فدراسیون بابسلد در واکنش به تداوم انتقادات ویزر، رئیس اسپورت‌آکورد از IOC ، از اسپورت آکورد خارج شد. این برای اولین بار است که یک فدراسیون‌ ورزش‌های زمستانی نیز اسپورت‌آکورد را تحریم می‌کند.

به گزارش ایسنا، فدراسیون بین‌المللی بابسلد (FIBT) از اسپورت آکورد خارج شد. این فدراسون اولین فدراسیون زمستانی و هشتمین فدراسیونی است که از اسپورت آکورد خارج می‌شود. بعد از صحبت‌های ماریوس ویزر، رئیس اسپورت آکورد در انتقاد به توماس باخ و IOC فدراسیون‌های بین‌المللی در اعتراض به او اسپورت آکورد را تحریم کردند.

فدراسیون بابسلد اعلام کرد که ویزر انتقادهای خود را درست مطرح نکرده و از سخنانی تند استفاده کرده است. ویزر نماینده اعضای اسپورت‌آکورد است اما سخنان تندش گویای نظرات فدراسیون بابسلد نیست. ویزر این هفته دوباره نظراتش را تکرار کرد بنابراین فدراسیون بابسلد باید اقدامی در جهت تحریم اسپورت آکورد انجام می‌داد.

پیش از این فدراسیون‌های دوومیدانی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، کانو، بوکس، تکواندو و کشتی از اسپورت آکورد خارج شده‌اند و حتی فدراسیون‌های تکواندو و بوکس اعلام کرده‌اند که در بازی‌های رزمی جهانی شرکت نخواهند کرد.

فدراسیون بابسلد اولین فدراسیون ورزش‌های زمستانی است که اسپورت‌آکورد را تحریم کرده است. این در حالی است که ماه گذشته فرانکو کاسپر رئیس فدراسیون‌های ورزش‌های زمستانی المپیک، نایب‌رئیس اسپورت آکورد و رئیس فدراسیون بین المللی اسکی اظهار داشت که ورزش‌های زمستانی اقدام ورزش‌های تابستانی را در تحریم اسپورت آکورد تکرار نخواهند کرد.

او افزود: من تلاش می‌کنم تا جایی که می‌توانم آرامش را برقرار کنم. دلیلی برای بزرگنمایی وجود ندارد.

ویزر در صحبت‌های اخیر خود در بازدید از ژاپن اعلام کرده بود که IOC فدراسیون‌های بین‌المللی را تحت فشار قرار داده تا اسپورت آکورد را تحریم کنند. او همچنین در صحبت‌های ماه گذشته خود IOC را قدیمی و تاریخ‌گذشته خوانده و گفته بود که IOC شفاف عمل نمی‌کند و برنامه سال ۲۰۲۰ هیچ فایده‌ای برای ورزش ندارد. پس از این صحبت‌ها هنوز هیچ جلسه‌ای بین باخ و ویزر برگزار نشده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.