شصت‌ونهمین دوره لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا از ۶ آبان شروع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شصت‌ونهمین دوره لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) از ششم آبان ۱۳۹۳ با دیدار ۲ تیم سان آنتونیو اسپرز و دالاس آغاز می‌شود. در لیگ امسال نیز رویدادهای مهمی اتفاق خواهد افتاد که شاخص‌‌ترین آنها به شرح زیر است:

بازگشت لیونل هالینز به ممفیس عصر حجر

جدایی جیسون کید، مربی تیم بروکلین نتس در سال ۲۰۱۳ از این تیم، فرصت خوبی برای لیونل هالینز، مربی پیشین تیم ممفیس گریزلیز بود تا دوباره به عرصه مربیگری باز گردد. هالینز همیشه تیم سابقش، ‌ممفیس را به عصر حجر مقایسه می‌‎کرد. او می‌گفت: افراد در اینجا آهسته حرکت می‌کنند و آهسته حرف می‌زنند. این حرف‌ها می‌تواند در زمان بازگشت او به ممفیس برایش دردسر درست کند.  

بازگشت لنس استیفنسن به ایندیانا

استیفنسن با امضای قراردادی ۳ ساله به ارزش ۲۷ میلیون دلار با شارلوت هورنتس، طرفدارانش را در ایندیانا شوکه کرد در حالی که تیم سابقش به او پیشنهادی ۵ ساله به ارزش ۴۴ میلیون دلار داده بود. با مصدومیت وحشتناک پل جرج و شکستگی پای او،‌ ایندیانا پیسرز در این فصل کار سختی پیش رو خواهد داشت.

بازگشت لبران جیمز به سان آنتونیو

آیا باز هم مسئولان سالن AT&T شهر سان آانتونیو، تهویه سالن را در بازگشت لبران جیمز خاموش خواهند کرد؟! سیستم تهویه مطبوع سالن اختصاصی تیم سان آنتونیو اسپرز در بازی نخست فینال لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا خراب شد تا افزایش دمای سالن، لبران جیمز، فوق ستاره فصل گذشته میامی هیت را مجبور به خروج از زمین در لحظات حساس بازی کند. اسپرز در نهایت توانست در بازی ششم، میامی را شکست دهد و قهرمان لیگ شود. لبران جیمز این بار با تیم کلیولند به سالن AT&T می‌رود.

لبران جیمز مقابل کوبی برایانت

در سال‌های گذشته، کوبی برایانت بهترین حریف برای لبران جیمز بوده است اما برایانت می‌داند که در سال‌های پایانی دوران بازیگریش، فرصت زیادی برای رویارویی با جیمز نخواهد داشت.

اولین بازی خانگی لس آنجلس کلیپرز با مالکیت استیو بالمر

دوران مالکیت دانلد استرلینگ بر لس آنجلس کلیپرز با ورود ۲ میلیارد دلاری استیو بالمر، مدیر اجرایی سابق مایکروسافت به پایان رسید. استرلیگ به خاطر صحبت‌های نژادپرستانه‌اش به محرومیت از هر نوع فعالیت ورزشی و فروش تیمش محکوم شد. نخستین بازی کلیپرز مقابل اوکلاهماسیتی تاندر، ‌همان تیم است که آنها را از رسیدن به پلی آف محروم کرد. کلیپرز با مالک خلاق، مربی خوب و بازیکنان شاخصی که در اختیار دارد، آینده روشنی پیش رو خواهد داشت.

بازگشت کوین لاو به مینه سوتا

هواداران تیم مینه‌سوتا تیمبر وولوز با این صحنه در زمانی که کوین گارنت، این تیم را ترک کرد و با پیراهن بوستون سلتیکس به مینه‌سوتا برگشت، روبرو شده بودند. اما این بار شرایط کمی متفاوت است چون کوین لاو بر خلاف گارنت در جریان یک مبادله به کلیولند رفت. لاو همچنین در ۶ فصل حضورش با گرگ‌ها، هیچگاه در مسابقات پیش فصل شرکت نکرده بود اما حالا برای بازی کنار لبران جیمز مجبور است عادت خود را عوض کند.

اولین بازی درک رز برای شیکاگو

اگرچه درک رز در بازی تدارکاتی تیم ملی آمریکا مقابل برزیل به میدان رفت اما بازگشت رسمی او به لیگ با پیراهن تیم شیکاگو بولز مقابل یاران لبران جیمز در تیم کلیولند کاوالیرز خواهد بود. برای درک رزی که تقریبا تمام فصل قبل را از دست داد، بازی با کلیولند به منزله یک ازمون جدی و سنگین خواهد بود. با مصدومیت پل جرج، بازیکن تیم ایندیانا پیسرز، کلیولند و شیکاگو مدعیان اصلی صدرنشینی کنفرانس شرق هستند.

بازگشت جسیون کید به بروکلین

«کید» پس از قبول هدایت تیم میلواکی باکس برای اولین بار به بروکلین باز می‌گردد. تماشاگران بروکلین یکی از پر سر و صداترین و زودرنج‌ترین هواداران حاضر در لیگ NBA هستند. جیسون کید که با لباس اینتیم بازنشسته شده به این موضوع کاملا آکاه است.

نخستین بازی کوبی برایانت

فوق ستاره ۳۶ ساله تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز در بازی با ممفیس گریزلیز در حلی که در حال راه رفتن بود، ناگهان دچار مصدومیت تاندون آشیل شد و حودو یک فصل بیرون ماند. حالا هدایت لیکرز بر عهده هم تیمی سابق او، بایرون اسکات است. اولین بازی برایانت برای لیکرز در حالی که پائو گسول را دیگر در کنار خود  ندارد مقابل هیوستون راکتس خواهد بود.

لبران جیمز به ساحل جنوبی باز می‌گردد

برخوردی که تماشاگران هیت در بازگشت لبران جیمز به میامی با پیراهن کلیولند خواهند داشت هرگز به واکنش هواداران کلیولند وقتی جیمز این تیم را به مقصد میامی ترک کرد نمی‌رسد. با این حال دیدن پت رایلی (مالک تیم میامی هیت)، دواین وید، کریس باش و تماشاگران میامی در برخورد با ستاره فصل گذشته تیمشان که ۲ عنوان قهرمانی را برای تیمشان به ارمغان آورد در نوع خود جالب خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.