سرپرست انجمن فوتبال ۷ نفره فدراسیون جانبازان و معلولان از حذف موقت این رشته از بازی‌های پاراآسیایی و میزبانی احتمالی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امین اله مانی در خصوص حذف رشته فوتبال ۷ نفره از بازی‌های پاراآسیایی گفت: چون فوتبال در آن منطقه از آسیا (اندونزی) جایگاهی ندارد با تصمیم ژاپن از بازی‌های پاراآسیایی حذف و رشته‌های دیگری که در کشور ما فعالیت ندارند، جایگزین می‌شود. به عبارت بهتر میزبان پارالمپیک ۲۰۲۰ برای تعیین جایگاه خود در این مسابقات، رشته‌هایی که در آن مدال نمی‌گیرد را حذف و رشته‌هایی که می‌توانند مدال‌آور باشند را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که فوتبال ۷ نفره فقط در این دوره از مسابقات حذف شده است، خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا در این رشته به صورت مستقل برگزار خواهد شد که احتمالا به میزبانی ایران انجام می‌شود. ایران و هند برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمال زیاد میزبانی به ایران خواهد رسید.

سرپرست انجمن فوتبال ۷ نفره فدراسیون جانبازان و معلولان درباره احتمال حضور این رشته در بازی‌های پارالمپیک گفت: بر اساس قوانین، هر رشته‌ای برای حضور در پارالمپیک باید در ۲۳ کشور از ۵ قاره فعالیت داشته باشد. در آخرین دوره بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، فوتبال ۷ نفره با حضور چهار کشور برگزار شد و چون تعداد تیم‌ها به حد نصاب نرسید تیم ایران که قهرمان شده بود نتوانست مجوز شرکت در پارالمپیک را کسب کند هر چند مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را گرفت. وقتی توسعه و گستردگی یک رشته ورزشی زیاد نباشد از پارالمپیک حذف می‌شود.

وی ادامه داد: فوتبال نیز با این مشکل مواجه شده که این موضوع نشان دهنده ضعف فدراسیون جهانی فوتبال ۷ نفره است. از طرفی این فدراسیون در تلاش است تا بتواند این رشته را به پارالمپیک برگرداند، که کار بسیار دشواری است و البته ممکن است به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ برسد.

اله مانی همچنین به مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و افزود: مسابقات قهرمانی جهان شهریورماه سال آینده در کشور آرژانتین برگزار خواهد شد. نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور و دسته جات به همراه تیمی که در بازی‌های ریو شرکت کرده بود را به اردو دعوت خواهیم کرد. اردوها را نیز از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.