یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تنظیم پاسخ قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) خبر داد.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تنظیم پاسخ قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع درباره اصلاح نشدن اساسنامه فدراسیون فوتبال و عدم برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون گفت: این مسائل دغدغه همه ما است. الان رئیس فدراسیون مشخص نیست و تیمی که در رأس فدراسیون فوتبال هستند، باید اساسنامه را زودتر می‌فرستادند و ایرادات مد نظر فیفا را برطرف می‌کردند که این کار را انجام ندادند. تا فیفا اجازه ندهد، نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم و این فرآیند مشخص نیست تا چه زمانی طول بکشد.

«اگر مسئولان پیش‌تر می‌خواستند اساسنامه را اصلاح کنند، آن را به فیفا ارسال می‌کردند و حال و روز فوتبال کشورمان اینقدر خراب نبود.»، وی ضمن بیان این جمله عنوان کرد: این موضوعات به تحریم یا اشتباهات فردی بستگی ندارد. این موضوع فقط به رئیس فدراسیون وابسته نیست و همه افراد دخیل در امر باید عزم ملی داشته باشند. رئیسی با دانش سیاسی و بینش اجتماعی باید بیاید و ما پیگیر مشخص شدن تکلیف فدراسیون فوتبال هستیم. نمی‌دانیم آیا کسانی هستند که از داخل، خط می‌دهند و می‌خواهند همین تشکیلات غیرعملی به کارش ادامه دهد یا خیر.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فیفا در امور فدراسیون دخالت می‌کند و انتظار می‌رود کارش را به موقع انجام دهد تا تکلیف فوتبال ایران روشن شود، تصریح کرد: حدس و گمانی درخصوص خط دادن داخلی‌ها وجود دارد. شنیدم قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور در حال آماده کردن پاسخی به فیفا هستند که کار در مراحل پایانی است. فدراسیون جهانی فوتبال چوب تحریم و تهدید فوتبال ایران را در دست دارد و با هر اشتباهی، بر سر فوتبال ایران می‌کوبد.

زارع که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: ما هم دوست داریم کشورمان موفق شود. فوتبال نقطه قوت و فرصتی برای ما است که باید آن را تقویت کنیم. همانطور که فیفا انتظاراتی از ما دارد، ما هم از فیفا انتظاراتی داریم و معتقدیم باید عدالت میان همه کشورها برقرار باشد؛ نه اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس با افراد داخلی همدست شوند تا فوتبال ایران را این روز بیندازند.

وی در خصوص زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: هر انتخابات قبل از اصلاح اساسنامه، باطل است و دوست داریم اجماع ملی ایجاد شود. می‌خواهیم لابی‌های غیرعادلانه در استان‌ها انجام نشود و رئیس فدراسیون فوتبال بر اساس شایستگی فردی بالا بیاید. مهم نیست این رئیس از کجا باشد و فقط مهم این است که توانایی لازم را داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره کار سخت رئیس آینده فدراسیون فوتبال اظهار داشت: رئیس جدید باید یکی دو سال آسیب‌شناسی کند و از نخبگان فوتبالی، دانشگاهی، ملی و جوانانی که در این کار سررشته دارند، مشورت بگیرد. او باید هدف‌گذاری ۱۰ تا ۲۰ ساله‌ای برای فوتبال ایران داشته باشد و در هر دوره چهار ساله، به بخشی از هدفش برسد؛ به دور از سیاسی‌کاری و اینکه بخواهد در زمین بدخواهان فوتبال بازی کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.