سرمربی خوزستانی قشقایی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به مشکلات موجود بر سرراه این تیم در دوره جدید لیگ یک فوتبال کشور، دغدغه اصلی‌اش را جدایی بازیکنان سابق دانست و یادآور شد که جز سه بازیکن باقی نفرات از تیم جدا شده‌اند.

داریوش هرمزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح وضعیت تیم فوتبال قشقایی شیراز، گفت: به جای اسامی نفرات جدا شده، بهتر است بگویم تنها علی آزادمنش، هادی خادم و کیخسرو سیاهپور با تیم مانده‌اند. می‌دانم که درک این قضیه برای همه دشوار خواهد بود اما این شرایط پیش آمده است.

هرمزی ادامه داد: اگر سال گذشته امکان جذب یک بازیکن با تامین ۵۰ میلیون تومان وجود داشت، اکنون این امکان وجود ندارد، لذا برنامه اصلی‌ام پرورش بازیکنان با استعداد شیرازی و فارسی است و امیدوار هستم که پاسخ مثبت این اقدام را شاهد باشیم هرچند حضور در لیگ یک، شوخی نیست.

او با بیان اینکه تاکنون حمایتی از تیم قشقایی شاهد نبوده است، گفت: اگرچه نمی‌توان با شرایط کنونی پیش‌بینی دقیقی از آینده داشت اما به هواداران و شیرازی‌ها می‌گویم که به من ایمان داشته باشند چون تمام تلاش خود را برای موفقیت قشقایی خواهم کرد.

هرمزی گفت: تنها انتظارم از باشگاه تامین زمین و امکانات مناسب برای تمرین است؛ همین امکانات یعنی آنکه نصف راه را رفته‌ایم؛ این بهتر از آنست که بازیکن خوب داشته باشیم اما خبری از زمین و تغذیه مناسب نباشد. البته تا امروز هم امکانات فراهم است. زمین به طور مرتب داریم و امیدواریم وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند.

این مربی که فصل گذشته با تیم استقلال ملاثانی به لیگ یک صعود کرد، در پاسخ به چرایی ماندگار نشدن در آن تیم، گفت: هفت سال پیش زمانی که استقلال ملاثانی در لیگ دسته اول خوزستان حضور داشت، با این تیم قهرمان شده به لیگ برتر خوزستان صعود کردیم و سال بعد از آن قهرمانی لیگ برتر را هم به دست آوردیم. بعد از آن برای ۶ سال با آن تیم نبودم و سال گذشته مجددا به استقلال ملاثانی پیوستم و توانستیم به لیگ یک صعود کنیم.

هرمزی با بیان اینکه محل سکونتش شیراز است و همین امر عامل اصلی جدائی از آن تیم بوده است، گفت: احساس می‌کنم دینم را به ملاثانی ادا کرده‌ام و ضرورتی برای آنکه دور از خانواده باشم، حس نمی‌کردم؛ البته قشقایی هم تیم بزرگی‌ست و تمایل داشتم با این تیم و اهالی ایل قشقایی، تجربه‌ای از فعالیت ورزشی و همکاری داشته باشم. اگرچه کار کردن در این تیم ساده نیست زیرا انتظارات بالا است.

سرمربی قشقایی شیراز گفت: هیچ تیمی بیشتر از قشقایی از تعویق دو هفته‌ای بازی‌های لیگ یک سود نبرد! تیم ما خیلی عقب بود و این دو هفته به ارتقاء آمادگی تیمی، کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، هرمزی که سابقه هدایت تیم‌های صنایع الکترونیک و فجر احمدبن موسی و امیدهای فجر سپاسی را در شیراز و نفت مسجد سلیمان، نفت امیدیه، دیهیم اهواز، استقلال اهواز، فولادنوین اهواز، امیدهای فولاد خوزستان و اروند خرمشهر و شاهین ماهشهر را در کارنامه دارد، در خیبر خرم‌آباد و سردار بوکان هم به عنوان سرمربی حضور داشته است.

هرمزی در خصوص امید تیم قشقایی به صعود در این فصل از لیگ یک، گفت: تحلیل این موضوع را برعهده روزنامه‌نگاران، ورزشی‌نویسان و کارشناسان می‌گذارم اما با شرایط اقتصادی موجود، باید با خود فکر کنیم که آیا شرایط صعود را پیدا خواهیم کرد؟

سرمربی قشقایی شیراز، در عین حال گفت: قول می‌دهم تمام تلاشم را برای کسب بیشترین موفقیت‌ها به کار ببندم، اما مشکلات مشهود است و نباید فراموش کنیم که قشقایی توسط یک نفر اداره می‌شود و نیاز به حمایت دارد.

هرمزی اضافه کرد: مدیران استان باید به این تیم توجه کنند. شرکت ها و کارخانه هایی که در استان وجود دارد، باید به مسئولیت‌های اجتماعی شان در قبال ورزش عمل کنند. باید زمینه ای فراهم شود تا قشقایی تنها نماند. در غیر این صورت ممکن است اتفاقی رخ دهد که به ضرر کل ورزش استان فارس باشد.

به گزارش ایسنا، برابر اعلام سازمان لیگ، رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران قرار است از ۲۶ آبان آغاز شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.