دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آلمان از وضعیتش در این تیم ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مارک‌آندره تِراِشتگن نامش در بین نامزدهای کسب عنوان بهترین دروازه‌بان سال فیفا قرار دارد و همواره نامش در بین نامزدهای کسب عناوین معتبر دیگر هم بوده است اما فرصت بازی در تیم ملی آلمان را پیدا نمی‌کند چون دروازه‌بانی به نام مانوئل نویر در درون دروازه مانشافت است.

دروازه‌بان ۳۳ ساله بایرن مونیخ در حالی همچنان گزینه اول یواخیم لو برای ایستادن در چارچوب دروازه تیم ملی آلمان است که اخیراً دچار چند مصدومیت جدی شد و عملکردش هم در پاره‌ای از موارد مورد انتقاد قرار گرفته است. در جریان شکست ۴ بر ۲ مانشافت مقابل هلند در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰، نویر در درون دروازه ژرمن‌ها بود، اما انتظار می‌رود تِراِشتگن در بازی دوشنبه شب با ایرلند شمالی در همین چارچوب در ترکیب اصلی آلمان قرار بگیرد.

تراشتگن در گفت‌وگو با سایت آلمانی «تی آنلاین» درباره وضعیتش در تیم ملی آلمان گفت: این شرایط دیوانه‌ام کرده است، بهترین عملکردتان را ارائه دهید اما جایی که می‌خواهید، نباشید. من برای خودم اولویت‌بندی کرده‌ام. می‌خواهم موفق باشم و بزرگترین هدفی که دارم این است که دروازه‌بان شماره «یک» کشورم باشم اما نه به هر قیمتی.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: فوتبال، فوتبال است اما انسانیت مهمتر از هرچیزی است. می‌خواهم به آینه نگاه کنم و بگویم که "تو صادقانه کار کردی و با جاه‌طلبی‌هایت کنار آمدی". صبور بودن هم بخشی از حرفه یک فوتبالیست است که اصلاً آسان نیست. زمان‌هایی هست که باید منتظر ماند.

در حالی که برخی بر این باورند تراشتگن به خاطر تصمیم برای ترک فوتبال باشگاهی آلمان به مقصد بارسلونا در سال ۲۰۱۴ از ترکیب اصلی تیم ملی آلمان دور مانده است، او مخالف چنین نظری است. درواز‌ه‌بان بارسا در این باره گفت: بابت پیوستن به بارسلونا پشیمان نیستم. تجربه بازی در خارج از آلمان من را تبدیل به دروازه‌بان بهتری کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.