سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه گفت: می‌دانستم ایران ما را از نظر تاکتیکی و فنی غافلگیر نمی‌کند ولی به بازیکنانم بابت سخت بودن مسابقه هشدار داده بودم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال روسیه در فیفادی ماه مارس دو مسابقه دوستانه مقابل ایران و عراق انجام داد. روسیه ابتدا سوم فروردین در ورزشگاه آزادی تهران برابر ایران به تساوی ۱ - ۱ رسید و در ادامه از عراق میزبانی کرد و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

«والری کارپین» سرمربی روسیه که به ویژه پس از تساوی برابر ایران تحت فشار شدید رسانه‌ها و کارشناسان روس قرار داشت، با اتمام این دو مسابقه دوستانه تحلیل کامل‌تری از شرایط تیمش ارائه داد و مدعی شد قبل از بازی با ایران به بازیکنانش گفته بوده که از نظر تاکتیکی و تکنیک غافلگیر نمی‌شوند چون سرمربی ایران اخیراً انتخاب شده بود با این حال بازیکنانش پس از پایان بازی اعتراف کرده‌اند که دیدار دشواری پشت سر گذاشته‌اند.

کارپین در پاسخ به این سئوال که پس از بازی با ایران و عراق چقدر از نتایج این اردو راضی است؟ گفت: اگر در مورد اعداد روی تابلو صحبت می‌کنیم، البته که دوست داشتم نتایج بهتر باشد. بعد از آنکه گل اول را در هر دو بازی به ثمر رساندیم، می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. ما موقعیت‌هایی برای این کار ایجاد کردیم.

سرمربی روسیه ادامه داد: به طور کلی در مورد این اردوی تمرینی، اطلاعات زیادی در مورد شرایط بازیکنان به دست آوردیم؛ فیزیکی، روانی و شرایط دیگر. مطمئناً بازی مقابل تیمی مثل ایران بسیار مهم بود. قبل از آن بازی به بازیکنانم هشدار دادم "شاید ایران ما را در مهارت‌های فنی یا تاکتیکی غافلگیر نکند، زیرا حدود ۱۰ روز قبل از بازی مربی جدید انتخاب کرده‌اند اما آنها صد درصد شدت و تنش دیوانه‌واری را به ما نشان می‌دهند". بعد از بازی در تهران همه بازیکنان اعتراف کردند که "این بازی بسیار فشرده‌تر و سخت‌تر از هر بازی دیگری در لیگ روسیه بود".

کارپین خاطرنشان کرد: من شخصاً ۳۰ دقیقه اول مقابل ایران را تقریباً در همه چیز دوست داشتم. اما بعد از گل متفاوت بودیم. در مورد نیمه دوم، نمی‌توانم بگویم که کل بازی را دوست نداشتم. ۲۰-۲۵ دقیقه مثبت یا منفی وجود داشت. پایان بازی می‌توانست بهتر باشد.

«آیا اگر فقط به جدول امتیازات نگاه کنید، آیا تساوی مقابل ایران و برد مقابل عراق نتیجه خوبی است؟» سرمربی روسیه در پاسخ به این سئوال گفت: اگر تصور کنیم که در یک بازی مقدماتی شرکت کرده و با ایران (که در جام جهانی بوده و یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیایی است) یک تساوی خارج از خانه گرفتیم و سپس عراق را شکست دادیم یعنی در دو بازی چهار امتیاز گرفتیم، نمی‌توان گفت که نتیجه عالی است ولی خوب است.

کارپین همچنین در خصوص احتمال حضور تیم ملی روسیه در تورنمنت کافا که چند ماه دیگر برگزار می‌شود و مزایا و معایب این تورنمنت تاکید کرد: قبلاً همه چیز را در مورد این موضوع گفته‌ام. به نظر من، همه معایب را درک نمی‌کنند. به عنوان مربی دوست دارم تیم ما در آن تاریخ‌ها بازی کند. ترجیحاً در خانه و مقابل حریفان قدرتمند در سطح ایران.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.