یک پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این که متاسفانه مسائل دلالی و واسطه‌ها به تیم نفت آبادان ضربه زده است، گفت: اگر دست دلال‌ها از باشگاه نفت آبادان کوتاه شود، تیم در شرایط و مسیر بهتر و درستی قرار می‌گیرد.

عبدالرضا شاه‌غریب در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان که تاکنون بیشتر بازیکنان اصلی فصل قبل خود را از دست داده و هنوز نیز سرمربی آن مشخص نشده است، اظهار کرد: طبیعتا تیم‌های نفتی در استان خوزستان از مصوبه مجلس و انجام آن توسط وزارت نفت متضرر شده‌اند و متاسفانه امروز به صورتی دامن صنعت نفت آبادان را گرفته که بیشتر بازیکنان اصلی آن از تیم جدا شده‌اند و هنوز این تیم سرمربی ندارد. البته اطلاع داریم که نمایندگان شهر با وزیر نفت دیدار داشته‌اند اما این‌ها دلیل بر این نیست که صنعت نفت این گونه رها شود و به این روز بیفتد.

هشدارهای لازم داده شده بود

وی افزود: سال گذشته تمام پیشکسوتان، اساتید و بزرگان فوتبال آبادان در خصوص این که این معضل در آینده دامن نفت آبادان را خواهد گرفت، تذکرات و هشدارهای لازم را داده بودند اما متاسفانه تاکنون هیچ تدابیر خاصی برای رفع این معضل انجام نشده است و دلیل اصلی آن آدم‌هایی هستند که سال‌های بسیاری است بر سر این باشگاه قرار دارند. این مسئولان باید بدانند که نفت آبادان از نظر اجتماعی تنها دلخوشی مردمی است که شاید شرایط سختی را بگذرانند.

دلالی‌ها به نفت آبادان ضربه زده است

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: متاسفانه مسائل دلالی و واسطه‌ها به تیم نفت آبادان ضربه زده است و متاسفانه افرادی این شرایط را سخت‌تر می‌کنند. در حال حاضر بازیکنان زیادی از این تیم جدا شدند و البته به نظر من تمام این‌ها برنامه‌ریزی شده است تا بتوانند آدم‌های دیگری را به تیم بیاورند که در قِبل آن پول‌های زیادی را به دست آورند. به هر حال اگر دست دلال‌ها از باشگاه نفت آبادان کوتاه نشود تیم نفت رونق و پیشرفت نخواهد داشت. همچنین چناچه صنعت نفت به نیروها و منابع انسانی بومی، چه در باشگاه و چه در کادر فنی برنگردد، روزهای سختی خواهد داشت.

کادر بومی تیم باید تفکرات بهتری می‌اندیشید

وی همچنین درباره نتایج فصل گذشته تیم با کادرفنی بومی گفت: سال گذشته نفت آبادان می‌توانست به سهمیه آسیایی برسد و اگرچه در مقطعی نیز کادر فنی بومی سکان‌دار هدایت نفت آبادان بود اما این نیروها باید تفکرات بهتری می‌اندیشیدند تا نفت به سهمیه آسیایی برسد، یعنی باید در کنار این کادر فنی بومی، افراد خبره‌تری قرار می‌گرفت تا تیم نتایج بهتری کسب کند. با توجه به امتیازاتی که پیش از حضور کادر بومی در نفت آبادان رقم خورده بود، اگر صنعت نفت در لیگ بازی هم نمی‌کرد در جدول باقی می‌ماند. به هر حال انتظار داشتیم کادر فنی بومی با یک تفکر وسیع‌تر از افراد قوی در کنار خود استفاده کند تا بتواند تیم را در جایگاه بهتری قرار دهد و به سهمیه آسیایی برسد اما متأسفانه امتیاز خوبی کسب نکردند.

بومی‌سازی باید به تمام ارکان باشگاه برگردد

شاه‌غریب با بیان این که ابقای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه نفت آبادان در شرایط فعلی تنها یک مسکن است و شاید نتیجه معکوسی در آینده برای صنعت نفت داشته باشد، افزود: معتقدم صنعت نفت باید به نقطه اصلی‌اش یعنی بومی‌سازی در تمامی ارکان باشگاه و تیم برگردد. در آبادان افراد نخبه‌ای داریم که می‌توانند با توجه به علمی که نسبت به ورزش و فوتبال دارند کمک شایانی به باشگاه و تیم داشته باشند.

نبود آکادمی به بدنه نفت آبادان ضربه زده است

وی با اشاره به نبود آکادمی در باشگاه نفت آبادان، گفت: آسیبی که به بدنه باشگاه صنعت نفت وارد شد به دلیل نبود آکادمی است. چند سال است که سیستم آکادمی باشگاه نفت آبادان از هم پاشیده و هیچ خروجی نداشته است و همین باعث شده که جوانان شهر آبادان انگیزه نداشته باشند و حتی به محیط‌های اجتماعی فاسد برگردند. داشتن آکادمی بسیار اهمیت دارد اما باشگاه نفت به آن نپرداخته و این ها نشان از عدم تدبیر مسئولان باشگاه در این زمینه است. در شرایط فعلی که بیشتر بازیکنان از تیم جدا شده اند، داشتن آکادمی به کار می‌آمد زیرا می توان نفراتی از آکادمی را جایگزین بازیکنان جدا شده کرد. به هر حال اگر صنعت نفت آبادان در بحث آکادمی تدبیری داشت، امروز می‌توانست مثل فولاد سرمایه‌های خود را به سطح کشور نیز تزریق کند.

باید دست دلال‌ها از باشگاه کوتاه شود

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: به نظر من مسئولانی که اکنون در حال اداره صنعت نفت آبادان هستند، نمی‌خواهند قبول کنند که در سیستم شهر آبادان مربیان آبادانی توانمندی برای اداره‌کردن تیم نفت را ندارند. باز هم می گویم اگر دست دلال‌ها از باشگاه نفت آبادان کوتاه شود، تیم در شرایط و مسیر بهتر و درستی قرار می‌گیرد.

وی در پایان با بیان این که تیم صنعت نفت آبادان متعلق به مردم آبادان است و نباید این همه در مشخص شدن وضعیت تیم فرصت‌سوزی شود، افزود: به نظر من در سیستم کنونی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، افراد منافع خودشان را بر فوتبال شهر و مردم ترجیح می‌دهند و این یک معضل است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.