پیشکسوت داوری به امکانات ضعیف داوران در شهرستان‌ها اعتراض کرد.

نوید مظفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص داوری در هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: باز هم شاهد اشتباهات تاثیرگذاری در دیدارهای این هفته بودیم. قضاوت بازی‌های سرخابی‌ها بدون ایراد بود اما هم گل سپاهان و هم گل تراکتور آفساید بود و داوران باز هم نشان دادند هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌اند.

وی ادامه دهد: مشکل اینجا است که مسئولین داوری ما فکر می‌کنند با تمام شدن فصل و شروع فصل جدید، روند داوری بهتر خواهد شد و قضاوت‌های بدون اشتباهی را شاهد خواهیم بود اما وقتی کاری برای داوران صورت نمی‌گیرد، چرا باید عملکرد داوری بهتر شود. داوران ما آموزش کافی نمی‌بینند و همچنین به آن‌ها نیز رسیدگی نمی‌شود؛ در نتیجه طبیعی است که چنین اشتباه‌هایی رخ دهد و وضع داوری بهتر نشود.

مظفری در خصوص راهکارهای بهتر شدن داوری در کشور گفت: تا زمانی شرایط در شهرستان‌ها همین باشد، وضع داوری بهتر نخواهد شد. اکثریت داوران ما شهرستانی هستند و در استان‌ها نیز هیچگونه امکاناتی اعم از سالن‌های ورزشی مجهز و زمین تمرین مناسب وجود ندارد. داوران ما خود باید به فکر سلامتی‌شان باشند و کمیته و دپارتمان قدمی برای آن‌ها برنمی‌دارند. با چنین وضعی نباید امید به بهبود داشت و این وضع کاملا طبیعی است. هر موقع امکانات در شهرستان‌ها افزایش یافت و به داوران در برهه‌های مختلف، آموزش‌های فراوان داده شد، می‌توانیم انتظار کم شدن اشتباهات داوری را داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.