سنندج- فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: با توجه به ضروریات جامعه نیاز است با همکاری دستگاه های متولی امر و مشارکت فعالان رسانه ای قرارگاه فرهنگی و رسانه ای در استان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیدصادق حسینی امروز در نشست هم اندیشی نقش رسانه در ترویج و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیج که با حضور فعالان رسانه‌ای استان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بیان مطالبات مردمی و ترویج ارزش‌های انقلابی رسالت مهمی است که از جامعه رسانه‌ای انتظار داریم.

وی افزود: باید به این مهم توجه کرد که هر رسانه‌ای مخاطبین خاص خود را دارد و باید با تولید محتواهای ارزشی در مسیر ترویج و فرهنگ سازی ارزش‌ها و مبانی هویت بخش تلاش کند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: توسعه آموزش سواد رسانه‌ای در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا تفاهم نامه سه جانبه ای بین صدا و سیما مرکز استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج رسانه استان منعقد خواهد شد.

سردار حسینی در ادامه سخنان خود از فعالان رسانه‌ای استان خواست که به نحو احسن مطالبات مردمی را پیگیری و خدمات نظام را بازتاب دهند و در این مسیر نیز در نظر داشته باشند که بررسی عملکرد مدیران و به چالش کشیدن مدیران کم کار و ضعیف از سوی رسانه‌ها می‌تواند به ارتقای کارکرد نظام و حفظ ارزش‌های آن کمک کند.

وی افزود: تشکیل قرارگاه فرهنگی و رسانه‌ای برای نشر ارزش‌های دینی و هویت بخش از جمله ضروریات بوده و امیدواریم این مهم با نقش آفرینی اصحاب رسانه استان محقق شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: رسانه‌های انقلابی و رسانه‌های در تراز انقلاب باید هدف مشخصی داشته باشند و در راستای این اهداف معیارهای خود را پیگیری کنند.

وی افزود: رسانه‌ها باید گفتمان ساز باشند و یکی از اهدافی که رسانه‌های انقلابی باید آن را دنبال کنند، بیانیه گام دوم انقلاب است.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان خاطرنشان کرد: ضعف در همگرایی بین رسانه‌های جبهه انقلاب از جمله آسیب‌هایی است که در استان مشهود است و این مهم ناشی از ضعف در سواد رسانه‌ای است.

وی افزود: ضعف سواد رسانه‌ای در بین تولیدکنندگان محتوا در رسانه‌ها موجب شده است که در بیشتر اوقات استفاده کنندگان از رسانه سواد بالاتری نسبت به تولیدکنندگان داشته باشند و این یک آسیب بزرگ برای رسانه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان هم در این نشست گفت: همگرایی رسانه‌های متعهد در استان موجب جلوگیری از نشر اکاذیب توسط رسانه‌های معاند خواهد شد.

عبیدالله رستمی افزود: رسانه‌های استان خوشبختانه در راستای توسعه کردستان گام برداشته و در این مسیر نیز اگر رسانه‌های انقلابی همگرایی بیشتری داشته باشند می‌توانند منشأ حرکات بزرگی در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه و افزایش اعتماد و مشارکت مردمی باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.