رئال‌مادرید در حالی که میزبان آتلتیکو مادرید است، به صعود به دور نیمه نهایی می‌اندیشد. یوونتوس هم در پی حفظ برتری نزدیک خود مقابل موناکو است.
به گزارش ایسنا، چهارشنبه شب دیدارهای برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ادامه می‌یابند که در آنها رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو میزبان آتلتیکو مادرید است و یوونتوس در خاک فرانسه برای صعود مقابل موناکو قرار می‌گیرد.

رئال – آتلتیکو

قوهای سپید در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی هستند اما در این راه به رقیب سرسختی مانند آتلتیکوی همشهری برخورده‌اند. دیدار رفت با تساوی بدون گل در ویسنته کالدرون به پایان رسید و این تیم برای تاریخ سازی در فینال برلین باید در قدم نخست آتلتیکو را از پیش رو بردارد.

رئالی‌ها برای پنجمین سال پیاپی است که در این مرحله حضور دارند. آنها ۸ دیدار از ۹ دیداری را که در یک چهارم نهایی بودند، با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. این تیم در مرحله گروهی نیز تمامی ۶ دیدارش را با پیروزی پشت سر گذاشت و با یازده امتیاز اختلاف نسبت به بازل که در رده دوم قرار گرفت، به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد.

شالکه در مرحله نخست حذفی مقابل رئال مادرید قرار گرفت. آنها در خاک آلمان و در دیدار رفت با دو گل به پیروزی رسیدند اما در برنابئو چهار بر سه شکست خوردند. این باخت علاوه بر اینکه رئال را در آستانه حذف قرار داده بود، به یازده پیروزی پیاپی خانگی آنها در لیگ قهرمانان اروپا نیز پایان داد.

رکورد جالب توجه آنها در لیگ قهرمانان نشان از تنها یک شکست در ۲۲ دیدار اخیر خانگی شان دارد. کهکشانی‌ها ۱۹ بار نیز در این دیدارها به پیروزی رسیده‌اند. تیم کارلو آنچلوتی شرایط خوبی دارد اما همیشه مقابل رقیب همشهری به مشکل خورده است. البته پیروزی سه بر یک این تیم در لیگ اسپانیا مقابل مالاگا آنها را با روحیه تیمی مناسبی به مصاف شاگردان دیگو سیمئونه می‌فرستد.

در سوی دیگر میدان آتلتیکو مادرید ایستاده است. روخی بلانکو برای هفتمین بار در تاریخ باشگاه در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و برای پنجمین صعود به نیمه نهایی تلاش می‌کند. کسب یک تساوی بدون گل در دیدار خانگی آن هم در دور رفت نمی‌تواند یک نتیجه خوب باشد اما تیم تحت هدایت سیمئونه برای رسیدن به دومین فینال پیاپی خود تلاش می‌کند. آتلتیکو می‌داند برای مغلوب کردن حریف همشهری باید چه کارهایی انجام دهد. آنها فصل گذشته نیز در همین مرحله بارسلونا را حذف کردند. آنها در اروپا هفت بار حریفان اسپانیایی شان را شکست داده و پنج بار نیز مغلوب آنها شده‌اند. شکست در دو دیدار از ۱۰ بازی اخیرشان در خارج از خانه نیز رکورد بسیار خوبی است که آتلتیکو مادرید آن را به ثبت رسانده است.

تیم دوم شهر مادرید فصل گذشته موفق شد نخستین قهرمانی‌اش در لیگ فوتبال اسپانیا از فصل ۹۶-۱۹۹۵ تاکنون را جشن بگیرد اما آنها در این فصل به هیچ وجه تیمی نشان نداده‌اند که قصد دفاع کردن از عنوان قهرمانی‌اش را دارد. آنها در حال حاضر و در حالی که تنها ۶ هفته به پایان لیگا باقی مانده است، با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونای صدرنشین در رتبه سوم ایستاده اند.

آتلتیکو پس از شکست یک بر صفر مقابل بایرلورکوزن در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در هیچ دیداری نباخته است. آنها در این هفته از رقابت‌های لیگ اسپانیا نیز با نتیجه خفیف دو بر یک مقابل دپورتیوو لاکرونیا قعر جدولی به پیروزی رسیدند تا با گام‌های لرزان پا به دیدار برگشت با رقیب سنتی بگذارند.

موناکو – یوونتوس

شاید عادلانه باشد اگر بگوییم هیچکس انتظار نداشت موناکو در این مرحله از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد. این نخستین بار پس از ۹ سال است که آنها گام به این مرحله گذاشته‌اند. آنها در فصل ۰۴-۲۰۰۳ نیز تیمی ناشناخته در اروپا بودند که به فینال رسیدند اما در دیدار پایانی مغلوب پورتوی ژوزه مورینیو شدند.

تیم تحت هدایت لئوناردو یاردیم نسبت به تمامی تیم‌های حاضر در این مرحله از لیگ قهرمانان پیروزی های کمتری کسب کرده است. آنها از گروهی صعود کردند که بنفیکا در آن به عنوان تیمی بود که در سید یک و بالاتر از آنها قرار گرفته بود. موناکو اما با پیروزی سه بر یک در دیدار رفت مرحله یک هشتم آن هم در خانه آرسنال نشان داد، تیمی استخوان‌دار است. هرچند آنها در دیدار برگشت و در خانه دو بر صفر باختند و تا پایان دیدار در آستانه حذف هم قرار گرفته بودند اما در نهایت راهی این مرحله شدند. "شاهزاده‌ها" در خانه یوونتوس هم یک گل خوردند که آن هم از روی نقطه پنالتی بود. بدون شک باید در دیدار برگشت که در ورزشگاه خانگی هم برگزار می شود، به دنبال به ثمر رساندن گل باشند تا بتوانند حداقل با زدن یک گل کار را به تساوی کشیده و پس از آن به دنبال گل دوم و صعود به نیمه نهایی باشند.

نکته جالب توجه در مورد موناکو این است که هیچ یک از بازیکنان این تیم در لیگ قهرمانان اروپای امسال بیش از یک گل به ثمر نرسانده‌اند. این موضوع نشان می دهد سران باشگاه باید برای تقویت این تیم دست به جیب شده و یا با سرمایه گذاری کلان در آکادمی باشگاه به تربیت بازیکن بپردازند.

در آن سو شاید این بهترین زمان برای یوونتوس باشد که بار دیگر بتواند بر بام اروپا بایستد زیرا رئال مادرید و بایرن مونیخ، دو باشگاهی که در دو سال گذشته عنوان قهرمانی را کسب کرده اند، در آستانه حذف شدن قرار دارند. شاید ساده ترین قرعه در یک چهارم نهایی نصیب یووه شده باشد. آنها در دیدار رفت که در ورزشگاه خانگی شان برگزار شده به پیروزی رسیدند و در خانه گلی هم نخوردند.

بیانکونری از سال ۲۰۰۳ که در فینال لیگ قهرمانان اروپا مغلوب میلان شد تاکنون نتوانسته از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر برود. آنها به دنبال کسب سومین جام قهرمانی شان در اروپا آن هم بعد از ۱۹ سال هستند.

وضعیت یوونتوس در لیگ ایتالیا خیلی خوب است. آنها با تیم رم که در رده دوم است، ۱۵ امتیاز اختلاف دارند و به سوی کسب چهارمین اسکودتو پیاپی خیز برداشته‌اند. حریف آنها در فینال کوپا ایتالیا نیز لاتزیو است که آنها در این هفته از رقابت های لیگ با نتیجه دو بر صفر موفق به شکست شان شدند. آیا یوونتوس می تواند در این فصل فاتح سه جام باشد؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.