دادند و از زمانی که بلیت‌فروشی نبوده،‌ ما پرداختی از این دو باشگاه دریافت نکردیم تا به نوعی از این دو باشگاه حمایت کرده باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.