رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال دچار چندگانگی شده‌اند، گفت: افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید پاسخگو باشند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال دچار چندگانگی شده‌اند، گفت: افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید پاسخگو باشند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی فروردین درباره نشست کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با مدیران و پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس گفت: رسالتی روی دوش ما قرار دارد و آن هم پرداختن به مشکلات دو باشگاه و هواداران که یک مطالبه ملی محسوب می‌شود، است. بر اساس وظیقه قانونی خود به موضوع ورود کردیم. این موضوع می‌تواند تبعات مثبت اجتماعی داشته باشد که اگر مدیریت نشود، می‌تواند یک تهدید باشد.

وی عنوان کرد: دو جلسه در دو هفته داشتیم و از پیشکسوتان و کانون هواداران خواستیم مشکلات باشگاه‌ها را مطرح کنند. اعلام حمایت کردیم و آمادگی حمایت وجود دارد تا استقلال و پرسپولیس به فعالیت خود ادامه دهند. مرکز پژوهش‌های مجلس راهکارهای قانونی پیش روی دو باشگاه قرار داد و کارگزاران هم بخشی از مشکلات دو باشگاه را حل کردند، اما مشکلات کامل حل نشده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا این نشست در پرداخت مطالبات برانکو و شفر موثر بود یا خیر، تصریح کرد: قطعاً تأثیرگذار بود. مدیران دو باشگاه در خواب خرگوشی بودند و نیاز بود تکانی به آنها داده شود. مشکلات تا حدودی در حال برطرف شدن است، اما همه این‌ها مسکّن است و نباید اجازه دهند کار به اینجا بکشد.

فروردین با بیان اینکه مدیریت سرخابی‌ها باید برنامه‌محور بوده و منابع مالی هم تأمین شده باشد، خاطرنشان کرد: اگر منابع لازم بر اساس استراتژی دو باشگاه دیده شده باشد، کار به جایی نمی‌رسد که هواداران مقابل مجلس یا در فضای مجازی اعتراض کند. جایگاه هوادار خیلی بالاتر از این است که با احساساتش بازی کنیم. چقدر در هیئت‌مدیره باشگاه استقلال و نیز سمت مدیرعاملی و سرمربیگری این تیم در سال‌های اخیر تغییرات داشتیم؟ این نشان می‌دهد برنامه خاصی برای استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته نشده و بی‌ثباتی عامل فساد و نابسامانی‌هاست.

وی در مورد وضعیت خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: خصوصی‌سازی این نیست که فقط آن را به زبان بیاوریم و کارهای اولیه باید با اراده دولت انجام شود. مجلس آماده حمایت است و در اولین گام باید نظام جامع باشگاهداری را کشور پیاده کنیم و سپس به سمت خصوصی‌سازی برویم. استقلال و پرسپولیس پتانسیل بزرگی از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هستند و اهلیت افراد برای واگذاری دو باشگاه باید بررسی شود. بهترین راه برای واگذاری، قرار گرفتن سرخابی‌ها در بورس است که مقدمات اولیه باید فراهم شود.

فروردین با انتقاد از غیبت نماینده وزارت ورزش و جوانان در نشست روز گذشته (دوشنبه) گفت: این موضوع بی‌احترامی به مجلس و مردم بود و وزارت ورزش در ادامه راه باید پاسخگوی غیبت نماینده خود باشد. مسئولان مجلس و دولت وظیفه دارند کار مردم را انجام دهند و منتی سر کسی نیست. امیدوارم وزیر و معاونانش، پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشند.

وی در مورد ارسال سیگنال داخلی توسط برخی فدراسیون‌نشینان به فیفا برای رونمایی نکردن از اساسنامه تصویب‌ شده تصریح کرد: در استقلال و پرسپولیس هم مسائل پشت پرده‌ای وجود دارد که تا حل نشود، مشکلات دو باشگاه هم حل نمی‌شود. ساز و کار انتخاب اعضای هیئت‌مدیره دو باشگاه شفاف و فنی نیست. چرا نباید این رویه شفاف باشد و اعضا به صورت رفاقتی انتخاب شوند تا ما نتوانیم پشت پرده را ببینیم. اساسنامه نیز همین شرایط را دارد.

«افرادی هستند که منافع آنها از سال‌ها پیش در فوتبال بوده و برای اینکه این منافع به خطر نیفتد، اساسنامه و دخالت مجلس و دولت در فوتبال را بهانه می‌کنند.»، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این جمله گفت: نقش نظارتی و وظیفه قانونی داریم. چهار ماه است که پاسخی بابت اساسنامه نیامده که جای بحث دارد. فیفا نهادی نیست که این همه در ارسال اساسنامه تأخیر داشته باشد.

فروردین با انتقاد از مدیران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال دچار چندگانگی شده‌اند و نمی‌دانند چه می‌کنند. فدراسیون فوتبال حدود یک سال است که رئیس ندارد و اداره نهادی با این عظمت و مخاطب بدون رئیس، موضوعی است که متولیان ورزش و فوتبال باید درباره آن پاسخ دهند. شنیدیم رئیس کمیته داوران معرفی کردند که قانون‌شکنی است. قانون منع به کارگیری بازنشستگان در همه فدراسیون‌ها به‌جز فدراسیون فوتبال اجرا می‌شود که اقدام این فدراسیون، دهن‌کجی به قانون و مجلس است. افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید پاسخگو باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.