در آستانه دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین، سایت فاکس اسپورتس آسیا به پنج نکته کلیدی این مسابقه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت «فاکس اسپورتس آسیا» در گزارشی که امروز (پنجشنبه) منتشر کرد، به پنج نکته برجسته تقابل تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین اشاره کرد که در زیر آمده است:

* چین در ۶ بازی اخیر نتوانسته ایران را شکست دهد

۶ تقابل دو تیم با چهار تساوی و دو شکست چینی‌ها به پایان رسیده است. هر چند چین در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۴، ایران را با نتیجه ۴ بر ۳ در نیمه‌نهایی شکست داد و به فینال رسید.

* کدام نسخه آزمون را می‌بینیم؟

سردار آزمون در جام ملت‌های آسیا، فراز و نشیب زیادی داشته است. مهاجم روبین کازان در دو دیدار نخست تیم ملی ایران مقابل یمن و ویتنام گلزنی کرد، اما در دو بازی اخیر مقابل عراق و عمان در گشودن دروازه حریفان ناکام بود. آزمون در دور یک‌هشتم نهایی مقابل عمان، فرصت‌های فراوانی را هدر داد.

هر چند آمار می‌گوید آزمون ۲۲ شوت در چهار بازی اخیر به سمت دروازه حریفان زده که دو شوت بیشتر از سایر بازیکنان حاضر در این رقابت‌هاست، اما کی‌روش امیدوار است مهاجم تیمش از یکی دو فرصت گلزنی خود استفاده کند.

* ۳ بازی اخیر دو تیم در جام ملت‌های آسیا برنده نداشته است

سه جدال اخیر ایران و چین در جام ملت‌های آسیا با تساوی به پایان رسیده است. آخرین بازی دو تیم در جام ملت‌های آسیا، به تساوی ۲-۲ در مرحله گروهی سال ۲۰۰۷ در کوالالامپور بازمی‌گردد. دو جدال دیگر دو تیم به ضربات پنالتی رسیده که هر تیم به یک پیروزی دست یافته است.

* ایران از سال ۲۰۰۴ تنها یک بار شکست خورده است

از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا و بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی، ایران در ۲۲ بازی گذشته تنها یک بار شکست خورده است. این تیم در ۱۴ بار به برتری رسیده و هفت بار مساوی کرده است. تنها شکست ملی‌پوشان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی ۲۰۱۱ مقابل کره جنوبی بود که با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند.

* ضعف دفاعی چین در مراحل حذفی مسابقات

دومین جدال مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، بین تیم‌هایی برگزار می‌شود که از لحاظ دفاعی، رکوردهایی کاملاً برعکس به ثبت رسانده‌اند. شاگردان مارچلو لیپی در بازی‌های خود در این جام، تنها در برتری ۳ بر صفر مقابل فیلیپین توانستند دروازه خود را بسته نگه دارند و این به ایران که در هر چهار بازی کلین‌شیت کرده است، می‌تواند کمک کند. فقط کره جنوبی موفق شده در پنج مسابقه متوالی (در جام ملت‌های سال ۲۰۱۵) دروازه خود را بسته نگه دارد و مردان کی‌روش در صورت گل نخوردن مقابل چین، به این مهم می‌رسند.

به گزارش تسنیم، تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (پنجشنبه)، در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا و در ورزشگاه محمد بن‌زاید ابوظبی، به مصاف هم می‌روند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.