پیش شرط برگزاری همه‌پرسی از اعضای باشگاه بارسلونا جهت برکناری رئیس آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا فراهم شده است و امکان دارد او زودتر از موعد مقرر به کارش در این باشگاه پایان دهد.

پیش شرط برگزاری همه‌پرسی از اعضای باشگاه بارسلونا جهت برکناری رئیس آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا فراهم شده است و امکان دارد او زودتر از موعد مقرر به کارش در این باشگاه پایان دهد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تلاش مخالفان سرسخت خوسپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا برای جمع‌آوری ۱۶ هزار و ۵۲۰ امضا از اعضای باشگاه که لازمه برگزاری یک همه پرسی در مورد آینده این مرد اسپانیایی است، نتیجه داده و امکان دارد که او قبل از فرا رسیدن پایان دوران ریاستش مجبور به ترک نوکمپ شود.

با توجه به ناکامی‌های فصل اخیر بارسلونا که حتی موفق به یک جام هم نشد و درخواست لیونل مسی برای جدایی از آبی‌و‌اناری‌ها که آن را به نارضایتی‌اش از بارتومئو نسبت داد، بسیاری از اعضای باشگاه خواهان پایان هرچه زودتر دوران کاری رئیس باشگاه بودند اما آنها برای محقق کردن هدف‌شان باید از ۱۶ هزار و ۵۲۰ تن از اعضا امضا می‌گرفتند تا جلسه‌ای برای استیضاح بارتومئو برگزار شود. اکنون یک گروه از اعضای باشگاه با عنوان «فراتر از یک جنبش» موفق شده که ۲۰ هزار و ۶۸۷ رأی جمع کند و حالا باشگاه بارسلونا ملزم است که یک همه‌پرسی جدید درباره ماندن یا اخراج بارتومئو در مسند ریاست این باشگاه برگزار کند. از این رو محتمل است که بارتومئو حتی تا روزهای ۲۰ و ۲۱ ماه مارس سال ۲۰۲۱ که انتخابات ریاست باشگاه برگزار خواهد شد هم در نوکمپ دوام نیاورد.

باشگاه بارسلونا اکنون ۱۰ روز زمان دارد تا کمیسیونی تشکیل دهد و دستور برگزاری جلسه استیضاح رئیس‌اش را صادر کند. انتظار می‌رود که این اتفاق در اواسط ماه اکتبر رخ دهد. برکناری بارتومئو نیازمند مخالفت ۶۶ درصد از اعضای باشگاه با ادامه حضور اوست که اگر این اتفاق در جلسه استیضاح رخ دهد او فوراً باید پست فعلی‌اش را ترک کند و پس از آن یک هیئت مدیره موقت بر انتخابات ریاست باشگاه که سه ماه زودتر (ماه دسامبر) برگزار خواهد شد، نظارت می‌می‌کند.

ویکتور فونت، خوان لاپورتا، جوری فاره و لوئیس فرناندس ۴ نفری هستند که برای شرکت در انتخابات ریاست اعلام کاندیداتوری کرده اند. هر چهار نفر عریضه‌ای که برای تشکیل جلسه استیضاح بارتومئو تنظیم شده است را امضا کرده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.