اظهارات شب گذشته احمد سعادتمند نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از حاشیه‌ها،‌ ناشی از اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال است.

به گزارش ایسنا،‌ مدیرعامل استقلال دوشنبه شب با انتشار چند ویدیو در کانال رسمی باشگاه استقلال سخنان مختلفی درباره مسائل باشگاه کرد. او در ابتدا درباره مذاکرات خود با آندره‌آ استراماچونی صحبت‌هایی به میان آورد و گفت:‌ "من یک‌سری اختیاراتی دارم و اعلام کردم که ۷۰۰ هزار یورو قرار بود که پیش‌پرداخت شود و در ادامه به پیشنهاد ۸۰۰ هزار یورویی در دو قسط ۴۰۰ هزار یورویی رسیدیم و گفتیم که در ادامه یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو پرداخت می‌شود. بیش از این دیگر اختیار من نیست و این رقم از آرای فیفا نیز گذر خواهد کرد. ایشان اعلام کردند که ما هیچ پیشنهادی نداشتیم. تمام این مستندات بیش از ۳۰ صفحه مکاتباتی است که ما انجام دادیم و پاسخ گرفتیم و همه هم مستند هست و برگ به برگ لازم شد در صفحه رسمی باشگاه به چاپ می‌رسانیم. انتظار ما از استراماچونی این بود که به خاطر عشق به هواداران راحت‌تر به استقلال می‌آمد. بهتر بود که با استقبال هواداران، نرخ هر روز بالاتر نمی‌رفت و این اتفاقی بود که می‌خواستم هواداران بدانند. ما نه تنها به شما دروغ نگفتیم بلکه این نتیجه یک ماه‌ و نیم مذاکرات ما بعد از فینال جام حذفی است."

این اظهارات اما در ادامه با واکنش آندره‌آ استراماچونی روبه‌رو بود. این مربی ایتالیایی با انتشار مطلبی در فضای مجازی گفت: چه کسی به من پیشنهاد ۸۰۰ هزار یورو پیش پرداخت و یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو را داده است؟ کدام انسان عاقلی این پیشنهاد را رد می‌کند؟‌ در حالی که من با مبلغ بسیار کم‌تر به ایران آمدم. چطور من از این پیشنهاد خبر ندارم؟ همه چیز غیرواقعی بود مثل اعدادی که روز گذشته درباره آن صحبت شد. تمام هدف آن‌ها این است که فقط به مردم نشان بدهند که تمام تلاش‌شان را کردند که استراماچونی را بازگردانند ولی در واقع هیچ اقدام محکم و جدی در این دو ماه رخ نداد؛ فقط حرف بود که به مردم بگویند که مثلا ما داریم عمل می‌کنیم. دیگر این حرف‌ها را تمام کید. الان با من یا بدون من فقط برای ساختن یک تیم فوق‌العاده و برای قهرمانی تمرکز کنید.

این اظهارات متقابل سعادتمند و استراماچونی بازهم سوالات همیشگی را به ذهن می‌آورد که بالاخره چه کسی در این دو جبهه با هوادار صادق است؟ چطور می‌شود مدیرعامل به قول خودش مستند مذاکرات خود را با استراماچونی تایید کند اما این مربی ایتالیایی بازهم مثل دفعات گذشته تمام ادعاهای سعادتمند را رد کند؟ یکی از مواردی که همیشه در باشگاه استقلال وجود دارد، تناقض‌گویی‌هایی است که در آخر معلوم نمی‌شود که چه کسی صداقت را مبنای کار خود قرار می‌دهد.

سعادتمند در اظهارات شب گذشته خود، صحبت‌هایی را به میان آورد و افشاگری‌هایی انجام داد که شاید هیچ مدیرعاملی تا به حال انجام نداده است. مدیرعامل استقلال در بخشی از این افشاگری‌ها گفت: "من به خاطر حجم کاری و برای تامین منابع و پرداخت قسط بازیکنان یک هفته دیر به تیم در قطر ملحق شدم اما ۴ روز در دوحه قطر بودم و موارد خوبی به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای ندیدم. از یک باشگاه حرفه‌ای بعید است که بازیکنش تا ۴ صبح بیدار باشد. البته من همه بازیکنان را نمی‌گویم و تعداد محدودی بوده‌اند. برای باشگاهی مثل استقلال خیلی بد است که ساعت یک ظهر، بازیکنش هنوز صبحانه نخورده باشد. برای باشگاهی مثل استقلال خیلی بد است که بازیکنش تا ۴ صبح در فضای مجازی باشد. برای باشگاهی که نگاه ۳۰ میلیون هوادار به ساق‌های بازیکنانش است، خیلی بد است که بازیکن من با خودش قلیان ببرد. شک نکنید که من با بازیکن خاطی برخورد خواهم کرد. ما یک باشگاه فرهنگی و مردمی هستیم."

مدیرعامل استقلال با این اظهارات، از درونی‌ترین مسائل باشگاه صحبت به میان آورد و حاشیه‌هایی را رسانه‌ای کرد که در نهایت به ضرر خود باشگاه تمام می‌شود. مدیرعامل استقلال به جای این که جلوی حاشیه‌ها را بگیرد، در عوض با بیان این اظهارات خودش جریان‌ساز حاشیه‌ها می‌شود. البته این گفته‌ها از سعادتمند زیاد مساله‌ جدیدی نیست و مدیرعامل استقلال بعد از برد داربی در رقابت‌های جام حذفی از فرهاد مجیدی گلایه کرد و باعث ایجاد حاشیه شد. او در این رابطه گفت:‌ "من بعد از بازی داربی به فرهاد مجیدی پیام تبریک فرستادم. تار و پود ما باشگاه استقلال است و این که ما از پیروزی باشگاه استقلال خوشحال نشویم، کاملا کذب است. مجیدی گفته است یک ماه است فهرست داده است. دو و ماه نیم است زبان من مو درآورده است که فهرست بازیکنان را به من بدهید. ما با چند بازیکن مطرح ایران مذاکره کرده‌ایم. فرهاد مجیدی به چه کسی لیست داده است؟ من برادرم فوت کرد مجیدی من تسلیت نگفت هر بار سر تمرین رفتم او از دفتر تمرین بیرون نمی‌آمد. وقتی مدیرعامل استقلال شدم، او به باشگاه نیامد."

همانطور که مشخص است وظیفه یک مدیرعامل، شناسایی حاشیه‌های یک باشگاه و جلوگیری از جریان‌سازی آن است اما سعادتمند در حال حاضر عکس این مساله عمل کرده است و بعد از ناکامی‌های استقلال شروع به اظهاراتی می‌کند که استقلال را باز دچار چالش و مشکل می‌کند. باید دید با روندی که مدیرعامل استقلال پیش گرفته است، چه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد و چه سرنوشتی در انتظار آبی‌پوشان پایتخت است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.