دلیل این که مجموعه وزارت ورزش و جوانان برای مدیریت باشگاه پرسپولیس به سمیعی رسید، این است که مدیران این وزارتخانه اعتقاد دارند با توجه به شرایط باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و اتفاقاتی که رخ داده، مدیری باید به رأس کار بیاید که از نظر مبارزه با فساد و تخلفات، تجربه لازم را داشته باشد. سمیعی پیش‌تر به عنوان مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کرد و همین مسئولیت (مبارزه با تخلفات) را بر عهده داشته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وطن امروز نوشت: «سرانجام بعد از یک هفته گمانه‌زنی و مطرح شدن اسامی مختلف، هیأت‌مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس فردی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد که تا قبل از روز پنجشنبه هرگز نامش برای این پست مطرح نشده بود. هیأت‌مدیره قرمزها عصر روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد و پس از آن جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل جدید سرخپوشان انتخاب و معرفی شد.

باشگاه پرسپولیس که فصل عجیبی را از نظر مدیریت در لیگ نوزدهم پشت‌ سر گذاشته بود، کار را با ایرج عرب آغاز کرد؛ مدیری که در دوره‌اش برانکو ایوانکوویچ از سمت سرمربیگری تیم کنار رفت و اوضاع بشدت علیه مدیریت بود. با این حال عرب موفق شد با حفظ تمام بازیکنان و جذب چند ستاره دیگر و در ادامه عقد قرارداد با گابریل کالدرون، کار را بخوبی در لیگ نوزدهم پیش ببرد. با این حال فشارها و هجمه‌ها به دلیل جدایی برانکو باعث شد او در همان هفته‌های ابتدایی کار را به محمدحسن انصاری‌فرد بسپارد. انصاری‌فرد هم اما نتوانست شرایط را در بخش مدیریت خوب پیش ببرد و در نهایت اختلاف نظر با اعضای هیأت‌مدیره باعث کناره‌گیری او شد تا مهدی رسول‌پناه به عنوان مهره گمنام هیأت‌مدیره در ادامه فصل روی صندلی مدیریت حاضر شود.

رسول‌پناه که هیچ سابقه مدیریتی در بخش ورزش از او دیده نمی‌شود، همانند چند مدیر سابق در این باشگاه اما توانست با جام قهرمانی لیگ عکس یادگاری بگیرد و البته پایان فصل پرماجرایی را پشت‌ سر گذاشت. جدایی چند ستاره تیم و قراردادهای عجیب که دست باشگاه را کاملا مقابل این جدایی‌ها بسته نگه داشت از یک سو و ماجرای اختلاف‌ نظر شدید با کادر فنی تیم که با حضور در فینال آسیا به طور کامل تحت حمایت هواداران قرار داشتند از سوی دیگر، باعث شد او نیز صندلی مدیریت را ترک کند.

اکنون با انجام مذاکرات و در پایان جلسه هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس این جعفر سمیعی است که به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه معرفی شده. سمیعی که مدیر کل حراست وزارت ورزش محسوب می‌شود و سابقه مدیر کلی حراست شهرداری تهران نیز در کارنامه وی دیده می‌شود، اکنون با نظر وزارت ورزش قرار است به عنوان مدیر جدید باشگاه کار را آغاز کند و چالش‌های پیش‌ رو را کنار بزند.

چرا سمیعی انتخاب شد؟

پس از کناره‌گیری مهدی رسول‌پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس به دلیل اتفاقات هفته‌های گذشته، هیأت‌مدیره این باشگاه گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس را بررسی کردند و همان‌ طور که از صبح پنجشنبه گمانه‌زنی می‌شد جعفر سمیعی بخت بیشتری برای تصدی این سمت نسبت به ۲ رقیب دیگر داشت. دلیل این که مجموعه وزارت ورزش و جوانان برای مدیریت باشگاه پرسپولیس به سمیعی رسید، این است که مدیران این وزارتخانه اعتقاد دارند با توجه به شرایط باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و اتفاقاتی که رخ داده، مدیری باید به رأس کار بیاید که از نظر مبارزه با فساد و تخلفات، تجربه لازم را داشته باشد. سمیعی پیش‌تر به عنوان مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کرد و همین مسئولیت (مبارزه با تخلفات) را بر عهده داشته است. او در کنار رضا درویش، مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا و محمد علیپور، عضو فعلی هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، گزینه انتصاب به عنوان مدیرعامل سرخ‌ها بود که موفق شد با آرای بیشتری به عنوان مدیرعامل انتخاب شود.

پس از این که سمیعی انتخاب شد برخی او را با ایرج عرب مقایسه کردند. این در حالی است که عرب مدت کوتاهی در حراست وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کرد و مسئولیت دیگری داشت.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.