کارشناس فوتبال با بیان اینکه با مربی خارجی نتوانستیم موفق باشیم گفت: اگر می خواهیم با مربی ایرانی موفق باشیم باید حریفان قویتری را برای تیم ملی انتخاب کنیم.

سعید مراغه چیان در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص شرایط تیم ملی، دیدار برابر روسیه و انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید گفت: با توجه به اینکه نتوانستیم با مربی خارجی هیچ موفقیتی در جام ملت‌ها به دست آوریم، انتخاب قلعه نویی بهترین بود و باید از او حمایت کنیم تا فوتبال ما در جام ملت‌ها بعد از گذشت نزدیک به ۴۷ سال بتواند موفق باشد.

وی ادامه داد: قلعه نویی مربی پخته و باتجربه ای است. او از تجربیات تلخ گذشته استفاده خواهد کرد و حالا با پختگی بیشتر کارش را ادامه می‌دهد. آن زمان جوان‌تر بود و شور و حال عجیبی داشت اما حالا با تجربه شده، منطقی‌تر حرکت می‌کند و تمام هدفش موفقیت تیم ملی کشورمان است.

مراغه چیان در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا تیم ملی کشورمان موفق باشد گفت: انتخاب درست کادر فنی، مشاوران خوب، داشتن آنالیزورهای قوی، حمایت رسانه‌ها و خصوصاً حمایت فدراسیون فوتبال باعث خواهد شد تا قلعه نویی در تیم ملی موفق شود. او باید تعامل خوبی با رسانه‌ها داشته باشد چون یکی از دلایل آرامش تیم ملی، حضور رسانه‌ها و تعامل با آنهاست، بنابراین انتظار می‌رود که قلعه نویی و مشاورانش ارتباط صمیمانه ای با رسانه‌ها داشته باشند تا همه یکدل و یکصدا برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند.

وی در خصوص دیدار با روسیه گفت: بازی‌های تدارکاتی بهترین محک برای شناخت بازیکنان، کارهای تاکتیکی و هماهنگی تیمی است. تیم ملی هر چقدر بیشتر بازی‌های تدارکاتی انجام دهد می‌تواند موفق تر باشد به شرط آنکه با تیم‌هایی بازی کند که دارای کلاس بالای فوتبال باشند و بتوانند محک خوبی برای بازیکنان ایرانی باشند. بازی با تیم‌های ضعیف هیچ امتیاز مثبتی برای فوتبال ما ندارد، بنابراین انتخاب تیم‌های قوی اصلی ترین راه برای هماهنگی تیم ملی است.

مراغه چیان در مورد شرایط استقلال هم گفت: استقلال در هفته‌های اخیر عملکرد فوق العاده ای داشته است، این تیم از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده آلی قرار دارد و اگر لیگ تعطیل نمی‌شد مطمئناً شرایط این تیم بهتر از گذشته هم می‌شد.

وی ادامه داد: ساپینتو کاملاً تیمش را شناخته، تعویض‌هایش به موقع است و همین شناخت باعث شده تا او در زمان مناسب و بر اساس نیاز تیمش بازیکنانش را تغییر داده و در طول این فصل هر بار هم که این کار را کرده استقلال به گل رسیده است.

مراغه چیان در پایان و در پاسخ به این پرسش که شانس قهرمانی کدام یک از تیم‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس نسبت به یکدیگر بیشتر است، گفت: حساسیت لیگ و آن هم در بالای جدول بالا رفته، هر تیمی که تمرکز داشته باشد مطمئناً می‌تواند قهرمان شود، آرامش، عدم اشتباه و یکدلی راز موفقیت یکی از این سه تیم خواهد بود و من امیدوارم استقلال بتواند یک بار دیگر در پایان فصل جام را بالای سر ببرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.