عضو هیات رئیسه سازمان لیگ برتر فوتبال تاکید کرد مشکلی برای شروع بیستمین دوره این مسابقات از روز ۱۶ آبان ماه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، موج سوم کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس باعث منع شدن فدراسیون فوتبال در آغاز سروقت مسابقات لیگ برتر توسط فدراسیون پزشکی ورزشی شد.

قرار بود فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر از ۱۰ آبان ماه آغاز شود اما بنا به درخواست فدراسیون پزشکی ورزشی و بر اساس مکاتبه‌ای که توسط سرپرست این فدراسیون انجام شد، برگزاری مسابقات در این زمان لغو شد.

سازمان لیگ برتر فوتبال هم در اطلاعیه ۲۰ مهرماه خود ضمن تاکید بر این موضوع اعلام کرد که آغاز فصل ۹۹ مسابقات لیگ برتر به ۱۶ آبان ماه موکول شده است. بر این اساس این فصل از رقابت‌ها باید از جمعه آینده آغاز شود اما با توجه به ادامه وضعیت بحرانی کرونا این پرسش مطرح است که «فصل بیستم لیگ برتر در زمان مقرر جدید آغاز می‌شود یا احتمال تعویق دوباره آن وجود دارد؟»

هوشنگ نصیرزاده عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این پرسش گفت: از ادبیاتی که در صحبت‌های سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی وجود دارد، مشخص است که در این زمینه همه تصمیم گیری ها به فدراسیون فوتبال واگذار شده است. با این حال ما باید بر اساس شرایط و مجوزهای دوباره تصمیم گیری کنیم.

وی تاکید کرد: آغاز لیگ برتر فوتبال یک بار به تعویق افتاده این در حالی است که برای درآمدزایی و تامین منابع مالی در این فصل، قراردادهایی منعقد شده است. بنابراین تعویق دوباره مسابقات باعث ضرر و زیان‌های مالی در این زمینه خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه با یادآوری اینکه فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا و طبق پروتکل‌های بهداشتی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر با شرایط فعلی که شاهد هستیم برگزاری مسابقات دوستانه همچنان ادامه دارد. بنابراین به نظر می‌رسد که مشکلی برای آغاز لیگ برتر در زمان جدید نباشد و بتوانیم مسابقات را در این شرایط برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش تاکیدی که «بنابراین از ۱۶ آبان ماه شاهد آغاز لیگ ۹۹ فوتبال خواهیم بود؟»، تصریح کرد: فعلاً مبنا این است اما هیچ چیز قطعی و مشخص نیست. فدراسیون فوتبال تابعی از متغیرهای بیرونی مانند فدراسیون پزشکی ورزشی است. محدودیت اعمال شده این فدراسیون برای ما و در رابطه با آغاز مسابقات تا ۱۶ آبان ماه بود. بنابراین قاعدتاً نباید منعی برای آغاز مسابقات در این تاریخ وجود داشته باشد مگر اینکه تصمیم به تمدید این محدودیت گرفته شود.

نصیرزاده تاکید کرد: در هر صورت برای آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر از ۱۶ آبان ماه یا هر زمان دیگری باید مجوز لازم را بگیریم. این موضوع در نشستی با حضور عوامل اجرایی سازمان لیگ، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش بررسی می‌شود. نتیجه این بررسی و صدور مجوز لازم، تعیین کننده خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.