با استعفای هروه رنار از سرمربیگری تیم ملی فوتبال عربستان، نام چهار مربی از جمله زیدان و مانچینی برای نیمکت این تیم مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هروه رنار سرمربی فرانسوی تیم ملی فوتبال عربستان شب گذشته و پس از باخت ۲ بر ۱ این تیم در بازی دوستانه مقابل بولیوی از سمت خود استعفا کرد. رنار البته تا سال ۲۰۲۷ با سبزها قرارداد داشت ولی از مدتها پیش به دنبال جدایی از عربستان بود چرا که با تیم ملی فوتبال زنان فرانسه به توافق رسیده بود.

این مربی پس از استعفایش با انتشار پیامی نوشت: «مربیگری تیم ملی عربستان برای من افتخار بزرگی است. از آگوست ۲۰۱۹، من این شانس را داشتم که بخشی جدایی ناپذیر از زندگی این کشور زیبا باشم. من شاهد رشد این تیم بوده‌ام و به جام جهانی شگفت انگیز و برد فراموش نشدنی مقابل آرژانتین دست یافتم. بسیار مفتخرم که توانستم پیشرفت و تصویر خوبی از فوتبال عربستان را به جهانیان نشان دهم. وقت آن است که به افقی دیگر پرواز کنم اما با این خاطرات حک شده در من.»

با جدایی رنار، گمانه زنی‌ها برای انتخاب سرمربی جدید عربستان آغاز شده است. روزنامه «الریاضیه» از چهار گزینه جانشینی رنار رونمایی کرد.

این چهار گزینه عبارتند از «ژرژ ژسوس» سرمربی سابق بنفیکا که در حال حاضر در تیم فنرباغچه ترکیه کار می‌کند، «سعد الشهر» مربی بومی، «زین الدین زیدان» و «روبرتو مانچینی».

«یاسر المسحل» رئیس فدراسیون فوتبال عربستان روز گذشته اعلام کرد که در تصمیم گیری برای انتصاب مربی جدید دقت خواهد کرد و برای انتخاب نام جایگزین زمان کافی خواهد گذاشت.

یاسر اشاره کرد که «ناصر لاریت» فرانسوی مدیر فنی فدراسیون عربستان تصمیم دارد در فیفادی بعدی که در ماه ژوئن خواهد بود، به بازیکنان تیم ملی استراحت دهد چرا که نام سرمربی جدید تا قبل از این ماه اعلام نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مطرح شدن نام زیدان برای سرمربیگری در تیم ملی عربستان یادآور روزهایی است که گفته می‌شد این مربی در سال ۲۰۱۹ جایگزین کی روش در تیم ملی ایران می‌شود. مازیار ناظمی سخنگوی وقت وزارت ورزش در آن مقطع زمانی مطلبی را در توئیتر خود با هشتگ زیدان، کلینزمن و مورینیو منتشر کرد و نوشت: «با شکوه‌تر طلوع می‌کنیم! بزرگان مربیگری فوتبال جهان در صف مذاکره با ایران».

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.