با تصمیم اتخاذ شده از سوی مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال، وقفه سه دقیقه‌ای در هر نیمه از مسابقات لیگ لغو خواهد شد.

با تصمیم اتخاذ شده از سوی مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال، وقفه سه دقیقه‌ای در هر نیمه از مسابقات لیگ لغو خواهد شد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وقفه سه دقیقه‌ای در هر نیمه از مسابقات لیگ فوتبال ایران پس از دوران همه‌گیری ویروس کرونا و شروع مجدد مسابقات الزامی شد تا بازیکنان بتوانند در دقایق ۳۰ و ۷۰ با نوشیدن آب استراحت کنند، اما این قانون به زودی لغو می‌شود.

این سوال مطرح شده بود که چرا با وجود خنک شدن هوا و فصل بارش باران که بازیکنان نیاز چندانی به خنک شدن و استراحت برای نوشیدن آب ندارند، همچنان این وقفه ادامه دارد. اجرای این قانون در دو هفته ابتدایی لیگ بیستم برای بسیاری سوال برانگیز بود و از همین‌رو دستور لغو این قانون صادر شده است.

هرچند این دو وقفه کوتاه در نیمه اول و دوم مسابقات لیگ صرفاً برای خنک شدن نبوده و در اصل نام آن "کووید بِرِک" بوده نه "کولینگ بِرِک"، با این حال این قانون در ادامه لیگ در فوتبال ایران اجرایی نخواهد شد. حتی تصمیم دیگری گرفته شده بود ‌که ایجاد وقفه در بازی از اجباری بودن به قانونی اختیاری تبدیل شود که با نظر داور مسابقه انجام شود، اما چون چنین شرایطی در استانداردهای فیفا نبود، به همین دلیل تصمیم نهایی لغو کامل این قانون شد.

برای لغو "کووید بِرِک" تصمیم گیری نهایی صورت گرفته و این مسئله از سوی ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال به سازمان لیگ اعلام شده است، اما برای لغو آن در مسابقات باید دستور نهایی از سوی کمیته مسابقات صادر و به داوران نیز ابلاغ شود. از همین‌رو هنوز مشخص نیست که لغو این قانون از هفته سوم لیگ برتر اجرایی خواهد شد یا هفته چهارم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.