بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون گفت: در مدت قرنطینه باشگاه برایمان دوچرخه و تجهیزات تمرینی فرستاد و درصدی از قراردادمان را هم کاهش دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جهانبخش با اشاره به حضور پدر و مادرش در انگلیس در دوران قرنطینه بعد از گسترش ویروس کرونا گفت: این شرایط زندگی را برای تمام مردم دنیا سخت کرده است. یک هفته تا ۱۰ روز قبل از این شرایط خدا را شکر خانواده ام به انگلیس آمده بودند. کنار خانواده بودن در این شرایط می تواند از نظر روحی و روانی کمک کند. شانس آوردم که تنها نماندم.

بازیکن ایرانی تیم برایتون درباره نحوه تمریناتش در قرنطینه تاکید کرد: ما زودتر از تیم های دیگر تمرین را تعطیل کردیم. برایتون اولین شهری بود که موارد مشکوک به کرونا را نشان داد. برای همین باشگاه تصمیم گرفت زودتر این مسئله را کنترل کند. یکی دو بازیکن ما علائم کرونا داشتند. بلافاصله برنامه غذایی و تمرینات و مکمل ها را به بازیکنان دادند. فدراسیون فوتبال انگلیس هم در نهایت تصمیم به تعطیلی مسابقات و تمرینات گرفت و همه به قرنطینه رفتند.

جهانبخش ادامه داد: باشگاه یکسری تجهیزات مثل دوچرخه، جیم و پروتئین برایمان فرستاد. هفته ای سه بار تمام بازیکنان و مربیان به صورت تصویری با هم ارتباط برقرار می کنیم. همزمان با صحبت، با مربی بدنساز تمرین می کنیم تا شرایط بدنی خودمان را حفظ کنیم.

بازیکن ایرانی تیم برایتون انگلیس درباره پیش بینی باشگاه برای قرارداد بازیکنان و احتمال کاهش آن تاکید کرد: یکسری بازیکنان سال آخر قراردادشان است. شنیده ام دستوری از فیفا آمده که این بازیکنان باید تا پایان اتمام این فصل در خدمت تیمشان باشند. از نظر مالی هم با کل بچه های تیم صحبت کردیم. قرار شد تصمیمات مختلفی بگیریم.

جهانبخش گفت: فدراسیون فوتبال انگلیس اعلام کرد ۲۰ تا ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان می تواند کاهش یابد ولی به مرور زمان به بازیکنان برگردانده شود چون باشگاه ها الان تحت فشار هستند. این را باشگاه موافقت نکرد چون به خاطر فیرپلی مالی امکانش نیست. باشگاه نمی خواهد به مرور زمان، سنگین شدن قراردادها برگردد.

وی که با «ورزش و مردم» صحبت می کرد، افزود: تصمیم دیگری که بازیکنان برایتون گرفتند این بود که هر بازیکن در سه ماه آپریل، می و ژوئن ۱۰ درصد از قراردادشان کم کنند تا به باشگاه کمک شود. آنرا هم محاسبه کردند که درصدش کمتر شد. قرار شد بازیکنان قراردادشان را کم کنند و آنرا به کارمندان باشگاه تزریق کنند. کل تیم هم درصدی را برای بیمارستان ها و نیازمندان اختصاص دادیم.

جهانبخش درباره تعطیلی فوتبال انگلیس در شرایطی که در آمادگی به سر می برد، اظهار کرد: بعد از زمان سختی که در برایتون گذراندم، شرایطم بهتر شد. روند رو به رشدم در تیم داشت بهتر می شد اما قبل از بازی آرسنال همه مسابقات لغو شد. احتمال اینکه مقابل آرسنال از اول بازی می کردم زیاد بود. شرایط خوبی داشتم. باید دید چه تصمیمی گرفته می شود. به امید خدا بتوانم شرایطم را حفظ و نظر سرمربی تیم را جلب کنم.

بازیکن ایرانی تیم برایتون درباره کارلوس کی روش و انتقاداتی که از وی به خاطر پاداش جام جهانی روسیه شد، یادآور شد: من هم یکسری صحبت ها شنیدم که یک مقدار ناجوانمردانه است. کی روش و کادرش ۸ سال برای فوتبالمان زحمت کشیدند. ما زمان کی روش شرایط مثبتی از نظر فوتبالی داشتیم. بعد از رفتنش مشخص شد که شرایطمان منفی شد. این هجمه ها علیه کی روش در این مدت خیلی حرفه ای نبود. او دیگر اینجا نیست و نمی تواند از خودش دفاع کند. به نظرم این حرفها یک مقدار مغرضانه است. من بازیکنان تیم ملی هلند یا بازیکنانی که سابقه بازی در جام جهانی را دارند هم صحبت کردم. پاداش ها و شرایطی که آنها برای رفتن به جام جهانی داشتند اصلا با ما قابل مقایسه نیست و وضعیت ما برایشان خیلی عجیب بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.