سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: از فدراسیون پزشکی ورزشی فقط درخواست تعامل داریم، وگرنه ما تابع دستورات و تصمیم‌گیری‌ها هستیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: از فدراسیون پزشکی ورزشی فقط درخواست تعامل داریم، وگرنه ما تابع دستورات و تصمیم‌گیری‌ها هستیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سهیل مهدی درباره اینکه تصمیم بر این گرفته شده که مسابقات لیگ برتر فوتبال با ۶ روز تاخیر آغاز شود، عنوان کرد: برنامه ما این بود که لیگ از ۱۰ آبان آغاز شود ولی همیشه ما یک پیش شرط اولیه داریم که بحث مدیریت بهداشت کشور است و ما به آن احترام می‌گذاریم. به واسطه ابلاغی که از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی به ما شد که نماینده اصلی ستاد مقابله با کرونا در ورزش هستند به ما دستور داده شد که مسابقات با یک هفته تعویق برگزار شود. ماهم در تمامی مراحل برنامه‌ریزی تابع تصمیمات بهداشت کشور هستیم.

وی که در رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد درباره اینکه آیا این احتمال وجود دارد که بازهم تاریخ شروع لیگ جا‌به‌جا شود، گفت: ما به عنوان مسئول برگزاری مسابقات موظف هستیم برنامه مسابقات را بر اساس تاریخ موجود و شرایط اعلام کنیم. قاعدتاً به دلیل اینکه در شرایط اطمینان کامل نیستیم به محض اینکه از وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در ورزش ابلاغیه‌ای جدید به ما برسد موظف هستیم برنامه را تحت‌الشاع آن ابلاغ قرار بدهیم. چون سلامت جان هموطنان برای ما اولویت اول است.

وقتی نامه‌ای ابلاغ می‌شود مطمئناً یک فرآیند تصمیم‌گیری انجام می‌شود تا به مرحله ابلاغ برسد و در همان لحظه خلق‌الساعه این اتفاق رخ نمی‌دهد. ای کاش ما را از فرآیند تصمیم‌گیری آگاه می‌کردند. در دوره قبلی و در زمان سرپرستی دکتر خلیلیان ما تعامل خیلی نزدیکی باهم داشتیم و شاید تا ۱۲ شب در این باره صحبت می‌کردیم. این تعامل باعث می‌شود که دیگر ما برنامه را اعلام نکنیم. این فقط برای مناسبات اداری است و جان و سلامت مردم اصل اول است.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ یادآور شد: امیدوارم این تعامل با ما وجود داشته باشد، چون وقتی ما به عنوان نهاد برگزار کننده این برنامه را اعلام می‌کنیم، باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی و یگان‌های انتظامی و برنامه‌ریزی شهری و حتی صداو‌سیما بعد از این برنامه‌ به دنبال برنامه‌ریزی خودشان می‌روند تا رویدادی که ما اعلام می‌کنیم برگزار شود. بنابراین شما ببینید چند ارگان به واسطه این تغییر برنامه دستخوش دوباره‌کاری می‌شوند و معادل آن ببینید چند باشگاه برای برگزاری بازی‌شان بلیت تهیه کرده‌اند و هتل رزرو کردند. ما فقط درخواست تعامل داریم وگرنه ما تابع دستورات و تصمیم‌گیری‌ها هستیم. اولویت کشور ما بهداشت عمومی و کنترل این بیماری است.

مهدی درباره تست کرونای داوران ابراز داشت: صددرصد باید تست کرونای دوران نیز در پروتکل‌ها دیده شود. واقعا سختی‌های زیادی را فصل گذشته کشیدیم تا لیگ به سرانجام برسد. فصل گذشته تجربه کردیم و دیدیم که لیگ آسیایی هم برگزار شد و بازهم مشکلاتی وجود داشت. می‌توانم بگویم به این تخصص در فوتبال رسیدیم که حداقل به عنوان یک الگو در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شناخته شویم. این مسئولیت اجتماعی ماست که بتوانیم کمک کنیم تا پروتکل‌ها به جامعه آموزش داده شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.