مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان گفت ابراز امیدواری کرد که استقلال و پرسپولیس تا پایان سال ۹۸ خصوصی شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت : من رسما اعلام می‌کنم که نظر دولت و وزارت ورزش و جوانان این است که هرچه سریع‌تر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند و هر یک روزی که زودتر این اتفاق بیفتد، بیشتر مورد استقبال ماست. هم از جهت الزامات بین المللی به این موضوع اصرار داریم و هم فکر می‌کنیم باشگاه‌هایی که خصوصی باشند فرایند رشد و توسعه خود را بهتر طی می‌کنند.

وی افزود: استقلال و پرسپولیس خمیر مایه اصلی فوتبال کشور هستند و با خصوصی شدن حتما می‌توانند در خصوص آموزش پایه تیم‌های خود کارهای اساسی‌تری انجام دهند. به نسبت دو سال و نیم قبل که مسئولیت ورزش کشور را در دست گرفتیم امروز این دو باشگاه وضعیت بسیار بهتری دارند. بحث تأمین منابع مالی آنها از اسپانسرینگ و تبلیغات بدون وابستگی به بودجه دولتی ساماندهی شده است. همچنین در زمینه مالیات‌شان نشست‌های مختلفی با سازمان مالیاتی داشتیم و شفاف‌سازی کامل انجام دادیم تا با این شفاف‌سازی بخش مهمی از مشکلات آنها حل شود.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: مقرر شده است کمیته ویژه‌ای متشکل از تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، مدیران استقلال و پرسپولیس، نمایندگان سازمان فرابورس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شود تا با برگزاری جلسات مستمر هفتگی، موضوع واگذاری این دو باشگاه را پیگیری کنند تا به امید خدا کل این فرایند در سال ۹۸ انجام و استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.