پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید که تیم‌ملی در دیدار با بحرین مطابق میل آن‌ها بازی کرده است.

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره دیدار دیشب (سه‌شنبه) تیم‌ملی مقابل بحرین که با شکست یک بر صفر ایران به پایان رسید، اظهار کرد: بحرین همیشه در مواقع مختلف موی دماغ ما بوده و همیشه ما را اذیت کرده است. این تیم خیلی اوقات ما را برده و خیلی اوقات ما را متوقف کرده و در کل فوتبال ما به این تیم نمی‌خورد. بحرین در بازی دیشب در مجموع بهتر از ما بازی کرد. البته آب و هوا می‌توانست دخیل باشد ولی باید به این نکته توجه کنیم که ما خیلی در حمله موفق نبودیم و به سادگی هم به حریف پنالتی دادیم.

او افزود: ایران در بازی با بحرین از نظر فنی مطابق میل آن‌ها بازی کرد و شاگردان ویلموتس سعی داشتند با توپ‌های بلند بازی کنند که بحرینی‌ها هم این تاکتیک را خنثی کردند. در مجموع بازی با بحرین نشان داد که آن ۱۴ گلی که به کامبوج زدیم، بیش‌تر به خاطر ضعف حریف بوده است. در حال حاضر با شکستی که مقابل بحرین دادیم، شرایطمان در گروه سخت شده است و شرایط ایده آلی نداریم. ویلموتس از ابتدای حضورش در ایران به هواداران فوتبال وعده فوتبال تهاجمی را داده است.

دروازه‌بان سال‌های دور تیم‌ ملی درباره این وعده و ترکیب ابتدایی تیم‌ ملی در بازی حساس دیشب با بحرین که باعث بروز ضعف دفاعی برای ایران شده بود، توضیح داد: انتخاب ترکیب وظیفه مربی است و از همه مهم‌تر بر اساس تفکرات او چیده می‌شود. چیزی که در فوتبال امروز ضامن موفقیت است، خوب دفاع کردن و خوب حمله کردن است. نمی‌شود که تیم تهاجمی باشیم ولی خوب دفاع نکنیم. اگر این اتفاق بیفتد مثل دیشب می‌شود که روی یک حمله ساده پنالتی دادیم و سه امتیاز مهم آن را از دست دادیم. تیمی که می‌خواهد موفق باشد باید ابتدا گل نخورد که ما در حال حاضر در این موضوع ضعف داریم.

کربکندی در ادامه درباره پنالتی‌های متعددی که بازیکنان تیم‌ ملی در بازی‌های اخیرشان مرتکب شدند، گفت: دلیل این اتفاق بی‌احتیاطی بازیکنان است و براساس اشتباهات فردی رخ می‌دهد. این اشتباهات فردی باید به حداقل برسد. دیشب ایران روی توپ خیلی ساده پنالتی داد. به نظرم می‌رسد هنوز آن هماهنگی روحی در تیم ایجاد نشده است. ما در زمان کی‌روش پرتعداد دفاع می‌کردیم و اصول دفاعی به طور کامل اجرا می‌شد ولی الان که شعار تفکر هجومی می‌دهیم و می‌خواهیم که با تعداد زیاد حمله کنیم، طبیعی است که دفاع‌مان مشکل پیدا کند.

او درباره حضور پروازی بودن نحوه فعالیت ویلموتس با ایران بیان کرد: شرایط بودن یا نبودن ویلموتس در ایران را فدراسیون فوتبال تعیین کرده است. مطمئنا بودنش در ایران بهتر کمک می‌کرد. درست است که دستیارانش بازی‌های داخلی را می‌بینند اما این اتفاق باعث شده که خود ویلموتس هنوز به شناخت کافی از بازیکنانش نرسیده باشد. البته قطعا باید به ویلموتس فرصت داد و هنوز ابتدای راه است.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان درباره دیدار آینده با عراق گفت: عراق هم یکی از تیم‌هایی بوده که همیشه ما را اذیت کرده است. آن بازی بسیار تعیین کننده‌ است و باید آن‌ها راشکست دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )