فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور حکایت از هفته های پایانی جذاب در بهار ۱۴۰۲بین مدعیان قهرمانی می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوروز ۱۴۰۲ با برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل روسیه و کنیا همراه شد تا رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر نیز به خود استراحت بدهد.

تقویم فوتبالی فصل جاری لیگ برتر به دلیل برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ و همچنین برنامه‌های تیم ملی ایران بارها دچار استراحت ناخواسته شد تا ۲۳ هفته از این مسابقات در سال ۱۴۰۰ برگزار شود و هفت بازی باقیمانده هر یک از تیم‌ها جایگاه تعیین کننده‌ای در جدول رده بندی لیگ برتر داشته باشد.

حرکت آرام زرد برای صدرنشینی

سپاهان اصفهان با ژوزه مورایس توانست آرام آرام به جمع مدعیان جدول اضافه شود تا در پایان زمستان سخت استقلال و پرسپولیس با ۴۹ امتیاز به صدر جدول تکیه بزند. مورایس که سابقه دستیاری خوزه مورینیو سرمربی مشهور فوتبال دنیا را در تیم‌هایی نظیر پورتو، رئال مادرید، چلسی و اینتر در کارنامه مربیگری‌اش دارد توانست پس از هفته‌های ابتدایی پر فراز و نشیب جو حاکم بر فوتبال ایران را به خوبی شناسایی کند و رقیبانش را یکی پس از دیگری کنار بزند. سپاهان آمار استثنایی در ۱۰ بازی اخیر خود در لیگ برتر کسب کرد تا حالا با تفاضل سه امتیازی نسبت به استقلال در رتبه نخست جدول برای سایر مدعیان خط و نشان قهرمانی بکشد.

این تیم با جذب بازیکنانی همچون پیام نیازمند، محمد دانشگر، رامین رضائیان و چند بازیکن خارجی اسبش را برای قهرمانی زین کرد تا در دوئل با استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر موفق عمل کند. برد استقلال در دو دیدار رفت و برگشت و کسب تساوی مقابل پرسپولیس در بازی رفت و برد در ورزشگاه آزادی در بازی برگشت کمک کرد تا حالا از مورایس و تیمش به عنوان مدعی نخست قهرمانی یاد شود.

سپاهان با ۳۶ گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد که نشان دهنده تفکرات تهاجمی کادر فنی این تیم است. گرچه زردپوشان اصفهانی بردهای اقتصادی مهمی نظیر پیروزی یک بر صفر مقابل فولاد به دست آوردند اما بازی‌های پر گل مقابل مس و تراکتور نیز بخش حائز اهمیت فصل فوتبالی این تیم است.

استقلال از پرسپولیس جلو زد اما...

استقلال دومین تیم جدول لیگ برتر ایران در پایان هفته بیست و سوم است. این تیم با ۱۶ امتیاز سپاهان را تعقیب می‌کند. ریکاردو ساپینتو سرمربی جنجالی آبی پوشان پایتخت پس از شروع ناامید کننده در نیم فصل اول توانست شرایط ایده آلی را در دور برگشت برای آبی‌ها رقم بزند تا شاگردان این مربی گوی سبقت را از پرسپولیس ربوده و به رده دوم برسند. آبی‌ها نیز با ۳۳ گل زده آمار بدی را نسبت به سپاهان نداشتند اما ۱۷ گل خورده این تیم باعث شد تا سه شکست در طول فصل جاری کسب کنند.

پرسپولیس عقب ماند

بدون شک بازی‌های ابتدای فصل پرسپولیس هواداران این تیم را امیدوار به کسب قهرمانی دیگر کرده بود اما سرخپوشان پایتخت اصلا نتوانستند شرایط مناسب خود را حفظ کنند تا در ۲۳ بازی خود با ۴۵ امتیاز به رتبه سوم سقوط کنند. این تیم دوئل برگشت مقابل سپاهان را نیز واگذار کرد تا زردها نزدیک تر از هر زمان دیگری به جام شوند.

دست و پای نفتی‌ها برای فرار از سقوط

تیم‌های صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان در انتهای جدول رده بندی لیگ برتر شرایط کاملا متفاوتی نسبت به بالانشینان دارند. هر دو تیم تنها ۱۳ امتیاز از ۲۳ بازی کسب کرده‌اند تا در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار بگیرند.

حال باید دید تکلیف جدول لیگ برتر ایران با توجه به هفت دیدار باقیمانده هر یک از تیم‌ها چه تغییراتی را در خود شامل می‌شود تا سرود قهرمانی در تهران یا اصفهان زمزمه شود یا نفتی‌ها آتش به جان هواداران خود می‌اندازند و وداعی تلخ با فصل جاری خواهند داشت.

شابان ذکر است ادامه رقابت‌های لیگ برتر دهم و یازدهم فروردین ماه پیگیری می‌شود تا هیجان بار دیگر به ورزشگاه‌های مختلف کشور بازگردد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.