سرمربی تیم فوتبال ناپولی از عملکرد خوب شاگردانش در این فصل راضی است و می‌گوید آنها حتی شانس قهرمانی در سری A را هم دارند.

سرمربی تیم فوتبال ناپولی از عملکرد خوب شاگردانش در این فصل راضی است و می‌گوید آنها حتی شانس قهرمانی در سری A را هم دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، جنارو گتوسو سرمربی تیم فوتبال ناپولی پس از پیروزی یک بر صفر شب گذشته (پنجشنبه) تیمش مقابل رئال سوسیه‌داد در هفته دوم از مرحله گروهی لیگ اروپا، شاگردانش را به خاطر نظم تاکتیکی که در خانه حریف اسپانیایی به نمایش گذاشتند، تمجید کرد. ناپولی با این پیروزی به رده دوم جدول گروه خود صعود کرد تا بعد از باخت خانگی هفته نخست مقابل آلکمار، شانس‌اش برای صعود کمتر از قبل نشود.

گتوسو در پایان بازی به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: من فکر می‌کنم بیشتر درصد شانس صعودمان از مرحله گروهی در گرو بردن این بازی بود، چرا که با قبول شکست در بازی قبلی مقابل آلکمار کار را برای خودمان سخت کرده بودیم. بازی در این مسابقه اصلاً آسان نبود. رئال سوسیه‌داد معمولاً به شیوه‌ای ضدحمله‌ای فوتبال بازی می‌کند، اما آنها در این مسابقه شیوه بازی‌شان را تغییر دادند و کار ما را با فرو رفتن در لاک دفاعی سخت کردند. باید بازیکنانم را تحسین کنم، چون سخت جنگیدند و از نظر تاکتیکی قوی نشان دادند. تنها چیزی که نیاز داشتیم، کمی افزایش سطح کیفی حرکات‌مان بود.

سرمربی تیم فوتبال ناپولی افزود: بعد از ۲۵ دقیقه سبک بازی‌ ما تغییر کرد و دست از پرس حریف کشیدیم تا عقب بنشینیم و منتظر بمانیم. سوسیه‌داد تیمی است که می‌خواهد بین بازیکنان‌تان فاصله ایجاد شود تا به این ترتیب با پاس‌های عمقی بازیکنان هجومی‌اش در موقعیت گلزنی قرار بگیرند. به همین دلیل ما کار منطقی که تغییر فاز بازی‌مان به دفاع را در پیش گرفتیم و منتظر ماندیم که آنها حمله کنند، چون قبل از آن چند بار در ضدحملات خطرناک ریسک کردیم.

گتوسو در پاسخ به این سؤال که آیا در تیمش پتانسیل قهرمانی در سری A را می‌بیند، گفت: شاید بتوانیم قهرمان شویم شاید هم نه. نمی‌دانم. احساسی که دارم این است که با تیمی طرف هستم که بسیار سختکوش و باانگیزه است. من بازی امشب تیمم را دوست دارم، اما برای اینکه به یک تیم واقعاً بزرگ تبدیل شویم باید همین ذهنیت را حفظ کنیم، حتی زمانی که چهار یا پنج بازیکن در ترکیب تیم تغییر می‌کنند. دوست دارم که تیمم هجومی‌تر از این بازی کند، چون در آن قابلیت انجام چنین کاری را می‌بینم. تیم من تیم قدرتمندی است، اما نمی‌دانم که می‌توانیم اسکودتو را ببریم یا نه. هدف ما بازگشت به لیگ قهرمانان است و بعد از آن باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.